What?
Dah hidup 10,477 hari.
Lately ini, selalu selalu fikir, apa sebenarnya yang kau nak dalam hidup.
Fikir perihal mati. Tapi persedian hampeh.
Nak punya satu bentuk hati yang baik. Baik yang macam Baik. Baik yang tak pernah ada prasangka mahupun prejudice yang jahat pada setiap inchi yang berlaku pada hidup ini.
Kalau terdetik fikir atau pun terlintas perkara jahat, Allah segera lah istifar. Cuba buat ya ;D
Nak bahagia. Bahagia macam mana? Punya suami, anak anak soleh solehah, keluarga penyanyang, kawan paling luar biasa di sisi.
Syukur. Masih belum punya suami. Anak anak soleh solehah. Hari hari aku sujud minta pada DIA. Terkesima. Nanti Allah bagi. Sabar.
Allah bagi pinjam nikmat ada keluarga penyanyang, Hannah Iman Ammar, kawan paling luar biasa, walaupun kuantiti nya kecil. Tapi aku cukup.
Susah ke nak bahagia? Susah ke nak jadi baik?
Cuba jangan tengok orang yang lebih bahagia. Eh, boleh tengok. Terus doakan mereka bahagia. Jangan dengki.
Cuba lihat orang orang yang lebih susah, lebih banyak dugaan dari diri sendiri. InsyaALLAH ada rasa syukur dalam hati.
Cuba selalu rasa nak tolong orang orang. Mula dengan keluarga dulu. Aku rasa ini part yang dah jarang aku buat. Sedih :(
Don't think too much. Nanti kepala berat. Fikir. Tarik nafas. Follow the flow.
Don't expect too much. Doalah. Sampai penat. Sampau puas hati. Ini pun dah lama aku tak buat. Kenapa?
Ambil lah masa. Tapi jangan leka.
LuLLiL f.r.i.e.n.d
Showing posts with label wat WANY f.e.e.l???. Show all posts
Showing posts with label wat WANY f.e.e.l???. Show all posts
Thursday, 21 September 2017
Friday, 18 August 2017
Should I ?
Hai. Hei. Hye. Hi :)
Ok, mari kita bertepuk tangan sikit sikit, perlahan lahan, tanda tahniah pada Wany sebab update blog kali ke tiga untuk tahun Masihi 2017 ini. Yeay!!! Lame Wany, lame *_*
Nothing. Just nak update. Faham kan.
Actually, ada satu hari itu, aku text Bibik, minta dia update blog Bibik yang rasanya bertahun dah tak update. Mungkin blog Bibik itu dah bersawang berhabuk skala 3 inchi. Over.
Suddenly, aku mention kat Bibik, yang aku rasa, aku nak delete this blog. Benda yang aku rasa aku tak sampai hati nak buat. Aku sayang gilsss kot blog ini. How come aku tergamak nak delete this blog?
Main reason, dah tak da siapa nak baca.Melainkan diri sendiri. Heh, sendu ! Lepastu aku rasa, actually contain blog aku ni tak berilmu sangat pun. Macam tak dapat nak bagi "sesuatu" yang berfaedah kepada manusia manusia yang tetiba datang baca kat blog aku ini. Pun Sedih ! Semenjak dah masuk umur lingkungan dewasa ni, terasa ada tangungjawab nak bagi atau buat kebaikan dekat seseorang. Pergh! Dan aku rasa reason paling tepat untuk aku delete blog ini, adalah... zaman zaman UKM jahiliah aku. Zaman yang mana rasa sayang terindah itu adalah untuk Kamu, *untillnowpunkan*. Semua aku luah letak dalam blog ini, bagi satu dunia tahu dan faham. Eh, lupa dah delete lah sikit sikit.
Satu soalan, sampai bila nak hidup dalam kenangan lama? Sampai bila nak berhenti, fikir pasal Kamu?Sampai bila nak end kan type perkataan Kamu? Benci lah!
I have no specifically answer for that kind of question. Trust me. Everyday I'm trying very hard. Somehow, in the evening baru aku teringat. Somehow celik mata usai Subuh dah teringat. So penat. Sangat Penat. Emosi Teruk. Kah! Kah! Kah! As, I mention earlier, I'm matured enough. I'm going to enter the three series life soon, ceh... not to soon, insyaALLAH another one year and half. So, this women name Wany dah pandai sikit lah to manage all the shitty feelings. Bila teringat, cepat cepat Wany pejam mata dan fikir something else. Just like you petik jari you. Pantas. Bila scroll IG or FB, nampak that name, pejam mata scroll laju laju. Petik jari lagi sekali.
So, I asked again my self, shoul I delete this blog ? I'm not ready yet. Sayang dowh! And currently I'm reading Proudduck Blog by Vivy Yusuf. Suddently, rasa macam best gillsss baca blog dia. Ringan otak kot. And suddently rasa, oh bukan masa ini untuk delete your blog Wany.
It's ok. Take your time :)
Friday, 30 June 2017
Kau telah pergi tanpa cinta, yang sebenarnya ada bersama ku .
Satu Syawal 1438 H. Bersamaan Ahad 25 Jun 2017
Apa lagi, Yang aku fikir hadiah dari MU. Peluang, ruang dan masa. Terima Kasih.
Satu tahun itu ada 365 hari. Satu tahun itu punya 525,600 minit. Terima Kasih atas tepatnya 15 minit kamu peruntukkan untuk orang. Terkejut pasti ada. Namun aku senang. Namun aku berlapang dada. Namun aku senyum.
Akhirnya lima belas minit itu, buat aku rasa, perasaan itu masih sama. Segar macam dahulu kala. 8 tahun dahulu lebih tepat. Kenapa aku terlalu senang dengan keadaan itu. Sama macam dahulu kala. Allah. Bahagia. Sama macam dahulu kala. Rasa kamu tiba tiba terdekat dengan orang. Benci!
Walaupun aku sedar dan tahu hakikat sebenarnya tak akan ada apa apa perubahan yang akan berlaku tentang hubungan kamu dan orang. Walaupun aku tak tahu apa yang kamu rasa. Tapi keadaan kamu sama macam dahulu. Riang kamu. Bicara kamu. Sama macam dahulu kala. Orang senang :) .
One thing yang aku rasa dan aku akui. Kita dah dewasa. Aku cepat sedar. Keadaan ini terhad untuk lima belas minit sahaja. Itu pun dah buat aku terbahagia lebih dari biasa. Ok cukup sampai sini. Esok hari keadaan, akan jadi seperti biasa.
Biarlah masa yang menentukan.Ada kala aku rasa ada ruang dan peluang untuk kita berkongsi takdir . Tapi lebihan masa yang ada dalam satu tahun, bukan berpihak pada aku. Akur.
Mana yang baik dan bahagia untuk kamu, Moga ALLAH redha .
Apa lagi, Yang aku fikir hadiah dari MU. Peluang, ruang dan masa. Terima Kasih.
Satu tahun itu ada 365 hari. Satu tahun itu punya 525,600 minit. Terima Kasih atas tepatnya 15 minit kamu peruntukkan untuk orang. Terkejut pasti ada. Namun aku senang. Namun aku berlapang dada. Namun aku senyum.
Akhirnya lima belas minit itu, buat aku rasa, perasaan itu masih sama. Segar macam dahulu kala. 8 tahun dahulu lebih tepat. Kenapa aku terlalu senang dengan keadaan itu. Sama macam dahulu kala. Allah. Bahagia. Sama macam dahulu kala. Rasa kamu tiba tiba terdekat dengan orang. Benci!
Walaupun aku sedar dan tahu hakikat sebenarnya tak akan ada apa apa perubahan yang akan berlaku tentang hubungan kamu dan orang. Walaupun aku tak tahu apa yang kamu rasa. Tapi keadaan kamu sama macam dahulu. Riang kamu. Bicara kamu. Sama macam dahulu kala. Orang senang :) .
One thing yang aku rasa dan aku akui. Kita dah dewasa. Aku cepat sedar. Keadaan ini terhad untuk lima belas minit sahaja. Itu pun dah buat aku terbahagia lebih dari biasa. Ok cukup sampai sini. Esok hari keadaan, akan jadi seperti biasa.
Biarlah masa yang menentukan.Ada kala aku rasa ada ruang dan peluang untuk kita berkongsi takdir . Tapi lebihan masa yang ada dalam satu tahun, bukan berpihak pada aku. Akur.
Mana yang baik dan bahagia untuk kamu, Moga ALLAH redha .
Friday, 7 October 2016
Cause I've still got a lot of fight left in me
Assalamuailaikum.
6 Muharam 1438H.
Sabar aku dah sampai saat ini. Tak lama. Harapan hanya tinggal harapan.
Kalau diberi pilihan apa aku nak buat sekarang, aku nak pergi Baitullah.
Kalau aku mampu bergerak pantas, destinasi pertama aku nak segera sampai Baitullah.
Kalau aku kaya dan ada jet peribadi sendiri, segera mungkin aku nak sampai ke Baitullah.
Kenapa Baitullah? Tempat tu aman. Damai. Ratusan Ribu umat Islam ada dekat Baitullah. Semua datang dalam keadaan polos nya diri. Datang dalam keadaan rasa kerdil sangat. Datang untuk memohon keampunan pada Ya Rabb. Datang untuk mohon semangat, kekuatan, moga ALLAH bagi sedikit kesabaran dan kekuatan untuk redha lepaskan apa apa yang sarat dan susah nak lepaskan.
Tenang ada kat sana hanya Allah je yang tahu. Rasa redha se redha redha nya. Tiada apa yang dapat halang diri untuk tahan perasaan. Kau pandang Baitullah itu aja, kau dah sayup. Kau lihat Baitullah itu je, kau menagis tanpa perlu dipaksa. Kau boleh bertutur dengan bahasa fahaman kau sendiri yakni Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui setiap pelusuk apa yang ada dalam fikiran kau mahu pun apa yang terlintas dalam hati kau. Sungguh.
Itu yang aku perlu sekarang. Sebab aku rapuh dan luluh untuk kesekalian kalinya. Terima Kasih. Bahagian aku. Allah tengah nak uji aku sikit. Manusia lain lagi sarat dan berat ujian yang Allah bagi.
Tenang Wany. Sabar seperti biasa Wany. Bersyukur dengan apa apa yang berlaku. Masa untuk muhasabah diri berkali kali.
Untuk kau, Terima Kasih banyak banyak. Semoga berbahagia dengan pilihan kau. Aku akur. Allah dah tetapkan begini jalan cerita kita :)
Izinkan aku kembali ke Baitullah Mu YaAllah. Jemputlah aku kembali :)
Monday, 18 April 2016
One Call Away
Satu pagi, pagi yang perlu berkerja. Perasaan macam manusia normal. Jantung berdegup seperti biasa. Alhamdulillah, tiada apa apa kerisauan mahupun kebimbangan.
Iphone berbunyi tanda ada whatsaap masuk. Gerak kerja terhenti seketika. Mari kita tengok siapa dan apa isi kandungan whatsaap itu. Baiklah penghantar isi kandungan whatsaap dikenal pasti. Memang biasa akan muncul once a week. :)
Dan,,, isi kandungan whatsaap berkenaan,
Kau rasa apa yang perlu aku respons. Ok, jujur jantung berdegup laju semacam. Tapi maaflah, semenjak dah tak reti 'rasa' bercinta itu macam mana, aku ada satu tekanan perasaan yang mana, dah tak boleh nak menilai mana yang benar benar jujur, mana yang serious kau tengah nak 'game' kan perasaan aku. Maaf.
Akhirnya aku jump into conclusion, 'kau tengah nak game kan perasaan aku' erti kata berhemah, 'kau acah acah je kan'. Aku tak marah. Aku tak rasa pelik.
Kalau kau nak suruh aku rasa itu adalah serius, aku belum mampu untuk serius. Sebab aku terlaku takut dan penat untuk kecewa kesekian kali.
Jangan kata aku tak buka hati dan beri ruang untuk aku appreciate feeling 'what you give'. Bila aku dah buka hati dan beri ruang untuk diri sendiri cuba untuk appreciate feeling 'what you give', drama sebabak lain pula yang muncul.
Kan aku dah cakap aku takut dan tak nak letih dan malas untuk layan 'perihal perihal' yang melibatkan hati dan perasaan, better aku duduk diam diam. Dengan harapan 'perihal perihal' itu akan berlalu bagai angin.
Tapi, terima kasih atas penjelasan yang panjang dan padat. Aku terima.
Kau kata, kita serahkan sepenuhnya pada DIA Maha Perancang Terbaik. Aku setuju.
Andai kata DIA setuju kau paling terbaik untuk aku, dan aku paling terbaik untuk kau. Aku bersabar menanti.
Aku tak marah. Aku always ok ;).
Wednesday, 27 January 2016
Bubblegum.
Hi :)
Semalam puan boss aku tanya, Wani, awak dah tak update blog awak ke?
Ambil keputusan hari ini nak update blog. Tapi tak da rasa hati nak share something. TIPU.
Ada, banyak. Sampai tak terluah.
So, kita nak mulakan dari mana. Baiklah.
Pada suatu hari, atau lebih tepat suatu pagi yang tenang, tengah seronok scroll down Timeline FB dan IG, tertiba ada satu notification Whatsapp appear kat screen phone. Eh.. kenapa tiba tiba dia muncul kembali.
A very long message. A very unexpected message. Baca sekali. Kita reread lagi sekali. Kenapa tiba tiba kita rasa adrenaline rush. Alhamdulillah masih cukup oksigen untuk sampai dekat ruang otak. Tapi kenapa seketul hati ini tak boleh nak cool .
Ok, kita reply. Ok, good, reply dalam keadaan tenang. TIPU. Acah acah tenang je tu. Text bibik, cerita all the thing yang sepatutnya. Eh, eh, kenapa air mata terkeluar ni? Again, Wany can't controlled her self. Again, perasaan yang dah lama tak muncul, kembali muncul. Awak letih ke? Awak penat? Atau awak...
PENAT.LETIH.
Seharian perasaan turun naik. Tapi kita dah matang. Ada masa kita malas nak layan. Ada masa kita terfikir balik.Lastly kita tidur. Hilang la perasaan itu.
Ada suatu hari lagi, kita tengok cerita korea tajuk Bubblegum. Ada Lee Dong Wook dalam cerita itu. Harus lah kita extra excited. Dan.. ada dua episode buat kita nages teresak-esak. Kite tengok cerita tu waktu rehat dekat office. Malu kita, bila office mate tegur, kenapa kita nages.
EMOSI.
Bila tengok cerita Bubblegum tu, ada satu scene tu, boyfriend terpaksa tinggalkan girlfriend dia. Alasan tak nak susahkan girlfriend. Girlfriend dia tak nak. Tapi boyfriend dia tetap nak tinggalkan. Satu hari tu, dorang terserempak. Boyfriend dia tengok je girlfriend dia. Pastu boyfriend dia jalan laju. Girlfriend dia kejar. Sambil kejar, sambil bercakap. Cakap yang panjang sangat. Cakap perkara perkara yang simple thing, like saya dah makan vitamin yang awak bagi, saya dah buat treatment macam awak suruh, saya dah tak takut pergi hospital, saya dah jaga kesihatan saya and all the thing. Last word is, I REALLY MISS YOU. Boyfriend dia tak pandang pun. Boyfriend dia terus pergi jalan laju jugak.
Laju. Selaju air mata aku. EMOSI TERLEBIH.
Sometimes kita nak share all the things, perasaan, apa apa dengan some one. Walaupun kita tahu some one itu tak nak dengar dan ambil kisah. Jadi kita duduk diam-diam. Pujuk perasaan, cakap dengan diri sendiri, No, kau tak perlu nak share all the things dengan some one. Please duduk diam diam.
Itu je :)
Be like Hannah. Buat tak tahu je, bila Mama, Mommy, Uncle and Asu usik dia. Memang Hannah buat tak tahu, tapi Hannah tahu people around Hannh sayang Hannah. Itu pun Nikmat dari DIA :)
Tuesday, 15 December 2015
Kerana Pisang itu...
Hi!!! Datang kembali :)
Hari yang biasa pada awalnya, menjadi sedikit luar biasa pada petangnya. Sedikit luar biasa pada perasaan. Alhamdulillah still under control. You have to ensure your perasaan bukan pada takuk yang lama.
Lunch tadi aku makan nasi ayam kukus sedap giler. Beli dengan harga RM 6, dekat tepi Masjid area Batu Muda.Nasi yang banyak, melebihi keperluan kapasiti perut aku. Tak mampu aku nak habiskan. Makan nasi ayam kukus tadi buat aku kenyang sampai petang :) Nikmat.
Rezeki jangan ditolak. Kak Miza, colleague merangkap kawan menular merangkap agen cari jodoh aku and merangkap kawan meja sebelah aku. Kawan gossip jugak. Gossip dalam lingkungan office environment. Kak Miza beli goreng pisang sedap ranggup, ada berlebih dan minta aku habiskan.
"Wany makan ni, habiskan" Sambil hulurkan bungkusan kertas colour coklat. Aku ambil dan tengok. Goreng pisang sedap! Nikmat. Aku ambil satu sambil cakap "sambal kicap mana sambal kicap?" Kak Miza pandang muka aku "Nak sangat ke kahwin dengan orang Johore?" FYI,,, makan pisang goreng with sambal kicap is one of top food kat area Johore. Spontaneous aku jawab "Dulu, nak la sangat kahwen dengan orang Johore. Dulu la" Mendatar. "Ops Wany, akak tak sengaja. Maaf ya" Ya, Kak Miza tahu la serba sedikit kisah cinta aku yang tak kesampaian. "You make my heart breaking Kak Miza, it's ok :) Past is Past la kan..."
Tamat.
Sometimes you are trying very hard to make sure you are totally forget your past bad memory. Jujur aku tak mampu. Sungguh sungguh aku nak lupakan, mesti ada sesuatu yang buat mesin ingatan aku ter flash back ingat dia. Bukan nak hidup dalam kenangan. Cukup lah 5 tahun lamanya hidup dalam kenangan. Sungguh sungguh aku dalam Move On Phase :) #prayforwany
Kalau kau tanya aku, jauh mana aku redha untuk lepaskan, aku tak da jawapan. Jauh sudut hati aku, moga cepat aku jumpa future husband. Sungguh nak create memory dengan future husband dengan harapan aku boleh lupa selumatnya perkara perkara yang tak perlu aku ingat :) again #prayforwany .
Bye!!! Terima kasih pisang sedap rangup, buat aku ingat Kamu seminit dua.
Monday, 4 August 2014
Seru...
Assalamuailaikum :)
9 Syawal 1435H...
berhenti sekejap cerita Umrah...insyaALLAH soon will be continue ;)
dah lama tak cerita someone yang sometimes kita lupa nak give extra appreciate...
dah lama tak share perasaan sengal sengal macam zaman U dulu...
eh....dah matang kot...please jangan ulang perasaan - perasaan yang tak perlu itu!!!
semakin kita berusaha untuk tinggalkan atau buangkan sesuatu...semakin ia datang dengan laju pada kita!!! Hipotesis:) menyampah!!! tarik nafas....mungkin ini cara ALLAH nak uji try test kita... sama ada kita ikhlas dengan redha ke nak tinggalkan sesuatu... :) tolong...lupakan sebentar daya ingatan tentang dia!!!
ingat doa dan kata-kata pada diri sendiri tika kau ada didepan Kaabah itu wany...!!!
Selamat Hari Raya... Maafkan semua khilaf diri... :) bila usia da 25tahun ni...memang terasa...kanak-kanak yang lebih bergembira di Hari Raya... ke kita sorang je yang rasa macam tu ? :) Nah gambar kita and family beraya!!!
Go blue!!!
keluarga besar kita :) omeeiii angat la anak buahan kita tu...si Hannah Si Iman Khayla and si Ahmad Ammar :) Mungkin tahun depan raya tempat baru pulakkan :)
okeyh!!! jom beli Iphone untuk dapatkan kualiti gambar yang awesome!!! Actually nak amik gambar adik beradik...tapi si Iman Khayla and si Hannah tu tak mau turun dari kerusi tu... nak join sekali!!!
Moga orang-orang yang aku sayang selalu ada didalam lindungan-Nya :) Moga aku minta kau jangan lagi ulang perbuatan yang sama macam apa yang aku dapat... eh Wany jangan emo sangat!!!
Sunday, 18 May 2014
Hari-hari di Madinah :)
Assalamuailaikum :)
May already...sangat cepat masa ini berlalu!!!
kita continue cerita Umrah kita...
Alhamdulillah kita stay kat Madinah 5 Hari 4 Malam. Untuk semua jemaah Andalusia, akan stay kat Mubarak Silver Hotel... less than 150 meter nak ke Masjidil Nabawi... Tak jauh kan :) Boleh dengar la setiap kali azan dilaungkan :) Alhamdulillah....
Around 5.30pm sampai kat hotel. Time ni mengaku la...macam rusa masuk kampung...melilau mata nak pandang semua building yang ada kat Madinah... hahaha... ambil semua luggage and hand luggage untuk check in hotel...time ni macam agak kelam kabut sikit...sebab ruang lobby hotel tu tak mampu nak tampung semua jemaah yang datang serentak plus luggage and hand luggage yang besaq...besaq... tu...
Nak cepatkan proses untuk dapatkan kunci bilik..Mutawwif dah get ready ambil kunci dari receptionist and teruskan agih kat semua jemaah...senang :) And alhamdulillah dapat bilik dekat 1st floor....gembira*_* abah dengan pak yup dapat bilik tingkat tujuh... and...satu lagi masalah kecil yang berlaku....hihihi...lif hotel tuh ada enam...aku rasa cukup banyak la...tapi...tapi,,,dia macam lambat sikit...kena que up dulu... ok...kesabaran tengah di uji :) time tuh aku dah kata dengan abah dah,,, "ani nak naek tangga je la abah" since aku fikir..aku masih dalam golongan yang muda dan kuat...tak pe lah mengalah naik tangga bersama luggage-luggage tu...
abah cakap...memang la bilik aku dekat first floor...tapi atas lobby ni ada satu lagi aras untuk dewan makan... and naik tangga lagi baru sampai 1st floor... dan...setiap nak naik satu level tu kena naik dua kali tangga...ok aku mengalah +_+ abah cakap lagi...ini baru sikit je wani... itu makna nya sila bersabar wany!!!
after masuk bilik...cepat cepat ambil wudhu and solat jamak taakhir... kemas barang sikit-sikit... ambil wudhu balik and get ready untuk solat Maghrib and Isyaa' :)
Sepanjang jalan nak masuk Masjid Nabawi tu...Allhuakbar memang banyak sangat kedai-kedai... environment dia macam Jalan TAR.. versi penjual wanita tutup aurat complete berpurdah and penjual lelaki pakai kurta :) ouh ya..plus cuaca yang sejuk...angin angin gitu...
Masa aku sampai Masjidil Nabawi tu...dia punya payung yang sangat cantik tu dah siap dibuka... subhanaALLAH cantik yang amat... dekat dataran masjid dah mulai penuh jemaah perempuan nak get ready untuk solat....aku emak and mak cikss straight masuk pintu Saidina Uthman untuk solat dalam masjid...
setiap pintu akan ada dua orang polis perempuan arab yang akan jaga... seronok tengok keletah polis perempuan arab tu... dia pandang je muka kiteroang dia terus jerit " ibu..ibu...masuk...masuk..dalam.." cute kot dia cakap bahasa indonesia...hahah aku senyum je :) polis polis ni akan check bag yang kita bawak... kalo kita bawa botol air besar dia akan ambil... kalau buku...alquran...handphone botol spray....sejadah selamat je :)
biasanya tepi pintu masuk tu bersusun rak kasut... so pilihan kita sama ada nak letak kasut dekat rak kasut berkenaan atau tidak...aku yg noob pertama kali masuk Masjidil Haram ni... kelam kabut la...kutip kasut diri sendiri and emak..and mak cik mak cik untuk simpan dalam kantung kasut and simpan dekat rak...
process aku nak simpan kantung kasut tu...macam agak lambat..sebab orang ramai... akan ada adegan tolak-tolak sikit..plus aku nak kena recognize rak mane yang tinggi and available untuk aku letak kantung kasut...dan...disebabkan itu...emak and dua orang mak cik aku dah tinggalkan aku... selamat cik yan aku baik hati tunggu aku...time ni dah melilau... mana nak cari emak.... nak solat dengan emak... melilau la pulak aku and cik yan cari emak and dua orang mak cik aku lagi...tapi..ramai sangat orang...memang tak la jumpa :( kiterorang solat maghrib dulu... lepas solat maghrib ajak cik yang buat solat sunat sikit then sambung usaha nak cari emak and dua orang mak cik aku lagi...kekanan kekiri cari...tapi tak nampak :( debar - debar time ni... mulut tak berhenti zikir and mintak Allah jumpakan balik emak.. tapi orang lain pulak yang aku jumpa...nak tahu sapa...hihihi...Dato' Sharizat Jalil... elok je dia solat sunat tepi tong tong air zam-zam :)
so aku and cik yan macam dah pening kepala sikit and quite tired...so kita orang decide..its okay balik karang kita tunggu je dekat rak kasut...mesti dorang cari kita jugak..and finally alhamdulillah jumpa balik :)
senyum panjang... :)
time nak keluar dari pintu besar Majidil Nabawi ni...aku macam terpaku sekejap..eh..lama kot...mulut ternganga la jugak..sebab...tengok geligat orang-orang yang jual jubah-jubah and selendang yang dorang jual tu...dorang lambung lambung je jubah and selendang ... sambil cakap... " murah...murah...10 rial...10 rial...halal...halal.." nahh... bahasa Melayu sangat.... nampak sangat orang orang kita memang rajin membeli... bahasa kita pun dorang mampu belajar and fasih cakap :) tapi aku and emak tak tergoda pun... jalan laju laju..balik hotel untuk makan...lapar :) alhamdulillah makanan yang hotel provide kena la dengan selera orang kita... chief chef dia orang Indonesia...semua sos and kicap versi Indonesia. Mostly hari hari akan ada sup sayur. Selere aku senang...as long as ada sup sayur..ada sambal belacan ada nasi aku ngaaappp je :) Balik hotel...bersihkan diri and get ready to sleep :)
tido beberapa jam je...sebab semua orang dalam bilik tu..include aku..tak tukar jam waktu arab...sigh!!! lepas tu semua handphone kunci jam waktu Malaysia..which is 5am-6am dah kena bangun
beza waktu Malaysia and Arab is 5 hours. Malaysia cepat 5 jam dari arab...
kelam kabut la bangun..tunggu turn masuk bilik air and konon konon dah pukul 5 pagi da time tu... nak kena cepat pergi Majid nanti ramai orang...tak da tempat nak solat... padahal Madinah baru pukul 3 pagi time tu... ^_^
suhu time kiterorang keluar untuk Subuh adalah 19 celcius...ia sangat la sejuk..hoi..peluk tubuh :) angin-angin sejuk menyerbu muka... time ni pun dah ramai yang pergi masjid...masjid tak pernah sunyi... sentiasa ada orang...lain kan pemandangan masjid dekat Malaysia.
kiteroang masuk masjid and cari tempat saf yang paling depan untuk jemaah wanita... and kali ni tak simpan kasut dekat rak kasut da...sebab dekat setiap tiang dalam masjid dorang dah providekan ruang untuk letak kasut...tapi mak sure la kasut tu letak dalam kantung yang bersih :)
macam ni la keadaan tiang yang provide tempat letak kasut
sebelum Subuh :) syok je rasa jalan kaki sama-sama dengan family pergi Masjid :) Harmoni :)
ouh ya...Akan ada dua kali azan sebelum Subuh. Abah kata fisrt azan tu macam nak kejutkan orang bangun dari tido la untuk get ready..mandi and siap sedia untuk pergi solat Subuh berjemaah kat masjid... lepas lebih kurang 1 jam...akan ada azan kedua tanda telah masuknya waktu Subuh :)
Menunggu azan subuh :) first pic dalam Masjid Nabawi. and rasanya boleh cerita kot...kena pakai lip balm selalu atau vaseline...sebab masa ni bibir kiteroang dah start merekah... kering!!! selalu basahkan balik dengan air zam zam :)free je!!!
meet my Cik Yan... Mak Yung and Mak Ndak and my one and only Emak :) View after Subuh. SubhanaAllah....cantik...seronok tengok :)
Nanti ada masa kita sambung lagi :) and let's pray together may ALLAH give us a chance untuk jadi Tetamu-NYA lagi...
To Miss Nabila Kula...selamat jalani ibadah Umrah dan moga dipermudahkan semua urusan...kita tak sabar nak tunggu awak balik :)
Sunday, 21 July 2013
DIL with EMA equal to DILEMA
Assalammuailaikum...
12 Ramadhan...
dan aku masih terusan dilema...benci!!!! lately ni kenapa la payah teramat aku nak set my own decision...
not even set..nak choose one decision pun payah...LOOSER!!!
Aku tidak punya banyak waktu...
esok hari aku mintak aku bangun pagi sudah ada satu keputusan...aku mintak satu je... tak banyak pun sayang ;)
istikharah aku sempat buat sekali je :( minta emak tercinta tolong buatkan...
kenapa masih tidak ketemui jawapan !!! sabarlah hati...tenangla fikiran...
moga semuanya akan baik-baik saja.. kerja la otak...selarilah dengan kata hati... untuk pilih satu decision...
eh..ini decision masa depan kan ???
thank you to all my fella...family...lecturer for give opinion...Moga ALLAH merahmati mu...
dan jika kamu-kamu semua baca ini...maka minta tolong kamu-kamu semua doakan agar Wany boleh buat satu keputusan yang baik...amin... :)
Sunday, 19 May 2013
Novalista...
Assalammuailaikum ;)
Hari ini Ahad... semalam Sabtu kena kerja sebab ganti cuti raya,,,InshaALLAH cuti raya nanti semingu :) weeee..!!!
Aku pun melaksanakan plan...nak reward diri aku...sebab rasa mcm dahhhh laaaammmeeee giillosss tak beli barang untuk diri sendiri...tapi aku tak rasa nak shoping kasut..bag...baju..mahu pun kain ela...
misi utama nak beli border lace kat kedai Osman and pleaseeee sila dapatkan novel Anthem by Hlovate !!!
Pukul 10.40 am selamat sampai Sogo...parking hampir nak full...ouh..Sogo ada buat warehouse sales kat level 7...boleh pergi ni...cuci mata..and of course grab some chocolate too ^_^ na...na..na...
member card Sogo tak bawak...sengetttt wany!!!
jalan laju laju pergi Minerva...tolak pintu dengan ganasss nye...terus pesan kat Man "adik..bukak mata besar-besar cari novel Anthem by Hlovate keluaran Jemari Seni"
adek aku pun dengan akurnya...cari sampai hujung kedai... thumbs up adik!!!
and aku perasan...lately ni aku ada masalah mata...rasa rabun aku makin bertambah...dah tak blh baca dengan jelas..rasa nak muntah bila tengok banyak sangat tulisan..ALLAHUAKHBAR...faktor usia barangkali :( sedeyyyy
sedayyy lagi..novel Anthem by Hlovate tak da !!! tak da!!! dan tak da!!! dah 3 kedai kot aku carik...
kena beli online la nampaknye nih....
dan..untuk buang rasa kecewa tu...ntah kenapa mata aku nih cepat je...nampak satu novel...weee... its from Siti Rosmizah :) eherrrm...sapa yang dah selalu baca Siti Rosmizah nih confirm tahu kan betapa beshh gillosss novel die... :)
walaupun sometimes aku rasa cover novel Siti Rosmizah ni macam zaman 80-an punye novel pluss aku rasa tajuk tajuk novel tu macam era 70-an punye tajuk... like Lafazkan Kalimah Cintamu...korang tak rasa loya ke tekak bile baca title novel tu...plus cover novel tu...apehal nak ada gambar kilat-kilat bagai...
kata suruh Lafazkan Kalimah Cintamu...ape kaitan nya dengan kilat sambar menyambar.. argh...ko nak emo apehal wany ???
people...Don't judge a book by it's cover kan.... nah...aku baca novel tu sampai kul 2 pagi...padahal esok kena bangun awal sebab kerja...plus...aku nages teresak esak taw baca novel tu...
ha...bangun subuh tengok mata sembab teramat....senget la wany!!!
well...maybe ada yang kata baca novel ni tak da faedah..buat ape nak menagis bagai...buang masa... tapi
novel sekarang dah banyak masukkan hadis-hadis...mahu pun potongan dari ayat Al-Quran :) plus...ada je info-info baru yang korang dapat tahu...knowledge jugak tu kan... ??? :)
and...ini hadiah untuk kamu wany :)
kan...geli tekak baca tajuk novel ni..tapi tetap nak baca...maybe tahun depan la kot baru baca..bahahahha...
no time la!!!
pokok pangkalnya...baca la beratus novel pun... hayati lah...nages la banyak mana pun..
TAPI... AL-QURAN yang satu itu wajib baca setiap hari...jika tak sila ketuk kepala sendiri !!! baca Al-quran itu dah sah sah ALLAH bagi reward kan ;)
hari esok genap seminggu :) lain kali ada masa izin dari NYA... ALLAH bagi lagi rasa bahagia itu...
moga biar bahagia dengan hakikat yg nyata...sabar la wany!!!
Sunday, 24 February 2013
Selamat...Selamat...Selamat
Assalammuailaikum :)
Mood : Sangat santai... berbaring atas katil...sambil dengar lagu Peter Pan 'Semua Tentang Kita'
Esok dah kerja... perlu kerja untuk terus melangkah lebih jauh...jauh dan tinggi kalau boleh !!!
Febuary nak say Good Bye da :( I will Mishh Febuary :) Moga ketemu lagi yaa Febuary 2014...
InsyaALLAH ^_^
13022013 it's my birthday :) 24 tahun... TUA!!!
Entah kenapa kali ini punya birthday aku rasa aku dah dewasa sangat...
mula rasa banyak tanggungjawab yg belum aku sempurnakan dengan baik...
mula menghitung persedian untuk keakhirat sana... ALLAHUAKBHAR...
mula risau pada hari - hari yang akan datang...
tapi Alhamdulillah... ALLAH kurniakan aku parents ... emak dan abah yang tak pernah berhentikan doakan
aku dan adik beradik aku...
sebab aku ade satu rasa..iaitu siapa aku hari ini adalah hasil doa emak dan abah :)
and sesedey juga birthday kali ini..because nobody give me a present :( nobody ok!!! stress..
and as usually... diri sendiri jugak yang kena beli hadiah untuk diri sendiri... lagi puas kot :)
kudoosss to all my fella friend who wish me via fb,,wasaap,,line,,instagram,texting and so on !!!
sangat terharu...moga segala doa itu diperkenankan oleh DIA :)
moga kamu-kamu semua selamat walau diamana jua kamu-kamu berada :)
till meet again yaa... insyaALLAH ^_^
Waktu terasa semakin berlalu...Tinggalkan cerita tentang kita...
Akan tiada lagi kini tawamu...Tuk hapuskan semua sepi dihati ku +_+
Saturday, 24 November 2012
Glaze Evening...
This is a TRUE story...
Hidup seorang perempuan selebet...comot...tapi tetap ade maneeesss :)
Di satu petang Selasa... Usai tiba di rumah...kepala badan mata jadi letih semacam..ia semacam...
masuk...jalan perlahan-perlahan...letak handbag atas anak tangga bilik...
buka pin tudung...buka tudung...urai rambut... lega !!! ada ringan sikit ini kepala...
menjenguk dapur...melihat emak... kembali berjalan ke anak tangga...
seluk handbag cari talifon tangan... turn on WIFI...
duduk di kerusi...sandarkan badan... bunyi riang dari talifon tangan "tweet..tweet"
perempuan itu tahu... notification wassap... :)
perempuan itu merenung screen talifon tangan.. melihat satu nama...nama itu Dia
dengan pantas dan tenang perempuan itu membaca pesanan ringkas dari Dia..
perempuan itu membaca dua kali... senyum sikit...lalu tanpa sedar ada air mata bergenang.
dengan perlahan...hati perempuan itu berkata "dah lama perasaan cenggini tak datang"
oh ye...perempuan itu reply pesanan dari Dia..dengan rasa senang...
Azan Maghrib berkumandang... "Marilah menuju Kejayaan"
lantas mandi...wudhuk...solat..doa... doa kali ini...doa yang rasa sayu sangat...
dengan sungguh-sungguh perempuan itu berdoa...
"Terima Kasih Ya ALLAH atas perasaan yang KAU beri... Terima Kasih Ya ALLAH atas kesempatan yang KAU beri pada Dia untuk ingat aku waima seminit dua"
lalu...ada cecair turun dari mata :)
Hidup seorang perempuan selebet...comot...tapi tetap ade maneeesss :)
Di satu petang Selasa... Usai tiba di rumah...kepala badan mata jadi letih semacam..ia semacam...
masuk...jalan perlahan-perlahan...letak handbag atas anak tangga bilik...
buka pin tudung...buka tudung...urai rambut... lega !!! ada ringan sikit ini kepala...
menjenguk dapur...melihat emak... kembali berjalan ke anak tangga...
seluk handbag cari talifon tangan... turn on WIFI...
duduk di kerusi...sandarkan badan... bunyi riang dari talifon tangan "tweet..tweet"
perempuan itu tahu... notification wassap... :)
perempuan itu merenung screen talifon tangan.. melihat satu nama...nama itu Dia
dengan pantas dan tenang perempuan itu membaca pesanan ringkas dari Dia..
perempuan itu membaca dua kali... senyum sikit...lalu tanpa sedar ada air mata bergenang.
dengan perlahan...hati perempuan itu berkata "dah lama perasaan cenggini tak datang"
oh ye...perempuan itu reply pesanan dari Dia..dengan rasa senang...
Azan Maghrib berkumandang... "Marilah menuju Kejayaan"
lantas mandi...wudhuk...solat..doa... doa kali ini...doa yang rasa sayu sangat...
dengan sungguh-sungguh perempuan itu berdoa...
"Terima Kasih Ya ALLAH atas perasaan yang KAU beri... Terima Kasih Ya ALLAH atas kesempatan yang KAU beri pada Dia untuk ingat aku waima seminit dua"
lalu...ada cecair turun dari mata :)
: : : to be continue : : :
thank you for the info. take care of yourself wahai Kamu yang berada di Japan...
In Sha Allah After Chinesse New Year kita keep in touch balik:)
Sunday, 17 July 2011
NOTES only :)
assalammuailaikum... :)
lama tak update kan Mr LuLLiL!!!
untuk mereka-mereka yang biasa baca entry mizzbutterflysenafas MESTI dah biasa dengan gaya penulisan aku ... [serius ayat bajet gilllosssss] apekah???
the end of entry mesti aku tinggalkan NOTES...
so quick entry for this time....aku buat NOTES je.... Notes From My Heart or Maybe From My Heart :)
nananana....both lar!!!
nota JIMMY SHANLEY :
yezzzaaaa...papa zahrah dah approve me kat FB... :) wink.... seminggu dah add...hari ni baru approved...
tapi rasa excited tak sama dengan rasa excited bile mirulhadi approved me kan... ;)
"be a great papa jimmy "
nota agar-agar oreo :
pn syikin...thax share resipi... saya berjaya buat agar-agar oreo :)
rasa??? rasa agar-agar oreo lar!!!
nota BFF time breakfast :
ouh yehhhh...semenjak mula praktikal ni... falling in love with Kit Kat and Nutrigen...or sometimes Vitagen...
berakfast dalam mr khanncchheelll je u olls :) tengah-tengah jammed tuh sempat je...
sambil toleh kereta yg ada di kiri dan kanan... haish....mcm-mcm ragam orang drive kereta bila jammed kan...
like...korek hidung la...sengeh sesorang la...make up bagai la... berkerut dahi la... and mcm mcm lagi....
nota internship :
so far alhamdulillah...masih dalam usaha nak sesuaikan diri dengan orang-orang baru...
alhamdulillah orang-orang baru blh terima kewujudan diri aku dekat Salihin Consulting...
kena marah??? of course...kena la... :(
nota Nisfu Syaaban :
dua tahun lepas orang dengan KAMU puasa... for the first time Kamu call orang time malam Nisfu Syaaban... Kamu cakap "mama ajak puasa" orang memang plan nak puasa pun... rase semangat je nak puasa hari tuh...walaupun kelas agak pack...sampai pukul 7 pm baru kelas habis... orang baru nak text Kamu nak say "selamat berbuka" TAK SEMPAT...
Kamu dah text dulu tanya berbuka makan ape... orang lambat reply... Kamu called tanye nak belikan ke??? orang memalu tak mau ;) [mengada sangat!!!]
TAPI itukan dua tahun lepas :( TAK PUASA PUN HARI NIH!!! heheheh
nota sengugut :
saket sangat!!! :( kaki dah sejukk....tekak dah mual-mual...tidor adalah ubat terbaek...
nota AmirulHadi :
lame tak cakap-cakap pasal dia...ouh...rambut baru dia yg gillosss orraaanngeee....
ehhh sekarang aku dah friend dgn gf mirul yg sebenar :) yuhuuuu.... giller sporting tau gf mirul nih :)
nota Bye !!! :
hehehe dah tak tau nak cakap ape... Bye :)
LoL yerk!!! "lots of love larrrr!!!! "
Sunday, 19 June 2011
BARU Lagi...
assallammuailaikum...:)
lagi beberapa minit hari ahad nak say "good bye"...and hari monday nak say "hi!!!"
MONDAY!!! I MISHH U.... :) hakkkk ttuuuiiihh.... tipu la sangat...
semenjak jadi Trainee nih...dah mula ada rase benci pada hari MONDAY!!!
well...kalo tak de MONDAY mcm ne nak ade TUESDAY,WEDNESDAY,THURSDAY,SATURDAY, and SUNDAY... hehehehe :)
sekarang nak cerita YANG BARU-BARU je!!!
UNTUK ORANG ORANG BARU macam....
kak nozi...SV aku... last friday time hantar review work...aku dah kena marah...dah kena jerit... :(
"salah....salah...semua salah..." satu deparment boleh dengar..... malu...haiiilaaaa....
abang mior...senior yang banyak tolong aku buat kerja...die panggil aku... "wana wani...mane hang....???"
so far...aku senang kerja dengan abang mior...BAEK!!! SABAR!!! kurang sikit rasa takut...
abang aizat.... die nih aku seram sikit....aku byk wat silly mistake dekat die punye kerja...bila dia panggil aku...aku rase cuak gilllosss!!!! dan dia tak de eraser....die pinjam eraser aku...dan dia suka suruh aku photosate bank statement untuk dia...padahal meja die lagi dekat dgn mesin photostate tuh...
cakap pasal mesn photostate tuh...aku kagum gile dgn manusia yg cipta mesin photostate tuh....
baru aku tahu multifunction mesin tuh... fax boleh...scanner boleh...print boleh....KAGUM!!!
kagum ke jakon????muahahaha..... almaklumlam baru belajar guna mesin tuh.... tuh yg excited!!!
erm...Trainee Mate like asyraf.... walaupun suara die slow...die rajen tolong ajar aku nak guna excell dgn baek !!! slow gile pengetahuan aku dalam excell...
and linda n mira.... hehhehe dah tak "berawak dan bersaya" dah....lebih mesra "berkau" dan "beraku"
UNTUK PERSEKITARAN BARU....
aku dah tukar meja... and dah tak gune laptop...better use desktop...besar sikit mata aku bolh bukak...
keadan meja.... aku dah tenggelam dengan fail-fail yang berat gillos!!!!
sebelah bangunan tempat aku keje ade kedai mamak!!! tapi tak blh lawan ameer ali kat bangi la...
tomyam ayam n sup ayam kedai mamak nih awesome!!! dah jadi fav lunch aku...
pagi pagi sambil drive aku akan dengar radio ERA dalam mr khanncheeellll aku...
mood aku girang gumbire...dapat dgar suare uncle aznil ray n hanif!!!
boleh senyum and gelak sorang bile dgr dorang bercakap...and menagish jugak :(
aku dah tak balk jam 6.00 petang...aku akan balik after 8.00 pm...so tak de la jammed sangat...
pecut mr khancell laju jer... smooth..... :)
what else??? hihihi...dah lupa...rase mcm byk nak habaqqq mai dalam ni...tapi chek dah lupa...
hope minggu nih semua berjalan lancar....tak nak kena marah lagi...please...
hope dapat bermesra dengan orang sekeliling....
aku malas n penat nak buat senyum ikhlas...bila aku senyum dekat orang...ade orang tuh tak mau senyum balik kat aku...tau la aku nih Trainee je....rase tak selesa bile aku dah senyum chomel2...die pandang sebelah mata je...fine !!!
hope kesihatan aku okie dokie... aku nk buat OT banyak hari...so dapat kumpul duet claim banyak sikit....:)
Nak kumpul duet claim..simpanan nak buat kenduri kawen nanti.... :P
"mudahkan setiap urusan hamba-MU ini YA ALLAH"
nota 28 haribulan:
yeay..elaun masuk...!!! first gaji yg penah aku dapat seumur hidup...weheeeee....
nota father's day :
HAPPY FATHER'S day for my ABAH... EN MOHAMED RASHID BIN HAMZAH... thax besarkan ani dengan baeknya....alhamdulillah....thank you ALLAH for gave me a great ABAH!!! and for my future FATHER IN LAW ... Zainal Nordin... erm....Selamat Hari Ayah!!!
" semalam anak ayah yang rambut karat tuh...hebat maen bola yah.. die score yah....mesti ayah bangga kan yah " weeehuuuuee... :)
nota MISH :
I do mish someone...never ever forget him...when i close my eyes before sleep... he come into my mind... and i cry... i read oll da text he give to me,,, when we are still "bestfriend"... i smile for a while....and i cry back!!!
i wish he comes into my dream... but NEVER!!!
Saturday, 5 March 2011
awak...awak.."awak JANGAN LA MARAH saye "
hey MARCH!!!
too many thingsssss to do in this month!!!! go bebeh!!!
peeps.... how are u...??? everything is allrite kan...??? okie dokie...??
btw...currently at MC'D BANGI...bersama cik syikin dan cik mun :)
"tahx korang teman kan aku malam ni....eh...da pagi da.... :)"
tgh cube try stardy advance acc part 2 :)
tetibe rase nak bukak blog...dah lame tak jenguh blog sendiri...
"sowrryyy MR LuLLiL..."
dan....sebenarnya....
hahahahah....harus la gelak dulu....gelak lelaju la kan...
chilllaxxx.... jangan mudah melenting ikut emosi sayang :)
second....haty dan fikiran pikir... "nih lelaki ke perempuan ni yang tulis ayat manessss mcm ni...???"
third... "okie fine..dah tak blh nak sebut nama AMIRULHADI lagi :( "
forth "yes....aku jadi hot lagi la....ade gak orang nak stalker MR LuLLiL nih kan..."
fifth "thax for drop thez coments babe or dude!!! dunt worry...i will published it saya hargai usaha dan kata-kata anda and YOU ARE ALLRITE :)"
nota kasihan :
ma...ani mintak maaf sangat-sangat...anak perempuan mak yang pakai tudung ni...yang bergigi agak jongang ni...yang bukan taste AMIRULHADI ni...dah kena kutuk... kaw..kaw ma...ma pun tak pernah bekelakuan sebgini dekat ani kan ma??? ani mcm dah lupa pesanan ma..yang kena jaga haty dan perasaan orang sekeling...and the MOST IMPORTANT THING
BIAR ORANG BUAT KITA...JANGAN KITA BUAT ORANG :)
bye....assalammuailaikum :)
Thursday, 10 February 2011
hanya dia AMIRULHADI ZAINAL :)
terpaksa UPDATE!!! walhal...tak planed paper pun... harus UPDATE!!!
[DILA n CIK JEZZE pun suruh update kan :) ]
maaf pada siapa yang jemu...tapi sekali sekala bace entry jemu...ollrite jugak kan...???
ouh...aku cuba make it short!!!
aku ade meeting BESTARI malam ni...
aku tahu malam ni MALAYSIA VS HONGKONG
aku tahu..bilik aku tak de TV...
lepas meeting...aku kena repair laptop sikijap...
aku masuk cafe KOLEJ AMIN..usha usha jap..
oh..."TQ abang cafe..pasang channel ARENA SPORT...." [hahahah dapat la kan..aku tgk bola jap]
ye...aku tahu..cik jezze dah bg tahu.. AMIRULHADI bukan first elevent... :( sedih...
aku masuk cafe je..manusia pertama yg aku pandang...
WHOSKNEE....die nampak muka aku...terus die cakap... "dah..tak payah tgk...AMIRULHADI tak maen pun malam ni...!!!" down sekejap...
"biar la..aku tgk yg lain..eh da 1-0....sape score...???"
WHOSKNEE jawab..."SHAFIQ RAHIM..."
aku pun duduk sorang-sorang...elok-elok je aku duduk....hehehhehe
aku nmapk kat tv tu..."AMIRULHADI..masuk padang...yuhuuuuu.....yes!!!! dapat tgk... arggg die maen jugak"
argh...aku rase nk menjerit laju-laju...
TAPI AKU MASEH SIUMAN...!!! aku ada kat kafe...tempat orang tgh makan.. memang nak kena maki hamun la....
kalo aku duk jerit...hehehhehe :) jerit dalam haty je..sambil senyum sorang-sorang... :)
dan..aku tetap khusyuk...menonton tv...sorang-sorang...
aku lihat...AMIRULHADI sagt besh game die mlm ni !!! lincah semacam je..
dan..minit minit terakhir.... AMIRULHADI score babe...dude!!! hahahahha :)
aku nak meloncat...nak jerit...nak lari-lari satu kafe tuh....
TAPI AKU MASEH SIUMAN... :)
argh....aku hamik laptop kat kedai tok...aku lari lari anak..balik bilik sebab nak online...nak bukak FB...!!
nak cakap... "HE IS OUR HERO...AMIRULHADI ZAINAL:) "
dan...aku tekun balik buat tutorial yg satu ape aku tak paham...
sambil comment2 dgn cik jezze...cik dila...
dan...satu notification yang akan buat aku senyum panjang lagi sebelum tido :) :) :) :) :)
ouh...tak perlu cakap ape ape da!!!
"mirul...dah tak nak merajuk da...tq for approve dude !!!"
confirm ni mirul punye PERSONAL FB k...!!!
bukti die HERO malam ni... :)
hahahahha!!!
okie dokie...dah nak tamat da... ala..mcm panjang je!!!
TQ FOR READING..KAWAN-KAWAN :) SEMOGA HARI HARI KORANG...LEBIH BAHAGIA DAN KORANG SENYUM SELALU :)
rindu KAMU....tibe tibe...sebab tgh dengar lagu KAMELIA....aku gembira...dan aku R.I.N.D.U KAMU
Tuesday, 1 February 2011
TAKE CARE FEBUARY
sempat lagi nk wish SELAMAT PAGI MALAYSIA :) :) :)
korang da mandi...??? saat ni...aku belum mandi...
maseh di atas katill...tadi baru lepas gosok gigi..gune cap cholgate jer..
rambut pun mcm iklan dove terbaru... "rambut singe"
SELAMAT HARI WILAYAH!!!
mak abah harus la cuti...
keje kat Kolumpporrr.... mak keje kat JPJ MAJU JUNCTION...abah plak LGM JALAN AMPANG...
dua-dua keje goment!!! keje ape???
alah...sowrry la...parents aku bukan doktor mahupun engineer...
mak aku Chief Clerk je...abah...??? juruteknik...
alahmdulillah...mampu je nak hantar anak-anak dorang masuk U...
"terima kaseh mak abah"
kononnye citer-citer abah nk pergi batang kali hari ni...
nak beli ikan siakap fresh kat batang kali sebab nak masak stim untuk perempuan baru mengandung... AYUNG!!!
kita hanya merancang...ALLAH juga yang menentukan segalanya
"wany...bangun wani... abah nk blk perak ni..."
"kenapa...bukan nk pergi btg kali ke..???"
"ada orang meninggal..." AL-FATIHAH
siapa yang meninggal..?? herm...susah nk cakap..kire pangkat nenek la kot...
maaf la...kalo nk mintak aku buat salah silah keluarga ni...memmg fail... byk sgt cabang nyer!!!
tapi kalo asal orang ribu perak...mahupun kuala kangsar...herm...soalan yang biasa abah tanya
"ko cucu sape...???atok ko nama ape???"
ha...."betul la..tuh..sedara la kiteeeeerrr...gamakkknye..."
herm...gitulah...orang dulu-dulu sgt pentingkan salah silah keluarga ni...
sampai dekat adek beradek aku..ha...tak tahu ape2!!!
eh...dah FEBUARY da??? cepatnye mak cik january dah blah!!!
jantung aku da dup dap dup dap dah bile mak cik Febuary datang!!!
budak U yang tgh berchuty....ape macam asgment korang...???? jalan tak...??
ahhahah...aku..??? haruslah tak jalan....baca 2 3 page...tido!!!
bukan tak mau buat..niat nk buat da ade....tapi...erhem...
tv lag besh....cakap-cakap lag besh!!! tak gerak la jawabnye!!!
nota sedih :( :
ouh...hari tu Selangor kalah dgn Kelantan.... its ok...fine!!! bola tuh bulat...anything can happend kan..???
tak pergi stadium pun...duk rumah saje!!!janji nampak AMIRULHADI :)
hikhikhik :) keje giler...mr redsony dok pengang je kat tangan...camera man mcm dah byk kali fokus dekat AMIRULHADI...tapi...yg atas ni je sempat...jadi ler!!! he's cool bebeh!!!
nota harapan :
moga...rumah kawan2 saya yg dekat segamat Johore yang dah naek air...semoga cepat la surut air tuh...
tak juga lupe Gemas Negeri Sembilan mintak hari ini...biarlah cuace panas...cepat la air surut...kesian adek saya kat mrsm Gemenceh...tak dapat blk la kalo banjir....
tolong la...kami sekeluarga mahu berkumpul..
ada orang text aku!!! orang ni satu ketika dulu..memamg akan text aku hari2...wlpun tanye "Kamu da makan???" tapi selepas beberapa kejadian...dah jarang text...kalo dulu akan ending sesi text dengan "Kamu take care...nite..." "take care Kamu jugak..."
tapi hari tuh...bile aku cakap "take care..." die diam sahaja!!!
*senyum...tak perlu kata apa-apa...senyum*
Friday, 31 December 2010
last entry for 2010
assalammuailaikum~~~
u ollzzz...sihat2 kah semua???
hoi...berebut2 orang nak update kat blog n FB pasal becoming 2011...
wah...aku pun tidak mahu ketinggalan...
meneruskan legasi LAST ENTRY FOR 2009.
kalo nak buat summary for the whole 2010...tak dapat la dek!!!
rasa hidup aku..mcm hidup korang juga... UP & DOWN :)
aku nk hupdateee... cerita2 aku menjelang pengakhiran 2010....
30 dec 2010 (sesi SIANG)
after kelas advance acc 2...aku date dgn gf aku..nur izzati azmi...
mane lag kalo bukan di lembah tengah [mid valley]
we oll just tgk movie... cerita thailand yang seram...byk darah... aku tutup muka je... serupa mcm tak payah tengok... aku duduk sebelah couple...yg okie la..menjaga tata susila :)
aku berjaya makan prosperity u ollz... just love the twist potato...
yang palaing penting...gf aku ni belanje aku makan ice crea BASKIN ROBBIN's regular scoop RM 7.8
"tq izz"
mad mad sale!!! damn...!!! aku jeling2 je...coz MAK CIK JPA TAK MASUK LAGI
here some pic :)
meet my gf..nur izzati azmi...member kammmcchhheeennnggg kat KMNS dulu...
kish the bear :) [ huhuhu rindu plak nak kissh...my 'bear-bear']
(sesi MALAM)
after maghrib...seriuslyy...ngantuk tahap gaban...
perut lapar...tapi mls nk pergi cafe... haruslah tidur dahulu...
pukul 9.00 pm gi bilik mun....yerp...die ajak pergi makan dekat NIM's n movie ALAMANDA...
herm...bile aku mun iema n syikin jaafar dah bergabung....
haru biru jadi nyer...dari cerita pasal hijab...melompat budak cina gps... lompat tinggi sikit nk jd blogger yg ramai fan...ouh..tidak ketinggalan cerita "feeeewwwiitttt kereta merah jambu"
hah!!! tak sampai alamanda pun....makan sampai pukul 11.30 pm...
so we oll decide nak pergi DOWNTOWN CHERASS...
cis!!!! sesat sudah pasti...tersinggah dekat DATARAN MERDEKA!!! awesome bebeh!!!
sekaligus celebrated ala kadar bufday girl...MUNIRA ZAINAL...
besh je celebrated kat situ without any food mahu pun tepung...
blh dengar denting jam :) "mun...happy bufday!!!"
here some pics!!!
syikin jaafar dan munirah zainal...mereka sangat teringin nak jadi model hijab !!! FOC je!!!
MRS.HARUSSANI !!!
uh!!! saannnteeekkk jugak pic ni...
bufday girl!!! aka awek cameron!!!
nak tunjuk jam cik adidas yang baru ditukar tali!!!
memandangkkan MAK CIK JPA TAK MASUK LAGI...so kiterog usha-usha je barang2 dekat down town cheras...
makan steamboat RM 1 secucuk je yg mampu kiterog beli....
T.I.K.L terchennnta....
down town cheras tuh gilller dekat dengat T.I.K.L
agak la kurang ajar..kalo aku tak singgah sekejap sekolah ni...
hahaha.. cepat2 amik gambar...sebelum pak guard datang...time ni almost 2.00 am kot!!
31 dec 2010 (sessi siang)
ada mission besar!!! SG GABAI !!! giller besh...sejuk..argh..speechless!!!
da plan nak pergi dari second year lag...konon-konon nak buat babi beratur [barbeque]...
sekali lagi aku mention MAK CIK JPA TAK MASUK LAGI...!!!
hanya mampu beli nasi lemak... biskut timbang RM 1 untuk 100 gm dan roti cap gardenia bersama sardin !!!
ouh...tak lupa...air econsave yang rase payau giler!!!
disebalik cerita ini...kami bertolak dari UKM dalam pukul 7.40 am...
kami SESAT!!! sampai ke JELEBU NEGERI SEMBILAN...
tolong la percaya... maaflah..hp kami semua tak canggih...tak de GPS!!!
menggunakan gerak haty sahaja!!!
terima kaseh kepada pakcik basikal...tolong bg tahu jalan ke sg gabai!!! ouh..kakak seven eleven jugak :P
here some pics :) :) :)
yey dah sampai!!!
tq kepada timer mr red sony :)
sejuk..maka jadi lapar...biskut timbang the best!!!!
glammmer dan hot sekejap!!! sumer nak pandang...hikhikhikhik... [gelak gedik]
nih confirm couple yg HALAL :) inai dekat jari kakak tuh ade lg...
dan yang penting..sang suami itu handsome dan very the caring :)
senyum sorang2 aku tgk mereka berdua...
dalam hati "nak jugak macm ni!!!"
tahan gigil je nih!!!
us :)
(sesi malam)
mood : tak excited langsung pasal 2011
GAGAL untu buat postmoterm untuk kejayaan diri sendiri bg 2010!!!
chiilll la kan...
duduk kat rumah je...tak keluar mana-mana untuk celebrated!!!
menikmati cerita iron man di TV3 sambil makan jangung rebus sedap!!!
last year celebrate dgn bibik!!!
here some pics ;)
konon-konon aku dengan bibik nak tgk bunga api dekat tasek chempaka bangi!!!
hampeh....satu hape tak de...
dengar bunyi bunga ape dari jauh je!!! better than nuthing la kan...
and....
he called me!!! HE=K.A.M.U
argh!!! damn!!! he called me...cakap-cakap...
"orang tengok avatar tadi...3 kali orang tengok...member belanje"
"kamu kat mane???dengan bibik ke???"
n many more!!!
then tepat 12.00 am... "selamat tahun baru KAMU "
"selamat tahun baru jugak!!!"
i just mishhh thez moment la u ollzzz!!!! dah...KAMU da tak call da pown :(
azam cik wany tahun ni :
NAK KUMPUL DUET BANYAK-BANYAK SEBAB NAK KAWEN DENGAN amirul hadi :) HAHAHHAHA!!! WISH ME LUCK EVERYBODY :)
nota pertolongan :) :
korang tolong dokan my aunty yerk...ci wah!!! ci wah tengah tunggu masa untuk bersalin...
aku da text ci wah...suruh ci wah...tahan baby dari keluar malam ni...hope baby keluar esok...
insyaALLAH...
yey afiiqqq...musssyyukkk...nak dapat adek baru da :)
okie bebeh!!!! sorry...entry TERLAMPAU PANJANG!!! thax for reading :)
Subscribe to:
Posts (Atom)











