LuLLiL f.r.i.e.n.d

Friday, 25 June 2010

SHE's OUT of MY LEAGUE

olla mr LuLLiL
rite now at MC'D rawang... [waiting for my fren yg sgt syok berkarok]
ouch...en rashid house...punye streamix da kena terminate...
sebab nak amik pakej UNIPACK
maka..da tak 24/7 la online.. [untuk tempoh sekejap je]
selamat ade mr kancheel...yg sudi bawak pergi MC'D
well...semalam selamat menjumpakan diri dengan mereka
BELLA:YAH:SU:AYU
tgk movie  "she's out of my league"
seronok..okie dokie je la.. 18 sx la weh...nak bergelak ketawa...boley je la...
before that mamam pizza...


[bella n su]

[ayu mizzbutterfly yah]

ouch..tak sempat nk amik pic berlime..huuhuhu bile tuan-tuan puteri ini mau berangkat pulang dgn KTM...dan.. KTM wat hal..kabel elektrik terputus agaknye.. maka..aduhai...mcm ne nk blk... thax to ayah Bella...EN NASIR.. yg fetch us n drop us kat THE MALL...then..we oll jalan-jalan kaki dgn cuace yg hujan-hujan renyai..cari station bas....seronok la juga..pengalaman n akan dijadikan memory...
dan..setelah sekelian lama tak naek BUS METRO tuh.. actually we oll br je lepas mengutuk bus tuh..sebab bus to dipenuhi oleh warga-warga asing..[tapi kami bukan warga asing yerk]

okie dokie..harap ader pertemuan seterusnye... ALL DA BESH korang-korang sume...
sgt sayang same korang-korang sume..walau kite jauh.. [jauh ke..????] kite tetap SAHABAT...

time form 2 kot rase nye pic nih...
da beshaar da kite rupenye...
one day nnty akan jadi bakal arkitek...bakal manager..bakal nurse..bakal dr komuniti...bakal akauntan
[bakal jadi isteri orang..mama..ibu..]
hikhikhik..inysaALLAH... teruskan berdoa untuk kejayaan bersama :)
still keep in touch yer :)

Thursday, 24 June 2010

the more u PLAY, the more u LEARN.. part 2

ouch...SHORT SEM da tamat
alhamdulillah...
nk try to not tulis panjang2... penat korang nak bace kan..
so..apekah yg aku PLAY n apekah yg aku LEARN sepanjanag seSHORT SEM ni...?
1. berhibur membuang suare di MUSIC BOX kajang
2.menchari CINTA di CAMERON HIGHLANDS
3. mencuci mata bersama JU JUN PYO [boys before flower la kan...]
4. membaca beribu2 ayat,,,SERIBU KALI SAYANG & MAKNA CINTA
tak semestinya org yg bace novel ni jiwang...sensetif lelebey..tolong la..rasenye penulis skrg da matang...byk ilmu agama yg blh kite belajar bile bace novel ni...yup..LEARN about LIFE juge... woh..mau cari novel dr HLOVETT plak... :)
5.sahabat comel NUR NAZIHAH kembali ke rahmatullah

[kredit to kina]
LEARN about..LIFE nih sgt shortttzzz sebenarye... mau meng APPRECIATEkan LIFE aku ini... baru tahu the value of FRIENDSHIP... da tak de kat dunia ni..baru la nk menangish..nk say sorry, sayang pada org yg da tak de...arghhh....maka..tak rugi kan setiap kali pertemuan dgn sahabat... then say sorry to them.. igt..dosa dgn manusia ni..manusia itu aje yg blh maafkan.
6. membuang masa di TASEK CHEMPAKA celebrated bufday bibiq n merapatkan ukhuwah dgn org2 tertentu...
7. LAGENDA BUDAK SETAN huh... ape yg aku LEARN yerk...??? cube untuk SETUA...eh..SETIA...
8. off to JOHORE  mieneddy tunang... [terdetik di haty..bile turn aku nih...???]
9. jog dgn asrah n mun.
melalui setiap denai-denai rumah tumbuhan kat UKM..aku tau aku tak sepatutnye jejak denai tuh..untuk waktu terdekat ni..aku lari smbil bernafas..dan my mind out...terfikir pasal-pasal kejadian di buli time jog dgn orang itu.. "ko jahat..suke buli aku.. suh aku lari laju2..penat la..ko kurus..aku dah G*****, " kite warm up together...argh..aku mls nk jog pagi2...ko pakse aku bgn gak..walaupun aku tau..dua-dua tak mandi lg...hahaha..then after jog tuh pergi makan nasi lemak...masin... igt tak kakak kedai tuh cakap??? "da nak kawen agak nye org buat nasi lemak tuh..." aduhai..aku gak kena beli nasi lemak lain untuk ko makan..ko buli aku lg...aku makan bubur RM 4.5 je...
10. melepakkan diri kat PTSL...huhuhu..akan ku jejak lg PTSL itu...dgn semangat baru bersama cik HUDA
 [boley yer huda???]
11. jadi FACY untuk KEM MENUJU PUNCAK KECERMERLANGAN anjuran PPU
tq to DAUSH n UPSM [korang mmg great la] bg peluang untuk join aktiviti ni. kali ni haty tersentuh lg..sebab kena jage adik2 yang anak yatim yang fakir miskin..aduhai..beruntungnye aku dr mereka... aku bg mereka pinjam sedikit semangat aku...menagish bersama mereka...

insyaALLAH aku tak akan amik shortsem da..syukur sebab ape yg aku rancang ttg perjalanan course yg aku kena amik berjalan lancar..makan ade 3 lagi sem aku nk kena habiskan..maka..just tinggal 20 unit ke bawah la untuk aku amik everysem.. sedih..coz..aku tak plan nak smbung belajar da..so mesti da tak rase nikmat SHORT SEM ni..
time nih kelas terakhir time seSHORT SEM...lihat baju aku n baju bibik..baju ni la baju yg we oll pakai time hari pertama jejak UKM [firts year dulu]...heheheh... tinggal satu sem je lagi nak bermanje dgn bibik... herm..malam semalam bibik tidur awal..tak borak ape2 pun b4 tido... :(
dan hanye ada 17 hari untuk aku nikmati cuti ini seadanya...ape aku nk buat..??
dunt worry DESPRATE HOUSEWIVES dari season 1-5 akan aku tgk..woh..da ramai yg book aku ajak kuar... n insyaALLAH esok ke MID nak bayar hutang dgn BELLA,YAH,SUE,AYU
[hahhaha susah betul nak ajak aku kuar kan..???]
dan...sebenarnya...KITA KENA FIKIR KITE INI SEDANG BERBAHAGIA..jika kite tidak fikir kite BAHAGIA...
sampai kesudah la kiter TAK AKAN BAHAGIA
woh...ade satu blog yg sentuh haty aku untuk menjadi lebik dewasa...
b4 tido mesti bace setiap entry blog itu...
will be continue...

Saturday, 19 June 2010

tempat HOT kat UKM = PTSL

PTSL lagi...
[da wat contract part time dgn bibiq untuk melepakkan diri kat PTSL]
saat nih..tak sampai 15 org pun ade kat libary ni,,,
keinsafan da muncul... ralat bayar RM 50 setiap sem untuk yuran libary
tapi sayang...tak penah nak gune libary sebaek yg mgkin...maka JANGAN MEMBAZIR...
BAZIR itu kawan SYAITAN...

sikit-sikit wajah PTSL...
lihat meja itu...ade kenangan yang tersirat
hahahaha...weh..meja pertama aku dgn en najmi [klik--klik]stardy SMPK kat libary...aduhai...
sape yg selalu sesangat bace blog aku..mesti perasan..da lame tak tulis name en najmi kan...
entah...
kenapa aku nk cerite pasal libary ni....??
saje nak bagi tau
"weh...nextweek aku exam..3 paper untuk shortsem..2 paper hari senin...satu paper hari rabu...cepat la wish GOOD LUCK WANY...OLL DA BESH WANY..."
[wany da meroyan actually nak mintak tolong doakan kejayaan..amin..]
mingu ni..tiap-tiap malam da jadi penunggu setia kat PTSL...
kalo kat bilik..nak stardy..??? herm..hampeh...
mingu nih juge...da beribu-ribu ayat aku taip,aku bace,,,dan aku letih...
sgt letih..otak itu lg letih...
letih dgn kerenah kawan2...
letih dgn manusia yg nak lari-lari anak, lari-lari laju-laju..lari-lari dgn manusia..lari-lari dgn org itu...dan mcm-mcm lari... aku....?? [lari la jugak kan...]
letih dgn qisah chenta tak kesampaian [bukan chenta aku yerk]
dan letih ini tak akan pernah untuk berhenti...
[saat ini mata depan mata aku ade couple india yg tgh  beli air gedegang]

[hari pertama...kantoi g libary bermakan,berFB,dan berHINGGUSHHHH]

[huda main hide n seek la]

[muke nak mcm pengetua sek je...kerut sume kening]

woh... mood aku baek pagi yg da nak berembun ni..
maka aku nk promote blog-blog member aku...
"hey korang..SEMOGA BERJAYA yer pada sape2 yg amik shortsem ni..SELAMAT BERJUANG untuk exam korang...CHAYOOK!!! 4.0 FLAT untuk shortsem.."
[klik-klik dekat name mereka tau]

kejap...baru sedar..yg aku selama ni..tak pernah tido malam...tidor pagi..bangu pun pagi...mengerti kan...
[3 am-9 am]

woh...esok SELAMAT HARI ABAH untuk EN MOHAMED RASHID
esok juga hari lahir saya 7 REJAB...cepat la wish...
untuk adik saya dan adik ipar tak jadi... mienia be strong...aku tetap jd kawan korang...

Tuesday, 15 June 2010

FRUST pun ade DATELINE tau!!!

mr LuLLiL ku...
currently at PTSL
just finished my asgment...[yupppiii...]
hidung masih lagi mengeluarkan cecair2 yg ergh..... [da berpuluh kali bersin..tisu da hbs...]
kal nii mau kasi cerite chenta org... [bukan chenta saye]
MOHD EDI SUZAINI& SITI NUR AMINA
weh..da tunang da korang... [chenta 7 tahun punye...]
edi nih kazen aku..kalo ikut turutan cucu..aku bawah die la.. :)
ke JOHOR  la kite...
9 kereta kot rombongan EN SULAIMAN & PN NEHARIAH...

mak yong sarungkan cincin...

hantaran dr eddy untuk mien

hantaran dr mien untuk eddy

occh...baru tahu JOHORE ni ade adat lain dr yg lain..
if pihak lelaki nk bg hantaran kepada perempuan...contoh la jumlah die RM 7000 kan..
so...time majlis pertunangan kena bg RM 70...kire mcm simbolik yg nk bg tau..
"wo...hantaran die RM 7000"
aku ckp la dgn ma "ma..tak susah ke mende nih"
ma ckp " ni kire simple la wani..tak de pantun-pantun... straight je..."
"tak mau la...ani tetap rase mcm membazir"
well..lain org lain care kan..
maka just wait n see je la time aku nnty...
bertunang ni adat jer kan...

back to our  title...
ceh..ari nih ade class ganti untuk keusahawanan..
tetibe lecturer aku PN SITI HAWA da...lari jauh..
makna..bukan die berlari dlm kelas..
bebelan die da lari dr tajuk yg sepatutnye..
tetibekan citer pasal FRUST nih...
huda la pergi layan je ape yg die ckp..
aku??? gelak laju-laju je..
PN SITI HAWA ckp " tak payah la nk frust menonggen sgt...come on la..kalo bf or gf awak lari..tak yah sedih2..cari je lain..." [aduhai senang nye die ckp]
die ckp lg "blh frust..tak salah..tapi letak la DATE LINE...ckp dgn diri..aku nak sedih..untuk 2 minggu je..sebulan ke...then after that..come on..cr semangat baru..."
kesimpulannya : PN SITI HAWA berfikiran take easy lorh...

minggu ni last class for shortsem...
cepatnye mase berlalu...
mcm-mcm da berlaku
will be continue....

nota haty dtg lagi :
ku kecheeelll haty pada adik ku...die da tak anggap aku kakak nye lg...knp dik..?? ape salah aku adik...
remove la semuenyekan...kalo itu yg dpt buat adik ku gumbire..
wah...ramai sudah mau stalker AZZUAN AZMAN...di FB
jgn sedey2 bace wall die...
terharu sudey!!!
nampaknye skrg ni manusia mcm berebut-rebut nak jage hati manusia lain...
berebut-rebut nak bahagiakan orang lain...
weh...apekah...????


Thursday, 10 June 2010

tasbih CINTA

home sweetzzz home  [RAWANG olready]
telinga sangat seronok dgn lagu OST LBS [versi lelaki]

alhamdulillah berkesempatan lagi nak jejak ke sini...
bersama BELLA,GHAUS n EULIS...
nak temankan BELLA yg baru blk dr umrah
sangat susah untuk bg tahu pada bell "bell zha da tak de bell"
[takut bell tak dpt nak terima]
kisahnye...ade 2 lagi kubur baru...
maka terkompiuzz mane satu kah kubur arwah NUR NAZIHAH
percaya pada gerak haty...
alhamdulillah betul...

dah tak nagesh...
untuk kawan2 yg rase macm mimpi je arwah NUR NAZIHAH pergi...
cari la masa untuk melawat kubur arwah...
BELAJAR UTUK TERIMA HAKIKAT
[iznot...info la halian if die nk ke tak pic ni...]
rase tenang juga bile kaki melangkah ke sini...
baru sedar kena appreciate every single thing kan...
baru tahu... ada byk bende yg kena buat...
dan..the most important thing...
BILA AKU AKAN PERGI SELAMANYA???
[aduhai...takutnye....]

TASBIH CINTA
ikhlas dr BELLA
bell cakap "ni dr kayu pokok zaitun tau"
sape BELLA nih...


woh..teringat hari2 terakhir kat TIKL...
aku ade bg tasbih untuk AIZUL n FAEZ

[die la aizul captain  TIKL 06]

[faez vice capt vs wany vice capt]
"simpan lg ke tak tasbih yg aku bg korang nih weh...??"
simbolik tuh...
bell cakap lag "wany...aku tau haty ko tak tenang..byk2 la zikir n berdoa..."
kawan yg baek akan selalu berpesan-pesan kebaikan untuk kawan nye
bell ckp lagi "bace la buku JADI LA WANITA PLG BAHAGIA... seronok.."
aku senyum n pandang bell...
tak terkata... haty tersentuh...

hari-hari menagis? gembira kah kita... setiap saat mahu tersenyum...mahu mereka-mereka disekeliling merasai keweujudan aku dlm daily life mereka... aku tak byk kasih n sayang untuk mereka-mereka merasa.. sungguh..kasih n sayang aku sangat mahal korang...aku susah nak sayang n kasihkan mereka... maka aku hanya mampu memberi mereka kegembiraan walaupun lawak aku sangat la senggal.. kerana itulah yang mereka akan igt bile aku sudah tiada di sisi mereka nanti...
SENYUM :)
kamu cakap"kamu nampak chomel bile senyum"
[chomel la sgt....pedih...sesaket la weh]

maka..mari kite basahkan lidah kita dgn berzikir...
dgn berzikir pun blh buat haty jadi tenang..bersih...jauh dr hasutan syaitan...
[aku tak baek..suke juge melalak lagu2 tak berfaedah..cume bile teringat..bolh la buat]
jalan2 nak pergi kuliah ke..tgh tunggu ktm ke..bus ke...blh zikir kan...

no more notes from my heart
"KU SEBUT NAMA MU di SETIAP DOAKU BANGKITKAN SETIAP KENANGAN TENTANG MU, YANG KU DAPAT HANYALAH BAYANG MU..."

Related Posts with Thumbnails