LuLLiL f.r.i.e.n.d

Saturday, 19 June 2010

tempat HOT kat UKM = PTSL

PTSL lagi...
[da wat contract part time dgn bibiq untuk melepakkan diri kat PTSL]
saat nih..tak sampai 15 org pun ade kat libary ni,,,
keinsafan da muncul... ralat bayar RM 50 setiap sem untuk yuran libary
tapi sayang...tak penah nak gune libary sebaek yg mgkin...maka JANGAN MEMBAZIR...
BAZIR itu kawan SYAITAN...

sikit-sikit wajah PTSL...
lihat meja itu...ade kenangan yang tersirat
hahahaha...weh..meja pertama aku dgn en najmi [klik--klik]stardy SMPK kat libary...aduhai...
sape yg selalu sesangat bace blog aku..mesti perasan..da lame tak tulis name en najmi kan...
entah...
kenapa aku nk cerite pasal libary ni....??
saje nak bagi tau
"weh...nextweek aku exam..3 paper untuk shortsem..2 paper hari senin...satu paper hari rabu...cepat la wish GOOD LUCK WANY...OLL DA BESH WANY..."
[wany da meroyan actually nak mintak tolong doakan kejayaan..amin..]
mingu ni..tiap-tiap malam da jadi penunggu setia kat PTSL...
kalo kat bilik..nak stardy..??? herm..hampeh...
mingu nih juge...da beribu-ribu ayat aku taip,aku bace,,,dan aku letih...
sgt letih..otak itu lg letih...
letih dgn kerenah kawan2...
letih dgn manusia yg nak lari-lari anak, lari-lari laju-laju..lari-lari dgn manusia..lari-lari dgn org itu...dan mcm-mcm lari... aku....?? [lari la jugak kan...]
letih dgn qisah chenta tak kesampaian [bukan chenta aku yerk]
dan letih ini tak akan pernah untuk berhenti...
[saat ini mata depan mata aku ade couple india yg tgh  beli air gedegang]

[hari pertama...kantoi g libary bermakan,berFB,dan berHINGGUSHHHH]

[huda main hide n seek la]

[muke nak mcm pengetua sek je...kerut sume kening]

woh... mood aku baek pagi yg da nak berembun ni..
maka aku nk promote blog-blog member aku...
"hey korang..SEMOGA BERJAYA yer pada sape2 yg amik shortsem ni..SELAMAT BERJUANG untuk exam korang...CHAYOOK!!! 4.0 FLAT untuk shortsem.."
[klik-klik dekat name mereka tau]

kejap...baru sedar..yg aku selama ni..tak pernah tido malam...tidor pagi..bangu pun pagi...mengerti kan...
[3 am-9 am]

woh...esok SELAMAT HARI ABAH untuk EN MOHAMED RASHID
esok juga hari lahir saya 7 REJAB...cepat la wish...
untuk adik saya dan adik ipar tak jadi... mienia be strong...aku tetap jd kawan korang...

Tuesday, 15 June 2010

FRUST pun ade DATELINE tau!!!

mr LuLLiL ku...
currently at PTSL
just finished my asgment...[yupppiii...]
hidung masih lagi mengeluarkan cecair2 yg ergh..... [da berpuluh kali bersin..tisu da hbs...]
kal nii mau kasi cerite chenta org... [bukan chenta saye]
MOHD EDI SUZAINI& SITI NUR AMINA
weh..da tunang da korang... [chenta 7 tahun punye...]
edi nih kazen aku..kalo ikut turutan cucu..aku bawah die la.. :)
ke JOHOR  la kite...
9 kereta kot rombongan EN SULAIMAN & PN NEHARIAH...

mak yong sarungkan cincin...

hantaran dr eddy untuk mien

hantaran dr mien untuk eddy

occh...baru tahu JOHORE ni ade adat lain dr yg lain..
if pihak lelaki nk bg hantaran kepada perempuan...contoh la jumlah die RM 7000 kan..
so...time majlis pertunangan kena bg RM 70...kire mcm simbolik yg nk bg tau..
"wo...hantaran die RM 7000"
aku ckp la dgn ma "ma..tak susah ke mende nih"
ma ckp " ni kire simple la wani..tak de pantun-pantun... straight je..."
"tak mau la...ani tetap rase mcm membazir"
well..lain org lain care kan..
maka just wait n see je la time aku nnty...
bertunang ni adat jer kan...

back to our  title...
ceh..ari nih ade class ganti untuk keusahawanan..
tetibe lecturer aku PN SITI HAWA da...lari jauh..
makna..bukan die berlari dlm kelas..
bebelan die da lari dr tajuk yg sepatutnye..
tetibekan citer pasal FRUST nih...
huda la pergi layan je ape yg die ckp..
aku??? gelak laju-laju je..
PN SITI HAWA ckp " tak payah la nk frust menonggen sgt...come on la..kalo bf or gf awak lari..tak yah sedih2..cari je lain..." [aduhai senang nye die ckp]
die ckp lg "blh frust..tak salah..tapi letak la DATE LINE...ckp dgn diri..aku nak sedih..untuk 2 minggu je..sebulan ke...then after that..come on..cr semangat baru..."
kesimpulannya : PN SITI HAWA berfikiran take easy lorh...

minggu ni last class for shortsem...
cepatnye mase berlalu...
mcm-mcm da berlaku
will be continue....

nota haty dtg lagi :
ku kecheeelll haty pada adik ku...die da tak anggap aku kakak nye lg...knp dik..?? ape salah aku adik...
remove la semuenyekan...kalo itu yg dpt buat adik ku gumbire..
wah...ramai sudah mau stalker AZZUAN AZMAN...di FB
jgn sedey2 bace wall die...
terharu sudey!!!
nampaknye skrg ni manusia mcm berebut-rebut nak jage hati manusia lain...
berebut-rebut nak bahagiakan orang lain...
weh...apekah...????


Thursday, 10 June 2010

tasbih CINTA

home sweetzzz home  [RAWANG olready]
telinga sangat seronok dgn lagu OST LBS [versi lelaki]

alhamdulillah berkesempatan lagi nak jejak ke sini...
bersama BELLA,GHAUS n EULIS...
nak temankan BELLA yg baru blk dr umrah
sangat susah untuk bg tahu pada bell "bell zha da tak de bell"
[takut bell tak dpt nak terima]
kisahnye...ade 2 lagi kubur baru...
maka terkompiuzz mane satu kah kubur arwah NUR NAZIHAH
percaya pada gerak haty...
alhamdulillah betul...

dah tak nagesh...
untuk kawan2 yg rase macm mimpi je arwah NUR NAZIHAH pergi...
cari la masa untuk melawat kubur arwah...
BELAJAR UTUK TERIMA HAKIKAT
[iznot...info la halian if die nk ke tak pic ni...]
rase tenang juga bile kaki melangkah ke sini...
baru sedar kena appreciate every single thing kan...
baru tahu... ada byk bende yg kena buat...
dan..the most important thing...
BILA AKU AKAN PERGI SELAMANYA???
[aduhai...takutnye....]

TASBIH CINTA
ikhlas dr BELLA
bell cakap "ni dr kayu pokok zaitun tau"
sape BELLA nih...


woh..teringat hari2 terakhir kat TIKL...
aku ade bg tasbih untuk AIZUL n FAEZ

[die la aizul captain  TIKL 06]

[faez vice capt vs wany vice capt]
"simpan lg ke tak tasbih yg aku bg korang nih weh...??"
simbolik tuh...
bell cakap lag "wany...aku tau haty ko tak tenang..byk2 la zikir n berdoa..."
kawan yg baek akan selalu berpesan-pesan kebaikan untuk kawan nye
bell ckp lagi "bace la buku JADI LA WANITA PLG BAHAGIA... seronok.."
aku senyum n pandang bell...
tak terkata... haty tersentuh...

hari-hari menagis? gembira kah kita... setiap saat mahu tersenyum...mahu mereka-mereka disekeliling merasai keweujudan aku dlm daily life mereka... aku tak byk kasih n sayang untuk mereka-mereka merasa.. sungguh..kasih n sayang aku sangat mahal korang...aku susah nak sayang n kasihkan mereka... maka aku hanya mampu memberi mereka kegembiraan walaupun lawak aku sangat la senggal.. kerana itulah yang mereka akan igt bile aku sudah tiada di sisi mereka nanti...
SENYUM :)
kamu cakap"kamu nampak chomel bile senyum"
[chomel la sgt....pedih...sesaket la weh]

maka..mari kite basahkan lidah kita dgn berzikir...
dgn berzikir pun blh buat haty jadi tenang..bersih...jauh dr hasutan syaitan...
[aku tak baek..suke juge melalak lagu2 tak berfaedah..cume bile teringat..bolh la buat]
jalan2 nak pergi kuliah ke..tgh tunggu ktm ke..bus ke...blh zikir kan...

no more notes from my heart
"KU SEBUT NAMA MU di SETIAP DOAKU BANGKITKAN SETIAP KENANGAN TENTANG MU, YANG KU DAPAT HANYALAH BAYANG MU..."

Saturday, 5 June 2010

DON'T SPEAK !!!

nak ber"JIWANGAN" sekejap boley ???
saje nak promote lagu br kat LuLLiL ni...
woh...rumah kosong...
angah---> wedding ceremony
ma & abah---> kenduri kawen..
[cuti sek..sume berebut nak kawen..ceit...da sampai seru la tu]
hanif ---> TIDO je keje...
man ---> budak comel baru BERSUNAT...


ouch..thez boyz..
very sensetif la plak skrg...
asyik marah2 je...
tau la tgh saket....
"jgn la ngajuk dgn kak cik...nak gurau je la adek"
[die marah saye bile saye nk tgk nonet die....]
huhuhu...da beshar da adek saye nih...
semalam...
mood tak berapa nak okie dokie..
result canggih sangat la..
first time dpt C+ kan...
jatuh berdesup la sumernye...
aduhai...tak terkate n tak tau la nk pi cakap dgn ma n abah...
yg aku sangka dpt C, okie la plak..
yg target dapat A tak ter"A" plak..
maka...bersyukur dgn ape yg ade kan...
spirit untuk make a wonderfull one for the next...
saye tak suke begini..
saye GAGAL...
bermuhasabah diri kembali....
mula merangka strategi...
mudahkan semua urusan saya AMIN...
semalam juga...
LAGENDA BUDAK SETAN
[tgh hot kot]


ouchhh...tak mau nagish...
tapi ternagish juge la... :(
sekali lagi melihat sekujur tubuh yg tak bernyawa lg...
mcm mane org yg hidup, yg rapat dgn dia...
mahu melihat sekujur tubuh itu...
harapan tinggal harapan.. baru sedar byk benda lg yg tak sempat nak berkongsi...

okie dokie...
woh...lelaki baek n chomel EN AIMAN ABD RASHID
just married :)
card da smpai umah

orang yang baek untuk orang yang baek jugakan...
"satukan hati mereka YA ALLAH seperti ENGKAU satukan hati
ADAM&HAWA, YUSUF&ZULAIKHA, MUHAMMAD S.A.W&SITI KHADIJAH"

last but nt least...
"u and me,we used to be together,everyday together always, i really feel LIKE I'M LOOSING MY BESTFRIEND, i can't believe this could be the end"
oucchhh...sesaket lg...
"buat saat ini..ko da buat yg terbaek...mmg sgt saket kan haty aku..tp aku pikir ini la yg terbaek untuk kite berdua..."
ulser di mulut semakin bertumbuh dgn jayanya :)

mau share FORMSPRING saye...just ask me..i will answer ur question la...
http://www.formspring.me/mizzbutterfly

Wednesday, 2 June 2010

ethics VS maths

lullil...
budak ini tekun stardy  MATHS
[setelah dipakse oleh kak cik nye]
budak ini tgh exam...
budak ni da 2 tahun tak dpt luckzz masuk kelas first...


may his dreams come true....
sangat kasihkan budak ini...
because he is my lil brother..
MUHAMMAD RIDZWAN @ AZMAN
degil...tahap hyper...tp cerdik..
satu rahsia die...die belum bersunat...huhuhu

 
skrg..mau menjinak kan die dgn solat...
kena suruh br nak buat...
budak la kan...
sgt cute bile die pakai kaen pelekat abang die...
kak cik rindu adek lorh...
da dua malam i sleep with him...
[mesti dgr citer die dulu b4 tido]
skrg da tingalkan bear-bear saye di rumah...
so..time blk umah je dpt tido dgn bear-bear saye...

the orange one is my lil brother yg punye...
hbs bear-bear kena belasah dgn orange bear...
kijaaammmm punye adek...
sementara saye...kena stardy ETHICS...
just make a short note aje..
final exam for shotsem just arround the corner la weh...
tak de la stardy hard...
stardy untuk tak mau ade rase bersalah dlm diri ini...

da seminggu arwah NUR NAZIHAH pergi... ade satu malam mimpi juge pasal arwah...
dia hanye senyum.. :)
moga dikau tenang di sane... very salute dkt her bf...
AZZUAN AZMAN..
[search la name die kat FB]
die sgt sayang + kasih same arwah...
tidak lekang meminta kita sume untuk selalu baca AL-FATIHAH untuk arwah...

jika saye telah tiade di dunia...sape kawan2 yg sudi datang..??? sudi sedekahkan alfatihah..sudi solat jenazah untuk saye...??? sedangkan kaki saye retak pun..org itu da mula tak text saye kan... adush...

nota perhatian :
nak pergi ke tak mau reunion SEMEKAR...2 hari la..sabtu n ahad... senin tuh exam...satu hari dua paper plak tuh ... kalo tak pergi..akan menghampakan haty kawan2 tersayang... kalo pergi...blh jawab exam ke..?? aduhai..dalam dilema... saat ini..menghadapi komplikasi kesukaran membuangkan angin dlm badan... sgt saket... moga ALLAH mengampunkan dosa-dosa saye... amin~~~


Related Posts with Thumbnails