kita rindu...
sebab tu kita datang sini... tak salah kan...?
tiba tiba September 2013 dah nak habis... entah jumpa atau tidak September 2014...
kalau kita tak da kesempatan nak jumpa September 2014... kita nak Kamu selalu dilindungi-Nya... insyaALLAH... Ouh... untuk kamu-kamu juga ^_^
kita macam rasa nak shout out....tell the world yang kita macam dah redha...tapi kita pun tak sure...adakah kita redha seiring dengan ikhlas ??? +_+ terima kasih untuk bibik... short conference dengan bibik masa Ramadhan lepas buat kita rasa, kita kena lepaskan apa yang dah lama patut kita lepas kan... kan bibik kan... :)
yakin sangat ALLAH tu memang Maha Kaya.... yakin sangat bulan Ramadhan memang tak da setan... senang sangat nak berubah kepada lebih "better" ...time kita ada spirit kita nak let go something yang kita sayang... ALLAH bagi jalan.... udah-udah lah hidup dalam kenangan ;) tapi kita manusia yang sangat biasa... maafkan kita kalau sometimes kita leka...sometimes kita rasa rindu balik... =_=
okay...rasa nak letak gambar kita dengan kawan-kawan kita...ni lah kawan yang selalu gaduh..selalu kena marah sebab lambat...hahahaha...kawan yang boleh gelak guling-guling...and the most important thing...kawan yang boleh terima baik dan buruk kita... ilebiu ;)
LuLLiL f.r.i.e.n.d
Thursday, 26 September 2013
Sunday, 21 July 2013
DIL with EMA equal to DILEMA
Assalammuailaikum...
12 Ramadhan...
dan aku masih terusan dilema...benci!!!! lately ni kenapa la payah teramat aku nak set my own decision...
not even set..nak choose one decision pun payah...LOOSER!!!
Aku tidak punya banyak waktu...
esok hari aku mintak aku bangun pagi sudah ada satu keputusan...aku mintak satu je... tak banyak pun sayang ;)
istikharah aku sempat buat sekali je :( minta emak tercinta tolong buatkan...
kenapa masih tidak ketemui jawapan !!! sabarlah hati...tenangla fikiran...
moga semuanya akan baik-baik saja.. kerja la otak...selarilah dengan kata hati... untuk pilih satu decision...
eh..ini decision masa depan kan ???
thank you to all my fella...family...lecturer for give opinion...Moga ALLAH merahmati mu...
dan jika kamu-kamu semua baca ini...maka minta tolong kamu-kamu semua doakan agar Wany boleh buat satu keputusan yang baik...amin... :)
Saturday, 13 July 2013
Terawikh...
Assalammuailaikum... 4 Ramadhan :)
Selamat berpuasa semuaaa.. :) Alhamdulillah aku masih berpuasa :)
dan...bila Ramadhan datang...baru la kaki ni nak jejak Surau Taman Bersatu Rawang ni..;)
kalu tak Ramadhan..lalu je kan depan surau tu... sighhh!!!
Alhamdulillah setakat malam tadi even Rawang hujan sikit...gigih jugak tak mau skip solat jemaah Isyak, Terawikh, Witir dekat surau :) Kita gi surau dengan emak kita :) baru la rasa ada bonding time dengan emak sendiri...hahahah!!!
Aku nak cerita sikit... ada satu malam tu...aku solat dalam saf kedua...selalunya...bila aku sampai je surau tu...saf pertama dah penuh...penuh dengan mak cik mak cik yang umur 50 - ke 60++...
jarang nak nampak saf pertama tu ada ruang kosong.... seronok tengok mak cik mak cik tu sungguh-sungguh datang awal surau..mengaji dan cepat chop saf pertama :)
dan..solat berjemaah pun bermula...depan aku...ada sorang mak cik..erm..aku rasa tak salah if aku panggil nenek..sebab usia dia pun aku rasa dah 60++ da kot... dari cara nenek tu jalan memang nampak nenek tu tak larat nak jalan... jalan dia macam terhencut hencut.. tapi gigih je nenek tu bangun berdiri, rukuk, sujud, duduk antara dua sujud, tahiyyat akhir untuk join sekali solat...Allahuakhbar!!! aku nampak memang ada sedikit kesusahkan untuk nenek tu bangun dari duduk antara dua sujud... kaki dia sebelah nak tahan badan sebelah lagi nak ampu badan dia untuk bangun kembali...can u imagine friend ???
maaf aku tak tahu nak bagi ayat yang mudah to describe how nanny tu perform her solat...
plus... itu bukan main point aku nak cerita...the main point is... nenek yang dah tua tu...yang tak sama kedarat dia dgn orang muda macam aku... sangat lah gigih rajin untuk solat...plus..solat sunat sebelum dan sesudah isya'a pun nenek tu never miss!!! okay...dan sebab tu la..aku rasa malu dengan diri aku kalau aku culas nak solat sunat sebelum dan sesudah isya'a...
dan..alasan apa lagi untuk kita yang kononnya MUDA ni tak mau perform solat lima wak tu kita... ?
tengah tengah Syaitan tak da ni...jom la pujuk diri kita...supaya kita recheck balik quality solat kita..
kalau dulu lima waktu tak pernah cukup..cuba paksa diri untuk cukup...kalau dulu tak faham makna Al-fatihah...cuba google sekejap makna Al-fatihah tu...
insyaALLAH kalau kita dah biasa buat...kita akan jadi tidak biasa untuk tinggalkan apa yang biasa kita buat... :)
Hidup ni tak berapa nak panjang lagi... dah tahu solat tu salah satu Rukun Islam...kenapa nak tinggalkan rukun yang satu itu...
*segala ayat diatas adalah untuk peringatan diri sendiri dan kamu-kamu yang sudi membaca... ^_^ *
Sunday, 23 June 2013
completed :)
Assalammuailaikum ;)
Wany is update her blog on Malam Nifsu Syaban...
I just wanna say...friendsss my Mission for 2013 is already completed. Thank You Allah :)
My Mission is Wany must attending at least 10 of her friend wedding :) Alaaahhh kacang je kan Mission tu. seriously it's just for fun ...i repeat for fun... since this year ramai teramat kawan-kawan yang dah tukar status... so saja nak try uji diri sendiri either Wany mampu ke nak g wedding kawan2 dia...yes.. simple je kan :)
so congratulation to the first ten bride and groom :) sebab dapat kunjungan teristimewa dari Wany...
acceehhh ayat mintak lempang...kan..kan..kan...
First wedding Dyla and Alip :)
rasa nak nagesss plus terharu pluss rasa bersyukur teramat pada ALLAH sebab beri Dyla kebahagian lepas Dyla frust menongeng ;p ALLAH tu Maha Perancang Terbaik kan... DIA bagi kau rasa kecewa.. sebab ada urusan lain yang akan buat kau gembira :)
Second wedding Kak Fazu and hubby :)
Third wedding Nafisah and Mior Shahriman... pengantin lelaki tak da time ni sebab gi Solat Zuhur :)
Ni lagi best jumpa jodoh dengan senior sekolah plus jiran belakang rumah...
hihihi.. kan dah tak gaduh nak balik raya kat mana ^_^
Forth wedding....kakak jiran sebelah rumah Ayuni and Nazran :)
Fifth wedding kawan time matrix and UKM Naz Ayu Liana and Ajax :)
Pengantin tak sempat makan dah kena kacau ;)
Sixth wedding first Ratu Kolej Amin Fateen and Fendi :)
Seven wedding my best ever kawan katil time form four :) Fatin Liyana and Hazwan :)
Eight wedding Nurul Sayang Kamu and Apit :) bahahaha...tak da kesempatan nak tgk Nurul pakai baju pengantin... tapi tahu pasti cantik kan... ;)
Nine wedding Ziha and husband...tak taw nama husband dia sape....
and lastttt.... wedding... Kak Safia and Izzue Islam...eh..salah..Izzul Iman... :) kakak katil time form four...
kak Phea...look sangat gorgeous macam Nasha Aziz eh...Nasha Aziz pun kalah...
yerp...done!!! Conclusion nye...sanagat seronok attend wedding kawan-kawan..boleh tengok pelamin..boleh makan..makan..and dapat goodies bag...and paling fun..dah buat reunion free dengan kawan-kawan yang lain kan.. :)
Last but not least...Barakallah to all my friends yang dah get married or yang akan akad nikah by this year..or soon... moga ALLAH terus beri kebahagian dunia akhirat...dikurniakan zuriat yang comel2 and sihat and.. jadi lah isteri yang solehah pada husband anda :) eh..jadi jugak suami yang berjaya pimpin isteri ke syurga sana...insyaALLAH :)
Jerebu...drink a lot of water ya kawan-kawan.. selamat berpuasa pada yang mahu berpuasa esok hari !!!
sangatsedehsebabdahduatahuntakdapatpuasahariNifsuSyaabansebabALLAHbagicuti...
Saturday, 25 May 2013
Nurul Sayang Kamu ...
Assalammuailaikum peopleeeeee ;)
Wake up early in the morning,,,to perform solat Subuh...then after that I take a nap ;) about 30 minutes !!!
Then...aku bangun balik...padahal mata aku berat teramat... plus...hey public holiday kot hari ni...
No!!! Wany kena bangun awal sebab ada big mission yang perlu dilaksanakan :)
At 8.10 a.m drive keluar dari umah...ouh..Alhamdulillah... jalan lengang teramat... :)
9.30 a.m again...Alhamdulillah selamat tiba di UKM... sengaja park my baby depan Masjid UKM :)
rindu sangat dengan life kat UKM...
ok...mood bertambah excited sebab dapat jumpa MUN and NIA :) mulut tak henti henti bercakap...
ada benda nak tanya...ada benda nak cerita... ada benda yang kena dengar... seronok!!!
then...finally... mission hampir nak berjaya !!! sampai jugak ke Banting untuk jumap Bride to Be...
Cik Nurul Sayang Kamu ;) ouh...my... rasa bahagia and excited dia nak kahwen da...dah nak jadi wife kepada Syafiq :) sampai-sampai je terus gelojoh nak masuk bilik penganti...
sebab nak tengok baju akad nikah...baju bersanding and baju bertandang kat Muar nanti..
pheewwwww canttteeeeekkkk tannnggaaaattt bajuuuuu ieeee !!!
plus rahang aku nak terjatuh sikit...sebab ada a few manik yang Nurul jahit sendiri kat baju and jahit dekat kasut !!! Bride to Be jahit sendiri taw!!!! kagummm sangat... semua door gift dia pun Nurul and family dia baked sendiri kueh...okay..bukan sejenih kueh...berjenis-jenis kueh taw :)
aku nampak kesungguhan kat muka Nurul :)
dah cakap banyak pun tak guna...jangan nak syok sendiri sangat!!! meh sini..ai bagi kamu-kamu semua tengok gambar :)
sorry Syafiq...kiterorang rasmi dulu pelamin kau ;)
doa untuk Nurul and Syafiq moga berbahagia dunia akhirat dan jumpa kembali dalam Syurga disana ... ^_^
selamat melahirkan lebih banyak baby...baby and baby :)
salam berkat dan peluk Nurul berkali kali...dalam hati minta ALAH cepatkan juga Jodoh aku ^_^
nampak tak kau gatal sangat wany!!! tahu..memang tak sedia lagi...
yakinlah ALLAH itu maha perancang terbaik kan :)
yakinlah pada ketetapan yang DIA dah aturkan !!!
Subscribe to:
Posts (Atom)










