LuLLiL f.r.i.e.n.d

Sunday, 28 October 2012

G-Day ;)

Assalammuailaikum :) Alhamdulillah and congratulation  :)
after one week... baru ada kelapangan nak update...
ikut hati kecil MALAS teramat... ikut rasa sayang...gegehkan juga :) itu la power of  'Sayang' !!!
finally..after 4 years aku just follow the flow... dan berkat doa emak abah..family kawan-kawan yang kita suka...dan MAHA PERANCANG TERBAIK ALLAH S.W.T
"I'M OFFICIALLY GRADUATE" [nyanyi2 congratulation and celebration ]
jika kau tanya apa perasaan aku...sungguh aku tak tau nak jawab apa...
jika kau tanya sama ada aku bangga atau tidak... jawapan aku.. just ok :) aku bukan graduate dengan first class pun :( second class upper je :) TAPI itu rezeki aku...
ok hanya ada 3 perasaan :)
1) perasaan SYUKUR... ALLAH panjangkan umur dan rezeki untuk aku naek pentas jalan penuh ayu untuk terima scroll kosong dari Naib Canselor :)
2) perasaan SEBAK teramat...sebab abah tak dapat join dengan emak untuk tengok aku naek pentas terima scroll kosong :(
3) perasaan GEMBIRA teramat..sebab family and friends sudi luang masa untuk aku...give me a hug,, kiss and wish "congratulation wany" and make me calm :)

what more can I expect??? TERIMA KASIH YA ALLAH :)

 Thank You adik junior for coming :) and Izzat for capture this pic :)
gambar atas ni pun buat aku sebak...RINDU zaman first year :) thank you sebab luangkan masa nak jumpa and celebrated my big day..  :) kena buat bachelor party kot before Nurul kahwin ;) hiksss... bachelor ke ???
yeay best friend dari sekolah rendah pun grad sama :)

cukup... gambar tak banyak...gambar dengan family still ade dekat simpanan kerul n pika :) sedey jugak tak dapt nak amik gambar dengan kawan-kawan yang kita suka :( tak de rezeki barangkali...

and again...congratulation untuk semua kawan-kawan yang dah grad or bakal grad dari pelusuk universiti yang ada di Malaysia waima diluar Malaysia :) 
moga kita terus mara berjaya :) dan moga ukhuwah kita tetap terjalin... :)
sahabat baik saya kata .... "dosa putuskan persahabatan" Allahuakbar !!!

nota ringan hati 
terima kasih tuhan kerana KAU makbulkan doa aku...beri DIA bahagia..terus lindungi DIA... aku tahu DIA bahagia teramat sekarang :)
sampai satu masa DIA tetap jadi kenagan... sampai satu masa tiada lagi Aku dalam hidup DIA...

Thursday, 20 September 2012

the TIME has come...

Assalammuailaikum :) hye!!!
less than 24 hours hati aku pasti berasa berat...
waima saat ini pun sungguh rasa berat tambah sebak..
u know what... sometimes manusia ini perlu diajar agar merelakan dan terima dengan apa yang akan terjadi :)
baru la tahu kental tak kental hati kechikk tu...

walaupun hati kechik ni berat...walaupun haty kechik ni sebak teramat...
sungguh...aku sedang mengajar akal fikiran dan rasa hati untuk buat2 cool ;)
cool itu bukan aku... :( 
to my Abah and my atok...
"Selamat berangkat ke Tanah Suci...Selamat menunaikan haji...Moga ALLAH bantu dan mudahkan setiap urusan abah and atok...Moga abah dan atok diberi kea'afiatan... Moga abah dan atok selamat sampai kembali"

I'm gonna mishh u abah...InsyaALLAH abah and atok akan kembali ke Malaysia on 6th November,,,
dan pasti abah tak de time aku convo nanti :( bukan rezeki aku barangkali...
Jadi tetamu ALLAH itu lebih teramat penting :)

dan...moga esok hari...haty kechik aku semakin kental...walaupun aku teramat yakin pasti ada drama air mata yang akan berlaku di Kelana Jaya :( 
ouh...saat ini pun air mata mula bergenang...lalu gugur satu persatu :(

bila masa kita nak jadi tetamu ALLAH??? let's pray hard...moga ALLAH jemput kita untuk menunaikan fadhu haji...bagi melengkapkan Rukun Islam yang ke 5... :)

Saturday, 8 September 2012

can I be the ONE to LOVE YOU everyday ??? :)

assalammuailaikum... :) ya ALLAH rindu tahap hyper nak nuliss kat sini... 
aku mengaku...aku sudah kehilangan momentum untuk menulis...
tapi ape ade hal.. tanya hati... kalau mahu...usaha !!! kalau malas...duduk diam-diam..jangan susahkan orang lain...

short entry peeps!!! sekarang umur aku 23 tahun..yerrr cubit pipi...hantuk kepala dekat dinding dan terima lah hakikat yang kau dah 23 tahun... mengeluh =_=
kisahnya...last week...meluangkan masa pergi wedding kawan-kawan... :) alhamdulillah ALLAH dah bagi rezeki untuk mereka berkahwin ... yeay!!! tukar status kot...
 maz and her husband :) kawan dekat UKM...  saja berdiri sebelah maz sebab nak dapat berkat banyak2 :) mengerti...tak???
sejujurnya...pergi wedding maz sebab terlebih excited nak jumpa sibibik dengan si mungg... sungguh rindu teramat... bercakap tanpa henti...padahal baru 3 bulan tak jumpa...cerita macam esok lusa dah tak kan jumpa...
alahai... sayang korang +_+

and the next day pergi wedding puan erna :) kawan satu dorm time TIKL ...
 ni sume kawan-kawan rafflesia... :) after 5 year baru dapat gathering balik... 
ni pun ade yang tak de :( dan..we miss arwah ziha... :( kalau ziha masih ada..mesti ziha pun akan join kiterorang kan ?
and paling fun..dapat jumpa balik... puteri-puteri TIKL batch 2005/2006... 
gembira... melihat sesama sendiri...terdiam sekejap...dan kita semua realize... "kite semua dah dewasa weh"
rasa macam baru semalam menjerit-jerit kat aspuri...mintak dorang kosongkan dorm untuk prep..row call ant etc...
cepat sangat masa berlari...
last but not least....
salam berkali-kali mintak berkat... :) mintak aura kahwen tuh datang cepat sikit...
serius kau mengada wany !!!

bila aku kata dengan emak "ma..ani nak kawen la.. "
dengan pantas emak jawab "kawen la wani...kawen..." aku tahu emak tak serius...
dengan pantas emak cakap " kalau rasa nak pegang duit sendiri...nak rasa beli barang mahal-mahal... nanty la dulu nak kawen tu... " aku dengan terlebih pantas menjawab "ala...habis tu nanti umur ani dah 30 tahun ani tak kawen lagi...tak de boyfriend lagi macam ne???"
dengan terlebih pantas emak jawab " emak tak cakap pun tak boleh ada boyfriend"
yeaaassssshhh!!!! mak dah bagi green light untuk ada boyfriend  =_+

hakikatnya...semua DIA dah uruskan... pray hard wany :) 
jangan mengedik tengok orang lain dah ada tunang dah ada husband kau sibuk nak ade jugak...
muhasabah diri dulu!!! jaga hubungan dengan DIA..
DIA lebih arif ... DIA lebih mengetahui apa yang Kau perlukan bukan apa yang Kau terlalu minta.


Saturday, 14 July 2012

Andai Ku Bercinta Lagi .... +_+

loya tekak dengan tajuk entry...
mengada...mengedik...mintak lempang >_<
ini namanye entry bosan tapi excited nak publish :) paham tak ???
present.....
WANIAWIRA :)
kau tak kenal sapa die??? pergi google cepat...ekcellii aku pun tak kenal sangat... :P
tap suka suka suka suka suare dia :) pergi tengok clip video lagu Andai Ku Bercinta Lagi by Mojo...
sedey...sedey...sedey... je clip video tu :(

nota amirulhadi :
awira tak kan same dgn mirul...tengok rambut la kan... all da besh for tonite der !!!

nota azraf :
sowrryy tak de mood nak citer pasal interview :( tapi confirm bile aku citer ko mesti gelakkan aku :))

nota mengada :
"Tuhan Ku yang SATU... KAU letakkanlah rasa kasih sayang dan rindu ku ini pada yang Berhak memilikinya... ameen.... "

doa dari orang picisan macam saya untuk awak
selamat pergi dan selamat kembali dengan hati yang makin lembut... :)
 
 

Sunday, 24 June 2012

yes I DO !!!

21 JUNE 2012
happy bufday mr garfield : tak tau nak wish macam mane : gune angin barangkali
bangun awal : nak g PD u ollss : having my breakfast mee hoon goreng while facebooking :)
eh...eh...datang UKM balik??? : UKM Rindu aku :) : jumpa mereka-mereka,,, kanak2 riang UKM
again breakfast dekat ameer ali "roti cheese satu" yummy : amik wakeel dekat Kajai : hello PD here were come !!!
eh..eh... tibe-tibe sampai PD : check in appartment sunshine bay resort : seram teramat : pesan pada kawan "baca ayat Qursi banyak kali weh"
solat zuhur : lunch kat Bangi Kopitiam : singgah Baden Baden Bundle : beli pisang goreng
get ready to terjun dalam swimming pool : maen game lari-lari dalam air : gelak...ketawa...seronok...
suddenly kena  marah dengan pak guard : mencik.... :( : hanggginnn... let's go to the beach guyss
eh..eh..eh.. mun shy yat nazri suhaimi dah sampai : swimming balik... : maen baling bola monyet 
kaki suhaimi plak berdarah....alahai... : stop the game : get ready hidup unggun api :) 
barbeque time : seronok : 3 jam lebey baru siap : cit cat dengan ija pasal future planning...
kul 11 lebey baru makan tepi pantai : seronok : makan sampai kenyang : 4 ketul ayam barangkali
ok...kenyang alhamdulillah : time for game : galah panjang, baling selipar, regu, bola tampar, bola beracun
maen penuh dengan emosi... : gaduh : mula la rules setiap negeri terkeluar : berhenti jap
gelak balik...kalah kanak-kanak maen : seronok : gembira
2.30 pagi baru balik apartment : lepas kena tegur dengan pak cik nak buat rondaan cegah maksiat
3.00 pagi tido :) : tapi tak selesa... : tak biasa barangkali 

22 JUNE 2012
subuh hoi... : janji nak turun teluk kemang kul 7 pagi : breakfast makan maggie then tido balik
tak senonoh punye anak dara : ha ha ha sekali sekala : kul 8.30 pagi mama watie gegar katil suh bangun 
siap sedia untuk chekout : gegar apartment lelaki : makkk aiii payah bonaarr nak kejut kan
jum Teluk Kemang : nahhh...tak ramai orang... : air jernih : seronok : sewa pelampung : tak reti berenang kan
main-main dalam air : aku berhenti main : lepak tepi laut : sambil pandang muka-muka kawan tengah bermain
mereka senyum : jelas terpancar kegembiraan dalam wajah mereka : lega exam dah habis barangkali
dah jom berendam balik dalam laut : aku ima wakeel dibawa ketengah laut oleh nazri : sighh...kaki tak cecah dah wehhhh.... 
main banana boat : tak serik : nahh...tiga kali die rendam kan aku : memang sedap pun telan air laut :p
siap sedia nak g Melaka : pantai klebang destinasi pertama : coconut shake super awesome :) : nak lagi...
jum g rumah wakeel : emak die masak mee basah : emak die awet muda : beruntung sangat 
wakeel kata " ini first time aku bawak balik kawan dtg rumah " : seriussss terharu 
dah datang melaka rugi plak tak round bandar Melaka : ngantukkk teramat : badan dah saket
lepak Mc'D beli set ayam share 6 orang : kenangan sangat
terus g Bukit Katil : nak melawat kedai makan Mak Cik Lida : order makan ikan pari masak asam pedas 
sedap... alhamdulillah : badan dan letih : nak buat wakeel pening kepala : saje maen quiz 
contoh quiz : keadaan di Traffic Light,,, "iema cuba ko teka berapa umur pak cik pakai baju hijau naek motor jaguh tu ???" iema buat muka blur... "kau tak tahu???" ok...aku bukak tingkap kereta nak jerit "pakkk cikkk berapa umur pak cik...??? " hahahah iema tahan...dan selamat lampu merah bertukar hijau... wakeel pecut laju...
masa berpisah sudah sampai : aku tak mintak banyak : shy datang dekat sorang-sorang
aku butakan mata : tak mau lihat : sebab hati aku dah lama menagis
shy kata "ok wani...dah sampai masa...terima kasih selama 4 tahun...mintak maaf halalkan semua nya "
air mata panas turun dengan laju : dengan sedu sedan aku kata "aku banyak kutuk kau...sebab aku terpaksa maaf kan aku" : shy kata "aku anggap tak de pape " : aku langkah jauh sikit 
tuhan je tahu apa yang berlaku  : tuhan je tau rintangan yang patut aku tempuh untuk berkawan dengan kau
telan air liur banyak kali sebab nak tahan tagissss : naek kereta : get ready nak balik UKM
thank wakeel pecut selaju yang mungkin untuk safely arrived to UKM
terharu ... kawan-kawan setia tunggu kat TSS untuk say good bye dekat aku
peluk laga pipi sambil air mata berjurai... : dengan lambaian tangan : still keep in touch korang
kali ini benar aku keluar langkah dari UKM  : ada rezeki datang balik UKM untuk hal convo :)
 US :) ade jodoh jumpa balik konvo nanti ...selamat maju jaya sahabat sekalian...
the lelakisss-lelakisss .... ala nazri takde :( thank you sebab jadi protecting to gurls... protect ke??? ha ha ha
gurlssss.... rindu weh :) nanty aku text korang yek ajak makan esok... ha ha ha

thank you ALLAH sebab bagi aku peluang ...masa... kenangan...untuk aku bersama mereka...
mohon terus kukuh ikatan kasih sayang persahabtan kita...
sebab mereka ada untuk bagi senyuman dekat aku...
sebab mereka sangat comel dengan perangai mereka...
lindungilah mereka dia..TUHAN...murahkan rezeki kami...
jadikan kami seorang insan berjaya dunia dan akhirat... ameeennn :)
Related Posts with Thumbnails