LuLLiL f.r.i.e.n.d

Tuesday, 24 May 2011

ada apa dengan MIMPI???

selamat hari SELASA :)
aku menghitung hari... untuk internship...
iyerp....lagi seminggu... haishhh...jauhkan kekalutan dari aku....amin...

dah sebulan aku duduk rumah mak dan abah...
aku tak dibenarkan buat part time... komitmen aku hanya pada isi rumah 
bosan...jemu... adala sikit...
yang aku hitungkan...dalam sehari...ada 24 Jam...and 10 Jam...aku spent kan untuk TIDO!!!
nice ~~~ seharusnya usia-usia mcm aku ni...average time untuk tido hanya 6-8 Jam...
maka dalam 10 Jam aku tido....biaselah ade lena dan tidak lena...
yang pasti mimpi-mimpi menarik selalu sahaja hadir :) wink....

korang percaya pada MIMPI??? eleh...korang percaya pada mimpi bile mimpi to so sweets kan...
mcm...bf/gf korang ajak kahwen...kan..kan..kan...
kalo mimpi tuh tak sweetss... haram...korang nak percaya...nak delete ASAP je kalo blh kan...kan...
aku??? untuk orang-orang mcm aku ni....tak pernah pun nak harap ade mimpi indah...
orang-orang mcm aku nih...akan rase ngeri bile mimpi result exam down n down... 
husihhhh kalo mimpi result down...nak cepat-cepat bangun tido...tak mau sambung tido...ngeri!!!
orang-orang mcm aku nih..akan senyum sambil tido bile orang-orang yang kita RINDU muncul dalam mimpi :)
confirm...tak mau bangun tido....kalo terjaga pun...aku sanggup pejam mata rapat-rapat... ingat balik mimpi 
tadi dan sambung tidor dengan tenang....hailaaaa.... untung-untung sambung balik babe mimpi tadi :)
ITUKAN MIMPI JE....

pernah menagish dalam tido ????kalo korang tak pernah...memang korang tak normal...hahahaha...
tak lah gurau je...tapi aku rase...mostly manusia akan mengalaminya...
aku??? dah dua kali kort... first time sek menengah kot...till now boleh ingat apa mimpi dia...
aku mimpi...abah saket....abah nak pergi tinggalkan aku and family....
giller la kot tak nagish...abah aku kot...antara orang-orang yg paling aku sayang....ABAH!!!
nagish...teresak-esak...selamat la aku tak share bilik dengan sesiapa....so family aku tak tau la...
second time... aku mimpi pasal orang yang aku RINDU say" GOOD BYE "untuk aku :( sekian....
memang terjadi pun.... aku ulang MEMANG TERJADI ... tuhan tabahkan haty hamba mu ini....
ITUKAN MIMPI JE...

untuk orang-orang mcm aku nih...akan mimpi seseorang bila... aku benar-benar lupa langsung dekat orang itu... atau RINDU bangat pada orang itu ... ataupun orang yang selalu aku ingat...herm... Normal la kan...
ada pulak...aku dah mimpi...tapi aku lupa mimpi tuh....
bila aku bangun...dan aku lalui sesuatu perkara then aku cakap "mcm pernah rase je benda nih....bile yer ??? "ouh....mimpi tadi..." 
ha...ini pun pentanda Normal :) 
kalo korang tak rasa...makna korang tak normal....hehehheheh :)
ITUKAN MIMPI JE...
"hye i'm baby irfan :)"  [nabila kula punya anak buah....]
Aku just curios sikit....time baby kite mesti banyak tido...
kalau baby tak tido baby tak boleh membesar dengan baik...
cuma...time baby tido...baby MIMPI ape yer??? herm...sape tahu....????
aku rase time aku baby...aku mimpi....mimpi....mimpi pasal...pasal...AmirulHadi kort :)
hempukkkk kepala.... :)

nota IPOH :
howyyyeeehhh...sebentar lagi kaki ini akan mendarat di IPOH...nak jadi ORANG IPOH sampai hari Khamis...so for those yang ada di IPOH....peminat-peminat I....nanti kan I di IPOH yerk :)

nota MIMPI:
MIMPI tetap akan jadi MIMPI... REALITI itu SATU KEPASTIAN :) JANGAN NAK BERMIMPI sangat la cik wany sayang....

hope lepas korang baca entry ini korang akan MIMPI aku... :) hihihi...thax ya...for mimpi aku :)
aku akan jadi nice dalam mimpi korang....aku kan baek gilllossss :)

Tuesday, 17 May 2011

big big GIRL :)

ada satu rasa... rasa yang membuak-buak :)
RASA BUAK = RASA NAK UPDATE BLOG :)

tapi rasanya...sekarang ini...RASA SEDIH...kenapa ??? akhir nnty aku bagi tahu...
hope korang-korang ade RASA TERUJA nak tahu... thax...

RASA sekarang nak share sumthing.... harap boleh bagi korang senyum sikit... sikit jer tak banyak...
curik dari tumblr someone :)haish....
first time bace 6 reason kat atas ni...buat aku senyum sikit....sikit je tak byk... :)
so gurls ade tak GUYZZ yang treat korang mcm 6 reason kat atas ni...???
ape??? tak de??? haillaaa....tak remaja la korang nih....
tapi...berkali-kali baca  "YET. SOME GUYS ARE JUST GOOD ACTORS"....  !!!
haishhh.... :(  jangan sentuh hati ni...kalau tak tahu nak jaga hati ni.... sekian... :)

RASA nak bagi tahu kat korang-korang semua...
lately nih...aku suke marah-marah...bile marah aku tido.... seronok bukan....???
tapi aku marah dekat seroang budak yang maseh suci lagi... memang tak patut :( 
Budak Selalu Kena Marah = Muhammad Ridzwan Bin Mohamed Rashid... adek paling bongsu
kenapa aku marah dia??? degil...dah darjah 6,,, tapi tak reti nak letak stokin, spender, baju kotor dekat bakul kotor... time buat homework bukak chanel CERIA...mmg lambat la homework tuh nak siap... 
bile homework dia banyak...then dia tak cukup masa nak siapkan...dia MINTAK aku yang siapkan...
aku MALAS....tapi aku buatkan jugak homework dia... bile mood dia tak elok...dia tak mau iron baju sekolah dia....dan aku jugak jadi mangsa....
paling aku tak tahan....dia penyepah antrabangsa... rak buku kat rumah nih..ada 2...khas untuk dia... 
tapi berselerak ya rabbi... bile aku suruh kemas...dia tak nak...
the end aku cakap "yer la adek...kak cik kan orang gaji adek " 
bongeeek betul la wany.... [marah dekat diri sendiri] 
nak tahu....sekuat-kuat manusia...adalah manusia yang berjaya tahan rasa marah...
dan wany ko tak kuat :(
herm...lebih marah pada diri sendiri nampaknya.... :(
"adek....kak cik mintak maaf yerk"

nota sekejap je lagi :
sat lagi nak amik ayung dekat KL Sentral...then nak jejalan cari baju raya... nak kaler ape yerk...??? no idea... Hitam barang kali.... Hitam??? Tak remaja la ko nih wany.... haiiilaaaa....

nota RASA SEDIH:
Selangor kalah dengan Kelantan...dengan agregat 6-2... tertekan gilllossss :(
sedey sebab tgk mirul down...tak suke giler tengok die down atas padang :(
sedey bile mirul sanggup say sowrry dekat fan dia... :(
its okie mirol....everyday, when i open my eyes...i will watching u again n again... 
and i keep support u :) moga kau sukses selalu...jangan lan injured mane mane lagi...
and pleaseeeeeee..... cepat-cepat la cool balik :)

ada 5 orang pak guard dekat bilik aku sekarang...ehheheh ....handsome kan pak guard bilik aku ????
:)

Monday, 2 May 2011

white gold ring...

hey May!!!
everybody....sihat tak...???bahagia ngak...??? moga  :) selalu...
rase mahu update...walhal idea tidak berkembang...maaf :(

SABTU 30042011

A Day To Remember... Titiwangsa...
"Selamat Pengantin Baru untuk Mak Su & Husband :)"
wedding yg chantiq....penuh fresh flower dkt swiming pool...tapi tak sempat nk amik pic... :(
hantaran yg menarik...bagi gitar weh...!!! kagum sekejap...
so kalo aku kahwen dgn amirulhadi...aku kena bagi bola atau kasut bola sepak la yerk ;) tak menarik la...
kena bagi mirul....erm..erm..erm... pewarna rambut brand Wella :)



muda-muda dah jumpa jodoh :) Melaka...
aku ade kazen...lelaki...umur die muda setahun dari aku...aku panggil die edi mak long...
kenapa aku panggil die edi maklong sebab aku ade 3 orang kazen yang nama mereka...
eddy... eddy makyong...eddi makngah n edi maklong...
dan ketiga-tiga eddy nih dah selamat jadi tunangan orang... ouh yerk..eddy ni semuanye LELAKI...
maka edi maklong...nak bertunang... maka wujud la rombongan Mak Long...
so moh la kite ke Melaka... nak pegi meminang anak dara orang...
mood aku : hanya melihat...dan otak memikir... "kenapa senang je dorang jumpa jodoh???awat cepat sgt dorang ni nak kahwen???senang ke nak cari partner life??? dan aku...???"  
full of question...but no answer!!!
 seronok dapat cincin free :)
maklong and edi punye tunang...forgot to tanye nama dia ape :P... bahagia je muka....

mari jelajah MELAKA...
sebab ade sesetengah rombongan Mak Long datang dari jauh...dan jarang pusing-pusing Melaka Town...
so mereka mahu lihat-lihat apa ade di Melaka... ada yang naek becha...taming sari...
mood aku : tak excited...badan dah lemau...tapi syioookkk jugak...hangout malam-malam...dengan pakai baju kurung...aku rase...aku la perempuan paling ayu malam tuh... :) 
atok pak long and the taming sari....
rombongan Mak Long....
dah letih dah time nih!!! musssyyyuukkkk n masaaammmmm je sume orang...hehehe :)

keluar dari Melaka Town dekat hampir pukul 10 p.m
abah dah letih...aku nak drive...tapi kereta abah manual....aku ulang MANUAL...
abah tak percaya nak bg aku drive... "lagi lambat" kata nya...
aiyak...boleh la drive manual...tpi tulah..sloww la sikit....
singgah sebentar rumah Mak Long dekat Sg Ramal...
abah tanya aku "nak keluar exit mana wany???"
dan aku jawab.. "exit Bangi la abah..." saje nak lalu area Bangi sekejap!!! nak buang rindu pada Bangi...
ouh yerk..Rindu pada mereka yang masih ada di Bangi...

nota seminggu :)
dah seminggu duduk rumah :) baru tadi aku siap kemas bilik ... heaven...tak kisah nak bangun lambat... hp pun dah tak bising-bising lagi... cuti secuty cuty nye... :) bangun dari tido..terus pikir nak makan ape... hahahaha!!! tak payah nak pikir asgment...exam..lecturer..kuliah...AWESOME!!!

nota sebulan :)
lagi sebulan aku akan intern...petang tadi  sempat melawat SALIHIN CONSULTAN... nak meninjau tempat baru untuk aku!!! moga semuanya lancar sahaja... 

nota aku :)
 memenuhi masa dengan membaca apa yang HLOVATE bagi...
baru menerima white gold ring... :) tersemat kukuh di jari manesss...
dan rindu AMIRULHADIZAINAL :) sampai termimpi...nice~~~

Saturday, 23 April 2011

HLOVATE : P.W.T.C : Tun Dr Mahathir Mohamad : HP HILANG!!!

 Exam dah habis :) :) :) seronok!!! yeay!!! alhamdulillah...
boleh tido lena...dan terus bertawakal !!!

Pesta Buku Antarabangsa dah mula!!! korang mesti tahu kan...
gilllleeerrr excited aku nak pergi weh...serius...giller...
hari ni..aku bangun awal... semangat nak PERGI!!! sebab tak de orang nak ajak aku pergi sama-sama..
so aku decide biar aku pergi sorang... seronok jugak jalan sesorang ni...kau bebas...
naek KTM je!!! drive...??? hari SABTU...kereta banyak...jammed...parking mahal...
niat di haty nak kaut semua novel  HLOVATE yang terbaru n yang aku tak pernah bace...
and the most important thing...aku nak grab limited edition bookmark yang HLOVATE sign sendiri...
OMG!!!!! ADE 1000 je... die sign pakai tangan babe!!!
loveHLOVATE:)
why aku minat HLOVATE???
dia tulis novel...gaya sempoi...ade selit selit pasal ilmu agama...cool...
lepas baca novel-novel dia..rasa mcm nak lebih jadi n sayang diri sendiri...
and..aku tak tahu HLOVATE ni perempuan atau lelaki... sebab dia tak pernah muncul depan orang ramai 
untuk kenalkan diri die... die memang berkarya dalam rahsia la... suke jiwa dia :)

nak tahu satu perkara...???
masuk masuk je P.W.T.C aku dengar bunyik kompang....
dalam haty dok cakap..."lek la...tahu la dah lama tak dtg sini..tak payah la nak sambut aku dtg dengan berkompang..." haha perasa glamer :)aku pun carik la mana dtgnya bunyik kompang tuh....sekali..toleh punye toleh...OMG!!!the end aku jumpa beliau... TUN DR MAHATHIR MOHAMAD :)
beliau datang untuk promote buku beliau "A Doctor In The House"
so for those yang beli buku beliau dekat booth MPH boleh la dapatkan signature beliau...
alamak...tak dapat la den... my ayung dah beli buku tu untuk bagi hadiah aniversarry dekat husband ayung... so tak kan aku nak beli lagi ...kan.. haaa..tunggu je abang ipar aku cerita nanti...

time ni aku rasa TUN pandang aku...ehhehe  tak pe la TUN tak senyum...amik gambar dari jauh pun dah buat saya rasa terharu TUN...
"you are one in a million Tun"

nak tahu dua perkara lagi...???
pernah baca novel "andai itu takdirnya???" by siti rosmizah :)
novel nih laris kot.... aku bace novel ni time aku first year... menagish-nagish baca...
kakak-kakak aku da pelik...asal aku emo sangat bace novel ni... 
hari ni dia launch novel baru dia plak...adoyai...rugi plak tak beli kan..harga pun awesome!!!
nih la dia SITI ROSMIZAH yang pink tuh...yang gurl in black tu..tuan punye blog :)
kaya la kau... laris giller novel dia... ramai orang nak amik signature die...
yeeyyy!!!! dapat signature die... 

nak tahu tiga perkara???
sebab excited sangat nak text abah n ayung coz nak say 
"abah ani nampak dr mahathir ni dekat PWTC"
"ayung guess wat...???ani jumpa dr mahathir....arghhhh!!!"
dan akhirnya...HP CELCOM aku tercicir...nice wany~~~
bile time nak bayar buku untuk ayung n angah...baru aku perasaan HP tuh dah tak dak...
haishhh...credit maxis tinggal lime belas sen je...nak call dah tak lepas da...
text ayung...suh ayung call kan number celcom... herm...harapan la...
ayung cakap... "dah tak de rezeki la..dah masuk voice mail da"
:( :( :(  sedih...takut... sedih..sebab sayang dekat number phone tuh...number tuh sama dgn number rumah...   nih kali kedua aku hilangkan handphone...aiyyaaak....
takut sebab nanty kena marah dgn abah...mcm ne nak cakp dgn abah nih...??? any idea???
takut lagi...sebab HP tuh bukan HP aku..HP adek aku...haaa....matiilaaah...aku tolong jagakan je...
kepada orang yang jumpa hp tuh "awak...guna dgn baek..saya sayang giler dekat satu mesej yang ade dlm inbox tuh... :( "
memang la bercadang nak beli HP baru mcm yg aku kata dalam entry ini... tapi bukan la sekarg... adoyai!!

nak tahu empat perkara ???
 tibe tibe dorang datang plak..pemenang pencarian HERO MASKULIN 
disebabkan aku tak bace magazine MASKULIN...so aku tak kenal pun mereka di atas ni...
rasenye AMIRULHADI lagi cool kowtttt..... ;)
ada game untk pengunjung..besh la gak..hadiah dia duet kot...kalo kalah...ade goodies bag...
aku tak join pun...
hasil untuk hari ini...mana satu nak bace dulu ni...
ini stock untuk cuti sebulan sebelum aku start intern :)
ouh...yg kat atas tuh bukan untuk aku...untuk bakal ibu...my ayung n untuk bakal pengantin... my angah :)

nak tahu lima perkara???
sihat sebelum sakit...muda sebelum tua... kaya sebelum miskin.... lapang sebelum sempit... hidup sebelum mati... :)

malam ni malam terakhir tidor dekat UKM.. :(esok nak berangkat pulang... ade siapa-siapa nk tolong kemaskan barang...??? hope tidak ade rasa "tertinggal" lagi... :(

Tuesday, 19 April 2011

KAU tahu tak yg KAU ni sebenarnya....

KAU tahu KAU tak bijak...
KAU tahu kalau KAU nak bijak..KAU kena workhard...tryhard... stardyhard n wat so ever kind of HARD!!!....sampai la kau tiredhard :(
tapi ada orang kata "better ko stardy smart ..." SMART sangat tak sesuai dengan KAU!!!
KAU tahu KAU ade exam!!! final exam...rata-rata paper KAU semua carry marks 50%
KAU tahu KAU ade exam!!! time table untuk exam KAU berderet-deret... isnin selasa...(minggu pertama) selasa, khamis, jumaat (minggu kedua)... nice~~~
KAU tahu KAU tak punya waktu yang banyak untuk KAU telaah word by word...page by page... concept by concept... analysis by analysis...
tapi KAU lagghhhhaaa!!!! 
KAU stardy 2JAM..fokus...baring atas katil merah jambu KAU... KAU tenung dalam dalam nota tuh... 2JAM!! just nice~~~
tapi KAU spent 5 JAM untuk ko lebih fokus dekat "playfull kiss"...kau sengih sorang-sorang depan laptop sambil cakap dalam haty.. "bile la aku nak dapat bf mcm ni...nak jugak..bf mcm ni..."
KAU tahu malam ni KAU kena habiskan 2 chapter untuk paper seminar...
tapi KAU laghhhhaaaa lagi....!!!! 
KAU spent 6 JAM dekat kedai D'KENALI.... bersama-sama mun:faizul:daush....
malam tuh...KAU balajar cara-cara nak guna dslr!!! awesome betul gadjet tuh..berjaya goda KAU...
malam tuh...KAU berdiskasi hebat tentang kehidupan muda-mudi skrag...
malam tuh...KAU baru tahu kenapa Lelaki Muda Cepat Bankrupt...
malam tuh...KAU tahu semua cerita gossip!!!
malam tuh...KAU tahu isi kandungan kursus perkahwinan
malam tuh...KAU kena halau dengan tuan punya kedai "kedai nak tutup dah ni kak...tak nak blk ke..??
malam tuh...KAU menyesal sebab kau tak stardy ape2 pun...
hah!!! menyesal??? tak la..mane ade...KAU tak menyesal pun...
KAU kan suka think postif.... KAU cakap dalam haty "tak pe la..tak stardy malam ni..at least aku dapat ilmu lain..." nice~~~
KAU tahu KAU punya waktu 3JAM untuk jawab setiap soalan exam audit lanjutan dan penyiasatan...
tapi KAU bazir masa... baru jawab satu soalan...KAU tido 10 minit...KAU bangun blk...KAU jawab soalan berikut... "alamak tak dapat jawab la..." KAU angkat tangan...KAU cakap dekat pengawas exam.. "nak pergi toilet yer" 
masuk toilet...KAU tak bace doa masuk toilet :p KAU pikir ape jawapan untuk soalan tadi...
masuk balik exam hall...KAU jawab soalan balk...KAU angkat tangan lagi...kau mintak kertas tambahan untuk tulis jawapan... mcm betul je jawapan yang KAU tulis tu... 
"mak cakap..jagn bagi jawapan kosong...atleast tulis je apa yang patut...mane la tahu betul!!!"  namanya XTVT MENGORENG JAWAPAN.... KAU hebat!!!
eh..eh..eh..KAU masuk DECTAR hari ni... patutla KAU bazir masa...
KAU teringat K.A.M.U yerk???? :)
KAU tahu exam kali ni memerlukan KAU banyak membaca... memang KAU bace...
KAU tak boleh baca sambil duduk...tak de feel...KAU baring dekat katil merah jambu...
KAU bace nota ringkas KAU!!! 10 minit  pertama...mata KAU dah kuyu...
10 minit kedua KAU dengar setan bisik..."tido la..tido la.."
KAU pun tidur...KAU punye tido tak pernah tak lebei 1JAM...haiyakk!!!!
bile KAU bagun...KAU marah dekat diri KAU..."asal KAU tido ni!!!" baca nota la weh"

orite sekarang KAU nak buat ape...??? sekarang KAU kena publish dulu entry ni...then KAU tido :)
again... nice!!!

nota KAU:
KAU itu adalah saya...NORSYAZWANI BT MOHAMED RASHID :)

nota suci haty :
"YA ALLAH jauhkan la syaitan dari hamba MU ini... mudahkanlah hamba MU ini menerima ilmu dengan baik... lancarkan lah segala urusan hamba MU ini... amin..."


lagi 2 paper...then good bye UKM...jumpa lagi feb 2012... n i will mish u day n nite :( tabah haty...
Related Posts with Thumbnails