LuLLiL f.r.i.e.n.d

Sunday, 9 October 2011

nice date lol ;) 9.10.11

make it quick and simple :)

HAPPY ANYVERSARY FOR MY BELOVED PARENT :)
ENCIK RASHID & PUAN HAMIDAH 
yang ke 30 tahun.... !!!! hoooreeeyyyyy.... 
thax to ALLAH panjangkan jodoh ma n abah...
moga ma n abah terus sihat walafiat....dimurahkan rezeki... moga DIA limpahkan rahmat dan kasih sayang kepada kita sekeluarga... ameeen....

dulu-dulu....
peyuttt my ayung stilll moncetttt ade Hannah....hehehehe

sekarang-sekarang...
yeay!!! Hannah dah keluar dari peyuttt mama die :) and insyaALLAH early December nih tambah lagi seorang family baru.... besh...besh...and besh...tiba-tiba je aku dah nak ada dua orang abang !!! 
[abang 'shhhaaaaayyyaaangggg' je tak de lagikk....yuccckkkkzzzz]

wat else to say.... to ma and abah "THANK YOU SO MUCHHHH!!!! besarkan ani,ayung,angah,hanif and man dengan baik.... "

WE LOVE BOTH OF U SO MUCH !!!

nota Wah Chan:
ma abah petang karang kite g Wah Chan yerk!!! nak buat pelaburan jangka masa panjang... :)

nota Hannah Botak :
Hannah dah tak de rambut....dah tak cunnn da...tapi comeyyy lagi....Hannah dah ade double chin .... :)
be a good gurl Hannah !!!





Monday, 3 October 2011

Invisble to everyone...

hati macam ade rasa 'tertingal' sesuatu....
tapi rasanya tak perlu tahu ape yg  'tertinggal'...
sebab akau tahu DIA tak pernah never never 'tertinggal'kan aku...
aku je hamba yang selalau 'tinggal'kan DIA... :(

eh...eh..eh..dah masuk October lar!!!
alahainye... mak cik otak dak boleh wat check list azam or wish 2011...
rasanya hampir tecapai.... alhamdulillah...

well September tinggalkan aku dengan 1001 perasaan... 1001 jerk...tak banyak pun...
biar tak banyak...tapi hati tahu merasa!!!

kawan-kawan dah Convo!!! "congratulation....la korang...."
 Uwaaaa....aura konvo dah dekat da...tertibe rasa... "nak konvo jugak...." 
hihihihi...moga DIA panjangkan umur aku untuk pakai jubah kaler kusam itu... alahainye....
and...a BIG THAX TO EN SALAM..coz approvekan cuti saya ;)
with bibik sayang...and cik syidaaa....
"bibik congartulation....hope ko suksess selalu...cepat kaya...ameeen...jaga bear-bear and blue star yang aku bagi kat ko... ada makna tuh..try to find it :)"
with them...tak kenal pun nih...maen masuk je dlm pic :)
yang diraikian..cik nurul sayang kamu... "congratezzz..cepat kawen k...!!!"

September 2011... pergi dengan pantas...
tiba-tiba je family aku bertambah lagi seorang..
yerp... Sharifah Hannah...
perkembangan Hannah... Hari ini Hannah dah 17 hari... Hannah dah panjang 5 cm... Hannah kuat gillos breastfeed...alhamdulillah... pipi Hannah pun makin tembam... Hannah  dah pandai senyum...
bile kita cakap... "Hannah budak pandai...Hannah budak comel... Hannah budak baek.." die senyum suka...
ceh..pantang dipuji la kan....
Hannah with her new hairband... umi zura tolong belikan....

tahu tahu je...lagi 2 bulan nak tammmaaatt practical...
alahai sekejap sangat masa berlalu... rasanya banyak lagi yang aku tak belajar...
alhamdulillah..aku gembira dengan environment di Salihin...
gembira dengan events and people dekat Salihin...
rasa sayu n sayang plak nak habiskan practical kat Salihin...
mesti rindukan... mesti punye...
baju raya kiteorang...saannnteeekkkaaan.....

rasanya dah tak 'tertinggal' ape-ape dah...
tahx sudi baca... thax sudi singgah sini... thax sudi baca tajuk sahaja...

nota toilet dan surau :
jangan buat jantung hilang rentak nak berdenyut... aduhaiii...

nota menagis dalam kereta :
ITU HOBI BARU SAYA... feel lebih... air mata nak keluar sendiri... tak boleh tahan da...
satu persoalan je... "lupa sangat ke dekat orang.....haissshhhhh"





Thursday, 22 September 2011

ohhhh.... Sharifah Hannah :)

Hye !!! assalammuailaikum :)
entry ini kak cik dedicate khas untuk Dia...
Dia anugerah dari ALLAH... sungguh ALLAH MAHA BESAR...

17 September 2011, Sabtu, 11.24 pm... my Ayung selamat deliver kan her baby :) hoyeeeehhh...!!!!
syukur Alhamdulillah...mama n baby selamat..okie...walek baby pun lagi selamat :)
till now rase macam tak percaya...everyday bangun pagi talk to my self  "wany kau da ade anak buah!!!"
and till now lidah kelu sesangat nak cakap dekat baby "hye baby ini aunty wany...ini mummy wany...ini ibu wany"
 the end aku bahasakan diri aku... "jap yer baby...nanti kak cik bukak yerk die punye pampers"  haiillaaaaa

orite...let me introduce my new anak buah....

SHARIFAH HANNAH SYED HAIRUDDIN :)

day 1
hari pertama dia...baek sangat..tidoooorrr aje...tak menagis....nagis bila lapar n yeyak...satu hari lima kali yeyak....haaaa... kau mampu...??? hihihhhi....
sexxxxyyy Hannah...
Omeiii...omeeeiii...omeeeiii,,,, Hannah in Chocolate.... haiiilaaa....baju besar gedabak.... hihihihiih...
hey....Hannah dah bukak mata besharrr...beshhaar.... itu tangan opah dia...opah dia tepuk dada Hannah...
sebab Hannah suka terkejut kejut... 
Hannah cakap "hey...Hannah nak balik umah atokkkk la....cepat bawak Hannah keluar... " okie..yg ni aku tipu ;p

Day 2
Hannah dah mula meragam... Hannah kuat minum susu... breastfeed :) susu ibu kan susu paling sihat... :)
tapi sayang susu my ayung tak berapa nak keluar sangat....so Hannah tak puas + lapar...
die nagis aje... selamat opah atok and walek dia berjaga malam nak jaga Hannah...
see Hannah...everybody Love u la Hannah... kak cik pun :)

yeay... Hannah dah ade kelambu.... kak cik belikan ...tapi Mama Hannah yang bayar... hikhikhik :)

Day 3
Tak de picture...tak sempat nak amik...hihihih...tapi Hannah kuat meragam...tidor sepuluh minit...
bangun naggis... sebab lapar... herm..suap die minum air zamzam...
clever tau Hannah ni... sua je sudu dekat mulut dia..pandai Hannah sedut sendiri air tuh... senang je keje...

Day 4
Hannah good girl sangat hari ni...Hannah dah tidoooor sekarang... kak cik pun malas nak amik pic...
alhamdulillah..pusat Hannah dah gugur... Hannah yeyak banyak kali... 
susu my ayung pun dah banyak...syukur.... 

nota mama and walek :
new mama and new walek...congratulation for both of u :) be a GOOD PARENT for OUR HANNAH !!!

nota kak cik :
hik..hik..hik...tangan kak cik and tangan Hannah... ya ammmppuun...besar gedabak tangan kak cik...
nanti Hannah dah besar kita hold tangan sama2 lagi yerk...
boleh kita g shoping dengan Umi Zura, Mama, and Opah :)

nota Hannah:
"ya ALLAH berikanlah Hannah kesihatan yang baik...biarlah Hannah membesar dengan cerdik dan cergas... jadikanlah Hannah anak yang solehah...lindungilah Hannah"

HANNAH WE LOVE U :)

Tuesday, 13 September 2011

BUKAN TAK DE JODOH... TAPI.....

lama dah tak cakap pasal Dia...
Dia yang buat aku tak tentu hala...
Dia yang buat aku rasa nak tahu pasal bola...
Dia yang buat aku senyum time nak stardy mahu pun tido...
haiiiilaaaa....
Dia yang tengah berhujan sekarang ini... 
Dia yang berada di Stadium Selayang... saat ini...
"awak kat sana...awak yang hebat...awak yang cool...OLL DA BESH !!! Amirulhadi "

kisahnya last sunday,,, my ayung dapat invitation from Datuk Subhan nak ajak supper dekat Restaurant Rumpun Selayang...  with all footballerz selangor... caps lock kejap la WITH ALL FOOTBALLERZ SELANGOR!!! alllaaahhhaiiinnyerrr.... aku la manusia paling excited ;p 
melompat lompat ...terkinja kinja sampai adek aku cakap "kak cik gedikkkk "
so aku text cik huda "helllo huda...aku nak jumpa mirulhadi lagi...sila jangan jeles !!!"
malangnye... tak dapat la dik non.... my ayung tengah sarat mengandung... tengah tunggu masa je ni...
tak sanggup nak bawak dia keluar rumah... :(
jadinya TAK DE JODOH LA NAK JUMPA AMIRULHADI...
bukan nak sangat makan satu table dgn dia...cukup la dapat amik gambar dgn die sekali lagikkkk :) :) :)
gambar macam ini pun jadi la...
bagi aku JODOH JODOH ni sekejap punye hal!!! tengok macam sekarang ni...aku berkumpul dengan family aku...alhamdulillah...JODOH nak jumpa dengan family... esok pagi..insyaALLAH...jumpa dengan officemate...  JODOH jugakkan ???? 

nota Deloitte Tax Challenge 2011 :
dushhh...pergi competition tuh bukan nak cari menang sangat...just nak cari experience je...buat bekalan isi resume untuk masa depan :)
team "UKM YAKIN BOLEH!!!"  me...en najmi..dr rusiati.. piu ling  and neoh keat :)

"bukan kita tak de jodoh...tapi jodoh kita sekejap sekejap je... JODOH ITU KERJA TUHAN"-wany rashid

Sunday, 11 September 2011

what's on your mind ???

assalammuailaikum dan salam sejahtera :)
selamat hari raya... moga anda semua okie dokie...
cerita raya saya... alhamdulillah...okie dokie... still dapat duet raya...MAKIN BANYAK UMUR MAKIN TINGGI DUET RAYA ;) thax to my abah bagi double duet raya and en salihin my boss... amaun duet raya yang  lebih cukup untuk bajet raya tahun ini...alhamdulillah...

what's on your mind cik wany???

esok mungkin aku akan gerak balik UKM terrrrshhhaaayyang... mungkin jugak akan bergerak ke Sunway College untuk Delloite Tax Challenge 2011...
tibe tibe dapat surat and email dari UKM mintak aku join this competition.... 
luckly dapat satu team dengan EN.NAJMI...
macam mimpi tak sudah dapat co-operate dgn die lagi...persoalannya...boleh ke??? alahai....
malangnye...aku tak tergerak hati nak baca apa-apa notes pun... aduhhaaiiinyyyeerrr
so people...please...pray for me...hopefully dapat jawab semua case-case yg ada... thax :)

well lebih kurang 20 hari lagi...rumah abah n emak nih...akan riuh dengan suara bayi comel... "uwwwekkk...uweekkk...." rasa tak sabar pun ade... teruja jangan cakap la...
moga ALLAH permudahkan my ayung untuk deliver her baby dengan selamat...ameeen...

geram gillos tegk baju baby...kechil..kechil jer....rase nak pakai balik jer.... 
harus la tak muat kan...hehehehhe ;p

lebih kurang 3 bulan je lagi... my angah pun nak tukar status jadi Mrs.Sahrul
semalam pun sempat teman die pergi fitting baju nikah...
harap semuanya berjalan lancar seperti apa yang dirancang kan...
lepas nih nak sibuk plak cari gift/souvenier untuk tetamu yang datang...
well...my angah dah lantik aku untuk jadi assistant die... help her to manage her wedding ...
geli haty plak... mcm la aku nih terror sesangat nak uruskan hal orang.... hal sendiri pun kurang terurus :)
ape ade hal... just do it la!!!

nota UPSR :
good luck for my little brother... adekkk uussssyyyukkkk melanntooonggg  muhammad ridzwan...!!!
 "hope adik boleh jawab semua soalan dengan betul dan jaya...jauhkan la adik dari melalukan kesilapan kecil mahu pun besar" 
remember my words adik " u get 5A... kak cik will buy for u MP3/MP4...kak cik promise "

nota ZEBRA:
haip....nak tunjuk baju raya tahun ni la.... :)

nota 12 SEPTEMBER:
tidak pernah 'orang' lupa...tidak perlu 'orang lain' ingatkan...harap keikhlasan 'orang' tidak disalah erti ...sedar diri ini tidak diingati...sedar diri ini selalu mengingati... sedar diri ini tidak mahu lagi kelihatan 'stupid giller'
'orang' try my besh to make u smile... event for a while :) and bila satu masa 'orang' tidak wujud lagi dalam dunia ini...
atleast 'kamu' tahu... "ouh...aku ada kawan nama wany"
thank you :)


"BUANG BILA PERLU... GUNA BILA INGAT "-orangwany ;)





Related Posts with Thumbnails