LuLLiL f.r.i.e.n.d

Tuesday, 12 February 2013

Never Ever Getting Back Together *_*

Assalammuailaikum :) lama tak jumpa...sangat !!! one reason... busy :)
11022013 :) time passes quickly... too quickly...
since cuti hari ini, maka dengan niat yang baik , lalu mengajak adek-adek ku Si Hanif dan Si Man untuk
accompany their Kaa Chiikk makan-makan kat Seoul Garden KL Festival City ;) yehuuu!!!
tapi sayang, Si Hanif tak mau ikut !!! Fine...
keluar rumah bertemankan Mr. Khancheell ku yang handsome:) sampai simpang trafic light kaler merah...
berhenti seketika!!! otak mula berangan nak amik udang,ketam ayam and etc banyak...banyak..dan banyak lagi... :) pandang ke kanan... Suddently I saw one blue car and I know the driver...the drive was my old friend... kawan main baling selipar, kawan chop tempat duduk dalam bus sekolah, kawan yg suka pow gula-gula aku :( long time not see him... selalu before pergi kerja pasti lalu depan rumah dia.. dan akan nampak kereta ford putih dia itu... how are you dude ???
teruskan perjalanan.. Seoul Garden menanti :) tapi...temperature mr.khancchheell naek mendadak.. oh myyy... dah berasap da !!! gila tak cuak..terus pecut park Mr.Khanccheel kat Shell Temple Park...sedey :( 
bagi Mr. Khanccheell cool and calm... tapi die tak mau cool pun :( 
make it short..patah balik rumah :(  Ayung jadi tukang gelak... "Sedap makan Seoul Garden ri ni???"
rasa nak grill je hidung ayung dalam pan ajaib mak tu :D 
so pujuk la Si Man.. "kite lunch kat rumah, kita solat, kita kejut abang Si Hanif, kita pergi tengok wayang je yek dik ?"
pinjam kereta Angah untuk meneruskan niat tengok wayang and buy a few stuff Si Hanif dekat Tesco :)
sedang jalan-jalan dan jalan lagi dalam Tesco, ada orang tarik tangan aku..cuak lagi!!!
"wany...sampai haty tak datang wedding aku semalam!!!" nahhhhh...rasa nak menyorok dalam fitting room..
"weh...aku senggugut teramat semalam...nak muntah-muntah weh..sorry sangat... mana husband kau??? ouh selamat penganti baru farra...kau dah kawen weh...doakan aku kawen cepat jugak taw :) "
teruskan jalan-jalan dengan Si Man... suddently lagi... again... I saw him... ahaaa... kebetulan lagi...
my old friend jalan - jalan ke kaunter sambil pegang satu botol Peel Fresh perisa Guava.. :) muka dia tak berubah..gaya semua sama...hahaha... kau makan ubat ape? muda macam zaman sek dulu je..
meneruskan perjalanan ke Aeon Rawang... tiket wayang untuk hantu Kak Limah 2 Sold Out !!! 
Mencik!!! kena tengok time 7.45 pm.. so aku decide kita jejalan je kat sini..
jalan...jalan...dan terus berjalan.. ramai la plak umat manusia yg aku jumpa kat sini... haiiilaaa..
firstly jumpa anezz :) kawan dari sek rendah..Matrix UKM..aha..excited jumpa.. banyak nak cerita tapi tak sempat... then jumpa lagi another old friend si Syahir.. Syahir ni bestfriend dengan mamat yg aku jumpa kat Tesco tadi... jalan-jalan dan terus berjalan... jumpa lagi old friend si Fahmy yang muka dia macam 
Anuar Zain :) aku buat macam tak nampak..sebab malas nak borak panjang...kan.. kan...
Movie Start!!! ahakz..ahakkzz..ahazkkz.. Hantu Kak Limah 2 ok la :) tapi lagi besh yg first kot !!!
tepat 9.40 kuar pawagam.. mata dah letey...letih sikit... while waiting Si Hanif and Si Man pergi toilet..
aku keep jalan-jalan jalan and berdiri kejap...see  the phone..then aku pusing kepala..and...
I saw one Man, wearing a green tshirt. Aku pandang lama je kat Tshirt tu... 
sebab Tshirt tu tulis OSAKA with number 6 :)
Just ignore the number 6, and concentrate with word OSAKA !!!
"Thank You ALLAH bagi aku masa...bagi aku peluang..bagi aku ruang untuk ingat Dia yang jauh"
sweet tak Orang ??? :) Hihihihi mengada yang amat kau wany!!! 

Kamu jauh ke Selatan Tanah Air mahupun beribu jauh batu dari Malaysia... keadaan kita tetap sama...
our relationship just like Festival :)setahun sekali.. nasib baik Malaysia banyak Festival :) u know what i meant rite ;P  Selamat kembali ke Malaysia Kamu... :)


Sunday, 30 December 2012

it LAST and LOVE +_+

Morning Sunday :) ahhaaaa....
Seharusnya aku melelapkan mata after subuh...cause.. "hey...sunday kot...extra sleep pleaseeee!!!"
but i don't know why my eyes can't closed :( maybe tertidur awal semalam kot.. erm..maybe letih teramat kot... g tawaf Jalan Tar semalam... *_* ngeeee....

this update is LAST for 2012 ... sedey juga...cause ntah kenapa for 2012 ni..there is only 15 post jerk??? 
danggg!!! nampak sangat dah malas kan...nak update...
dulu-dulu ada orang rajin datang singgah...baca blog ni dengan senyap... DULU!!! 
tak kisah la... niat buat blog bukan untuk jadi famaoussssszzz,,, bukan untuk kayaaaa...
hanya untuk jadi mesin pembantu daya ingatan :)

and... another LAST story...
after almost six years i used this thing... this thing dah sulking with me : (
a million thank you should i say to this thing... cause this thing dah banyak helped me... a lot!!!
this thing helped me to call everyone i want...to keep texting with someone i want...
to have video call with my sibling and hannah,,, to accompany me when i'm too bored.. 
and this thing izzz.... 
dah sampai masa u keep calm and rest!!! eheehehe...
actually this phone still ok..tip top!!! boleh video call dengan lancar... plus battery pun boleh tahan 3 hari :)
tapi lately... tuan punya handphone ni..telah menduakan this handphone dengan jayanyeee... 
and...tuan punya handphone ni dah gatal...asyik survey and request a new smartphone :) 
nahhh...padan muka iee dah merajuk :(

mungkin tunggu rebat RM200 dari government kot...baru boleh cari pengganti untuk temankan babyS2 :)
hanya ralat sedikit..sebab tak sempat nak baca balik all the texting from people i love more... especially from sahabat-sahabat and KAMU and AmirulHadi :( sedeh!!!

Till meet again yaaa ...
Assallamuailaikum :)

Lapang Hati bile anda tinggalkan Jejak disini...biar jauh beribu batu tapi entah kenapa rasa dekat selalu :)


Tuesday, 18 December 2012

this is Not AARON AZIZ sTOry ;)

tiada lagi cerita perempuan selebet... eh...bukan tak de...cuma perlu diberhentikan sementara...
atas desakan hati perempuan selebet... :(

tak tahu nak tulis apa...tapi punya keinginan tahap hyper nak tulis...
menghitung hari bila masa 2013 akan datang...
lalu terfikir...apa yang kau berjaya kutip untuk 2012...
banyak...banyak teramat... alhamdulillah :)sampai aku tak tahu apa yang aku dapat :(
Sengal!!!

cukup la anugerah dari Yang Maha Esa... 
yang boleh aku buli hari-hari... yang boleh buat aku hilang letih...hilang lelah...lupa urusan kerja...
ouh...kadang-kadang boleh buat aku gerammmm....sangggatt...
They are...
SHSH -Sharifah Hannah Syed Hairuddin a.k.a Hannah shiii... or mak jemmmah !!!
and...
NIKAS - Nur Iman Khayla Ahmad Sahrul  ...
senyum macam arwah atok macam-macam ada...sbb tak de gigi.. hahahah!!!

mummy love ...mummy heart both of you princessss musssyyyukkk melanntongg....
my hope... be a good daughter for your parents and.. a good niece for mummy ok !!!

saje bagi tajuk entry poyo teramat...
sebab meltingggg dengar suara aaron aziz untuk lagu Salam Semua :)
ouh...tak lupa...teringin nak ada husband mcm Adam Mukhriz :)
hahaha mood berangan is On!!!

wanna sleep now..eh..eh...nak tgk Adam&Hawa dulu  ^_^

Thank to YOU...for reading !!!yes YOU...




Monday, 26 November 2012

What I Wish...

Sambungan cerita perempuan selebet atau babak Glaze Evening...

Satu petang Jumaat... Jam hampir menunjukkan 5.30 petang...
perempuan itu tiada hati ingin berkerja...
dalam otak penuh dengan awan-awan yang bertulis Cuti!!!Cuti!!!Cuti!!!
hati riang perempuan itu tiba-tiba terhenti sekejap...
bilamana pop-up skype timbul menandakan si Dia online
lalu...akal fikiran perempuan selebet itu terus ingat pada memory satu ketika dulu...
iaitu bilamana...zaman YM (yahoo messenger) menjadi medium untuk berhubung dengan Dia...
senyum sahaja... nama pun ingat kenangan lalu :)
hati perempuan selebet itu terlalu kuat untuk tegur Dia yang tengah online itu...
ayat yang sedang disusun dalam kotak fikiran " How are you??? Japan macam mana??? sejuk tak???"
sayang...ayat yang disusun itu tersimpan kuat-kuat dalam hati...
dengan harapan Yang Maha Esa sampaikan segalanya pada dia...
lalu...hati akal dan fikiran perempuan selebet itu akur... untuk tidak sampaikan apa yang perlu disampai
cukuplah Yang Maha Esa dengar dan tahu apa yang terlintas dalam hati perempuan selebet itu...
offline Skype secepat yang mungkin...
merenung PC office dengan pandangan kosong... pandangan je kosong...
tapi fikiran memikirkan yang Dia.....
BOSAN!!!
Off PC... Balik laju-laju :) boleh jumpa si comel Cahaya Iman Khayla ;)

: : probably will be continue : :

selamanya Harimau Malaya :) kan besh if Mirulhadi maen untuk AFF kali ni... :)




Saturday, 24 November 2012

Glaze Evening...

This is a TRUE story...

Hidup seorang perempuan selebet...comot...tapi tetap ade maneeesss :)
Di satu petang Selasa... Usai tiba di rumah...kepala badan mata jadi letih semacam..ia semacam...
masuk...jalan perlahan-perlahan...letak handbag atas anak tangga bilik...
buka pin tudung...buka tudung...urai rambut... lega !!! ada ringan sikit ini kepala...
menjenguk dapur...melihat emak... kembali berjalan ke anak tangga...
seluk handbag cari talifon tangan... turn on WIFI...
duduk di kerusi...sandarkan badan... bunyi riang dari talifon tangan "tweet..tweet"
perempuan itu tahu... notification wassap... :)
perempuan itu merenung screen talifon tangan.. melihat satu nama...nama itu Dia
dengan pantas dan tenang perempuan itu membaca pesanan ringkas dari Dia..
perempuan itu membaca dua kali... senyum sikit...lalu tanpa sedar ada air mata bergenang.
dengan perlahan...hati perempuan itu berkata "dah lama perasaan cenggini tak datang"
oh ye...perempuan itu reply pesanan dari Dia..dengan rasa senang...
Azan Maghrib berkumandang... "Marilah menuju Kejayaan"
lantas mandi...wudhuk...solat..doa... doa kali ini...doa yang rasa sayu sangat...
dengan sungguh-sungguh perempuan itu berdoa...
"Terima Kasih Ya ALLAH atas perasaan yang KAU beri... Terima Kasih Ya ALLAH atas kesempatan yang KAU beri pada Dia untuk ingat aku waima seminit dua" 
lalu...ada cecair turun dari mata :)


: : : to be continue : : :

thank you for the info. take care of yourself wahai Kamu yang berada di Japan...
In Sha Allah After Chinesse New Year kita keep in touch balik:)


Related Posts with Thumbnails