LuLLiL f.r.i.e.n.d

Tuesday, 8 November 2011

QURBAN @ SALIHIN

dah Selasa... bangun pagi macam biasa...
tepat 7.40 am.. mr khancheeelll bawa aku ke destinasi yang perlukan aku.. perlu ke??? mungkin...
tepat 8.05 da sampai tempat parking berhampiran Salihin Consulting...Syukur!!!
lepak dalam kereta dahulu... buat ape yg perlu... Tuhan sentiasa memerhati kita...INGAT!!!
Tiba-tiba terlihat satu insiden...kerete Pesona baru... lady driver...iyer LADY!!!  reverse dengan laju gilloss lalu langgar kereta Kia Forte milik kakak Fafaz... one of staff kat Salihin Consulting...  
nampak Kesan INERSIA yang berlaku pada kereta kak Faz...Sungguh!!!
kalo kau jadi aku...ape perlu kau buat... hmm nampak lady driver Pesona tuh macam nak lari aje...
memang tak la aku nak bagi... lalu make a call  "kak faz...kite nih...kite nampak kereta akak kena langgar...cepat keluar... die nak larikkk da..." settle satu hal di pagi hari.... :)

for the second time in my LIFE... aku tengok depan biji mata aku lembu kena sembelih...
dalam otak duk pikir...  kaya jugak jadi penternak lembu and kambing... tak payah belaja tinggi tinggi kot...
tapi lupa pada Yang Maha Perancang Yang Terbaik- Tuhan Yang Satu...
Dia dah aturkan segalanya...

picture for thiz entry...
 credit to En Rosli yang amik pic nih...
hiihhihi... cuba carikkk mane aku...????
see...lihat rajen kan semua Staff Salihin Consluting bergotong royong... masak...makan...basuh pinggan sesama...melapah...sapu sampah...makan lagik...KERJASAMA!!!
ouh and Terima Kasih dekat Tuan Pengarah En Fairuz Kassim...atau nama glammmeer APAI...
Apai berjaya manage event ini.... Tahniah...

nota APAI :
"pai...aku dah sebut nama ko dlm blog aku ini...hahahah...harap kau puas hati :)"

nota Another 15 Days:
lagi lima belas hari untuk berkhidmat dengan Salihin Consluting... ade rasa sayang...ade rasa tak sabar... what to do???

yang pasti...sungguh!!! Aku rindu zaman belajar di UKM...sungguh!!!
siapa nak tolong buatkan report Internship aku....??? pleaassseeee ;)


JAGA HATY -Dilla






Tuesday, 1 November 2011

someone like YOU...iyer like YOU larh!!!

singgah sejenak...
sebab dah rasa rindu pada MR LULLIL ;)
ada orang rindu saya tak...  blerkkkk ;P

 A Happy Birthday Card for him...
8th of December... lunch hour "eh...isnin nih dah 12 Sept... ya Tuhan...tak buat ape ape lagi nih"
terus bergerak selajunya ke Giant Batu Caves... mencari pit guitar... tapi tak de :( patah hati.... :(
after maghrib...pecut Mr Khannnccceelll round round satu Rawang... ikut gerak hati...
syukur Tuhan...jumpa!!! nak seribu daya tak mau seribu dalih.... mengerti???

24th of October .... malam hari...dingin... baring baring sebelah HannaH.... handphone selamat atas katil...
mengantuk gilllossss.... masuk bilik tidor...before that tgk handphone... ouh yer ???
Pit Guitar itu baru selamat tiba di Johore Bahru!!! ya Tuhan... 
menangis!!! "awat lahhh baru nak smpai...posmen JB tidorrr yerk..."

listen here..." atleast orang pernah wujud sesaat dalam mind kamu... bilamasa...bilamana...kamu used this pit guitar...and u feel great and...at the time u smile :) and again u feel free too.... "

my superrr sweet heart!!!  HannaH :)
budak keccchhhikkkk ini buat rasa tak sabar nak balik rumah after kerja...
budak keccchhhikkk ini buat rasa nak shoping barang bayi banyak banyak...

nota Salihin :
Another 20 Days nak menghabiskan kudrat bersama Salihin Consulting... sayu...sedeh... harap aku keluar dari Salihin dengan hati yang lapang.... "Tuhan...jadikanlah Hamba-MU ini seorang manusia yang dapat menyenangkan kerja orang lain.... ameeen.... "

We still fren n fren never give damn to his/her fren-Kamu

Nak Sayang Awak lama-lama... ;) -ZahirilAdzhim-









Wednesday, 12 October 2011

SUKAJ @ SALIHIN....

Entry ini aku buat...khas untuk kenangan diri sendiri...
jika izin-NYA... esok ...lusa ... tulat ...jika ada haty dan keinginan nak baca balik semua entriesss yang pernah di'publish' dalam MR LULLIL ini... bisa buat aku senyummmm :) bisa buat aku 'rasa' rindu pada 
'orang-orang' yang DIA beri kelapangan dan 'jodoh' untuk bertemu walaupun sikijaaaapppp ....

start 12 September till 11 October 
meng'enjoy'kan diri dengan Event yang ada di Salihin Consulting...
SUKAJ = Sukan Antara Jabatan... and  aku team member of Department Accounting la kan... :)
hip...hip..hip..hooreeey..... sirius...besh gilllak...again...besh!!!

sebabnya... aku ada peluang nak try macam-macam sukan yang dipertandingkan...
tiba-tiba je...aku reti sikit maen ping pong...tiba-tiba je aku join maen futsall!!! ohseeemmmm :)
tibe-tibe aku nak maen karem and badminton...and lagi besh...aku spent banyak masa and duet nak training bowlink.... 
dah lama tak bersukan kot... so rase enjoy lar.... dengan semua staff salihin and trainee mate :)
meraptkan ukhuwah juga.... :)

masa untuk publish picture....
meet kak ina, kak lyn, kak nozie (my sv) and kak su...  
pasukan sorak....heheheh...penat bersorak...untuk bergu lelaki...kite amik gambar dulu.... :)
budak kecchikkk itu nama die Hafiey... :)
ping pong time !!! hailaaah...besh jugak main ping pong... A Million Thank You to Kak Ina and Abang Mior... sudi ajar kita maen ping pong...hahaha  training untuk 30 minit sahaja...
alhamdulillah rezeki berpihak pada Team Account... :) menang kot.... :)
futsall time...
ACCOUNT 1 VS AUDIT 1 kot...hheheheh lupe la....
TAX VS ACCOUNT 2.... 
TAX VS ACCOUNT 1...
sila cari saya...hailaaa...kuunneeennnnn sangat baju tuh.....
result for futsall tournoment....Department ADMIN yang menang... Meriah okie... :)
bowling time :)
with kak jaja, kak ina and Hafiey.... 
tengah tunggu turn nak masuk lane...hiiiiih

result Bowlink...yeay!!! alhamdullillah...ACCOUNT 2 MENANG lagi...ehhehehe
gold medal okie.!!! ACCOUNT 2...JUARA KESELURUHAN.... :)
KAMILAH JUARA!!! 

really enjoy... lepas ni mesti Rindu nak join game macam nih lagik....
tahun depan dah tak dapat nak have fun dengan Staff Salihin lagik... :(
mula rasa sayu and sayang nak tinggalkan Salihin Consulting.... :(

nota Sejadah Hijau :
kita sujud di sejadah yang sama.... syukur pada NYA... moga anda disenangi oleh 'orang-orang' kelililng anda... moga 'orang-orang' keliling anda Hormat anda...bukan Takut anda.... :) Anda chomelll jugak... ;) 

nota AmirulHadi :
uwaaaaaa :( lama bangat tak hupdate cerita die...last monday dapat tgk die kat Tv...Kenapa jadi tak tau die ada style rambut baru.... hikhikhikhik :) 
impian terkini.... nak maen futsall dengan mirulhadi boleyyyyy ???? boleyyyy larrr..... :)


Sunday, 9 October 2011

nice date lol ;) 9.10.11

make it quick and simple :)

HAPPY ANYVERSARY FOR MY BELOVED PARENT :)
ENCIK RASHID & PUAN HAMIDAH 
yang ke 30 tahun.... !!!! hoooreeeyyyyy.... 
thax to ALLAH panjangkan jodoh ma n abah...
moga ma n abah terus sihat walafiat....dimurahkan rezeki... moga DIA limpahkan rahmat dan kasih sayang kepada kita sekeluarga... ameeen....

dulu-dulu....
peyuttt my ayung stilll moncetttt ade Hannah....hehehehe

sekarang-sekarang...
yeay!!! Hannah dah keluar dari peyuttt mama die :) and insyaALLAH early December nih tambah lagi seorang family baru.... besh...besh...and besh...tiba-tiba je aku dah nak ada dua orang abang !!! 
[abang 'shhhaaaaayyyaaangggg' je tak de lagikk....yuccckkkkzzzz]

wat else to say.... to ma and abah "THANK YOU SO MUCHHHH!!!! besarkan ani,ayung,angah,hanif and man dengan baik.... "

WE LOVE BOTH OF U SO MUCH !!!

nota Wah Chan:
ma abah petang karang kite g Wah Chan yerk!!! nak buat pelaburan jangka masa panjang... :)

nota Hannah Botak :
Hannah dah tak de rambut....dah tak cunnn da...tapi comeyyy lagi....Hannah dah ade double chin .... :)
be a good gurl Hannah !!!





Monday, 3 October 2011

Invisble to everyone...

hati macam ade rasa 'tertingal' sesuatu....
tapi rasanya tak perlu tahu ape yg  'tertinggal'...
sebab akau tahu DIA tak pernah never never 'tertinggal'kan aku...
aku je hamba yang selalau 'tinggal'kan DIA... :(

eh...eh..eh..dah masuk October lar!!!
alahainye... mak cik otak dak boleh wat check list azam or wish 2011...
rasanya hampir tecapai.... alhamdulillah...

well September tinggalkan aku dengan 1001 perasaan... 1001 jerk...tak banyak pun...
biar tak banyak...tapi hati tahu merasa!!!

kawan-kawan dah Convo!!! "congratulation....la korang...."
 Uwaaaa....aura konvo dah dekat da...tertibe rasa... "nak konvo jugak...." 
hihihihi...moga DIA panjangkan umur aku untuk pakai jubah kaler kusam itu... alahainye....
and...a BIG THAX TO EN SALAM..coz approvekan cuti saya ;)
with bibik sayang...and cik syidaaa....
"bibik congartulation....hope ko suksess selalu...cepat kaya...ameeen...jaga bear-bear and blue star yang aku bagi kat ko... ada makna tuh..try to find it :)"
with them...tak kenal pun nih...maen masuk je dlm pic :)
yang diraikian..cik nurul sayang kamu... "congratezzz..cepat kawen k...!!!"

September 2011... pergi dengan pantas...
tiba-tiba je family aku bertambah lagi seorang..
yerp... Sharifah Hannah...
perkembangan Hannah... Hari ini Hannah dah 17 hari... Hannah dah panjang 5 cm... Hannah kuat gillos breastfeed...alhamdulillah... pipi Hannah pun makin tembam... Hannah  dah pandai senyum...
bile kita cakap... "Hannah budak pandai...Hannah budak comel... Hannah budak baek.." die senyum suka...
ceh..pantang dipuji la kan....
Hannah with her new hairband... umi zura tolong belikan....

tahu tahu je...lagi 2 bulan nak tammmaaatt practical...
alahai sekejap sangat masa berlalu... rasanya banyak lagi yang aku tak belajar...
alhamdulillah..aku gembira dengan environment di Salihin...
gembira dengan events and people dekat Salihin...
rasa sayu n sayang plak nak habiskan practical kat Salihin...
mesti rindukan... mesti punye...
baju raya kiteorang...saannnteeekkkaaan.....

rasanya dah tak 'tertinggal' ape-ape dah...
tahx sudi baca... thax sudi singgah sini... thax sudi baca tajuk sahaja...

nota toilet dan surau :
jangan buat jantung hilang rentak nak berdenyut... aduhaiii...

nota menagis dalam kereta :
ITU HOBI BARU SAYA... feel lebih... air mata nak keluar sendiri... tak boleh tahan da...
satu persoalan je... "lupa sangat ke dekat orang.....haissshhhhh"





Related Posts with Thumbnails