LuLLiL f.r.i.e.n.d

Friday, 18 December 2009

saye MEMASAK hari nih ep2

hype...byk mende nak update kat MR.BLOG saye nih...
tapi slow2 la..kena kumpulkan mOOd :))
continue punye entry nih...
sepanjang opah holiday kat pahang...
so aku amik alih tugas BIBIK kat umah EN.RASHID house
saye kena masak..adek2 saye sesangat lelapar
dorang tau..celik mate je..g dapur..
"kak chik man lapar la..ade makanan tak???" ---> MAN
"kak chik masak ape hari ni???" --->HANIF
so bersilat la aku di dapur...
is about learning process in MY LiFe...
learning HOW TO COOK yerk...
first...

sup ayam...yg penting,,, kena ade sup bunjut tuh la..if tak de,, tak rase la sup ayam
n plg senang seh...blkg sup bunjut tuh da bg tau da step-step yg kena follow untuk jadikan sup ayam..
easy rite..???

second...

sup sayur...zaman skrg nih amat lah senang...ADABI n MAGGI da buat pelbagai perencah untuk memudahkan suri rumah yg cibuk berkerja kononye..untuk memasak...
the point is..u must have money to buy it...RM 1 je untuk beli perencah sup sayur ADABI...
cerite di sebalik sup sayur nih...aku amatlah kepingin nak mamam sup sayur nih..tp kan
sayur kat rumah habis la..
with my kancil..g kedai beli barang..rase B.A.H.A.G.I.A sebab dpt beli barang dapur
[actually tak tau n jarang beli pun]

third...


paprik campur...heheheh my feveret dish nih..yummy~~~
kali ni punye masak..tak gune perencah yerk...
call my mum "mak nk letak ape je..."
campak mencampak sume bender yg patut di letak...
pentingye masak paprik nih adelah daun limau purut...
bile ade daun nih..bau wangi...n baru la lega sikit hati..'jadi gak paprik aku nih'
besh~~~

fourth...


cempedak goreng..yuhuuu~~ bau cempedak nih je da buat kecur sume liur..
sesedap weh...!!! nak masak cempedak nih kena buat die punye tepung..
the problem is 'mcm ne nak buat tepung nih???'
againt..calling my mum...dan dan ni la mak tak angkat phone..adoyai~~~
ikut sesedap hati n sesedap rase n sesuke jiwe...
herm...penah tgk mak buat tepung nih...
so amik planta, tepung, air, garam secubit cume...n blend it!!!
jadi weh...huhuhuhu..magic~~~

*belajar masak daging masak kicap...cucur udang...ikan masak asam pedas...tapi tak sempat nak amik gmbr...huhuhuh serius besh...tp rite now da meletakkan jawatan sbgi BIBIK...coz opah ku da balik..hehehhee..well,,, akan ku tunjuk skill hebat ku ini bile cuti next semester balk..wakakaka...to my mother PN.HAMIDAH thax for teach me how to cook..i really apprecite it ma!!! dalam hati kuchill ku ini... i'm ready to be fullhouswife...owh TIDAK!!!*

Monday, 14 December 2009

a NEW one :)

olla...kali nih nyer entry..gegedik gegile...
i just baught a new one...
showel gel la...

skrg nih pakai DETTOL..yg biru colour tuh..yg rase mint tuh..sejuk n segar je bile pakai...
saje nak tukar angin...
[bajet pakai johnson's nih jadi baby blk la :)]
no la..kulit da kering balik...
murah je pun..RM 17.9 for 1.4 litter
actually zaman sek n kat matrix dulu pakai yg nih gak..
kurang buih sikit pakai nih...
hikhikhik...
nak jadi model iklan johnson's blh tak ???

Saturday, 12 December 2009

seminggu itu sudah berlalu

rite nowmood kecintaan untuk menulis
while listening CINTA TERAKHIR by AIMAN
"saket" lagi...
saje nak share...
pada waktu ini...saat ini... untuk minggu lepasnye..
jiwe saye sgt la terseksa...
saye nagish mcm saye hilang org yg saye sayang..
[memang hilang da pun]
saye buntu...saye takut kehilangan...
kuatkan haty tak mau online ym...
godaan..tangan nih bukak juge ym tuh..
yer kamu saye tak online..mgkin die uat invi
tangan saye gatal gegile nak check dekat ydetector
confirm die offline...tapikan...sekelip mate je kan
kamu saye terus online..ter"appear" name die n muke die kat side screen nih
oh..susahnye nak bernafas,,,
kuatkan haty jagn "buzz" dye...
[walaupun nak tau sgt ape yg die rase dlm minggu nih]
if saye "buzz" dye..adik nia marah saye :(
saye terus tgk PAPADOM..mesti blh gelak,,,
tp tgh buffer la plak...saye sedih...
gelak kejap je..then saye igt blk...saye nagish..
suddently saat menulis nih...
EN.NAJMI text me...he got a problem la...
rase nak je fly g penang jumpe dye...
one day i will lost him too...
GOD...beratnye ujian yg KAU bagi...
rase da tak de sesape da skrg...
sape nk dgr ape yg aku rase nih...
erk~~~

Wednesday, 9 December 2009

R.I.N.D.U

hye~~~ too excited nak uat entry kali nih...ditahap bosan yg tahap hyper...
aku decide nak buat :-
nak online-out of mood
reading novel-sampai chap 3 jerh...then tak blh nak feel
listening radio-change the channel [mix+era+hitz+hot]>>>yup MENGEMBIREKAN!!!
then..toleh punye toleh..usya punye usya...i know wat to do!!!!

yup..meng"update" kotak berachun itu...(nampak sgt da lame tak mengemas)
bile da bukak kotak2 nih...huish~~~ terbukak la semua memory lame tuh...
ketat otak nak pikir..time bile yerk..???dengan sape yer???kat ne yerk???
boleh jadi gegile jap malam tadi...
sengeh sorang2 :) nagish pun yer gak :(
terharu... 1001 perasaan la weh..
next...

berjaye buat aku nagish then smile back~~~ngeee....
card dr my beloved EMAK...
lg beberape hari nak PMR...wlpn duk satu rumah
mak send card GOOD LUCK gune abg posmen...
balik dr sek tgk ade card untuk aku..
CIK NORSYAZWANI BT MOHAMED RASHID
rase da tue..coz 'CIK'
pas bace...nagish n berazam kena buat betul2 untuk PMR...
card ke dua..lg terharu..
card TAHNIAH...
first week masuk TIKL...first time duk asrama
da kate firstweek..mest nak tgk anak die ni kan...
mak abah anep man n ayung visited me kat my hostel...
anta barang...chocolate..shower gel n so on..
bile mereke sume da balik..kemas la oll da stuff tuh..
tetibe ade card...
huhuhu rase rugi tak peluk lame2 dgn mak tadi...---> semangat nak belajar...


nih card bufday yang ayung & angah bagi...
dorang bg time aku kat sek menengah..
skrg da tak hingin dorang nk bg lagi...
card yg ade bear & blue colour tuh angah yg bg
tacinn lebey la card nih..tgk la panjang berjela angah menulis..
aku bace blk card nih...
ya ampun nagish laju2...:(
angah bg card nih time angah stardy kat matrix melaka..,
time nih gaduh sikit dgn  angah..
pas bace...rase aku la adik yg plg jaat...
air dicincang takkan putus kan...???
luveubothofmysista <3

godek punye godek tuh...
aku da berjaye mengumpulkan hadiah & card
yg my BFF yg bg...
dr sek rendah till now..
lilin,getah rambut,tweety.
sweet nyer disini..sile lihat bear gegurl yg pakai skirt kaler merah tuh
yah ade yg lelaki nyer..we oll beli partner nyer..
who is YAH...???


best.friend.selamanya :)


pic yg atas tuh..card matrix yg aku ade..
TIKL.KMNS.UKM
tak shuker nak pakai...
tp kat TIKL "wajib" pakai...
vicecapt tak pakai matrix card..???
ko sibuk potong merit org..merit ko sape nk potong...
ngee~~~
pic yg bwh skali tuh...
adelah bukti yg penah aku joint event kat TIKL...
merah & purple tuh aku yg wat...dgn  FARHANA...
yang kale hijau tuh..cikgu2 yg buat..
untuk pelajar cermerlang..
i deserve it more!!!

bile da terbuke al-qisah di TIKL...

shuke haty aku la nk terigt blk...ape2 yg perlu digt..
NETBALLERZ...lame plak tak sebut that word..
fun gegiler...main game nih...
RINDU nak main atas court netball kat TIKL...
n we won!!! MSSKL...


very limited edition punye nih weh..
card raye TIKL...
PPI aka PERSATUAN PELAJAR ISLAM
kena..wajib untuk jual card nih..
sweets memory nye card nih ialah...
hikhikhikhik...
we oll de"divide" kan dgn beberapa group untuk jual...
mane group yg hbs awal jual kire menang...
yer group aku kalah...
ex president PPI batch 05/06
EN ZULHUSNI ABD AZIZ
yg sikit punye handsome...[sius nsem]
menggunakan power ke"handsome"an die
untuk jual card nih..adoyai~~~
byk plak si akak2 senior g beli..
time aku promote..mati-matian tak mau beli..
ini sume"MARKETING" yer!!!

tangan2 aku nih laju untuk mengodek ape lg yg ade..
mcm poket doraemon da kotak nih
jumpe...

simpack yg awal2 aku gune...
darjah 6 guneADAM aka TIMECELLyg dah di amik alih oleh MAXIS skrg nih
number nyer 0173403746
then naik form 1 gune TM TOUCH yg juge di amik alih oleh CELCOM
0133703977---> mak yg gune skrg..call la yer :)
naek form 2...penggune setia MAXIS till now...
dulu sim nih mahal gegile..
RM 168..untuk ADAM..
skrg..RM 8.80.. jeh..free pun da ade..
seterusnye...

hik..blushing la..card valentine..
yer umat ISLAM haram nak smbt hari VALENTINE nih..
memandangkan my bufday is one day before "V" day ni...
member saye NURATIQA decide beli card nih..
so double wish la kire nyer untuk saye..
"happy bufday+happy valentine"
kaseh sayang dr seorang kawan...
saye terime n still keep thex card nicely.... :)


huhuhu kaset kosong yg direcord..
keje gile yg wany ngongek nak buat..
actually thez caset for
MR.ROHAIZAT RAHMAT
kaset yg penuh amanat kot...
mematangkan diri aku..yup...
cerite dulu2..zaman sek..zaman br nak rase diri disayangi & menyayangi
huh tapi tak sampai pun kat "awak" saye tuh..
hehehehe..

huhuhu...
bear chocolate tuh admire me yg bg time form 4...
HAFIZ..yup..die bg dgn 2 chocolate..
da telan la chocolate tuh :p
ade kerang kat situ..kutip kat PD...
butterfly tuh..beli kat mane ntah..
bear pink nih beli kat TEDDY TALES rawang..
main letak kat bag kaler pink..
gile pink la dulu kat sekolah..
habis gurlissh..la...huhu

*CONCLUSION for thez entry..saye amat R.I.N.D.U dgn zaman sek saye...saye nk panggil doraemon untuk bg peluang kat saye balk kembali ke zaman sek..saye njoy gegiler..saye jarang down...saye gelak je...saye mudah redho dgn ape yg berlaku..jiwe saye sagt kental time tuh..caci maki lah saye..benci la saye..ramai org tak suke saye time sek dulu..sbb VICE CAPTAIN of TIKL for batch 05/06... i lost my self time tuh..but pengalaman..kite tak mudah nak puaskan haty org lain..haty kite sendiri tak de sape nk kisah...tp saye kuat jugak nak jage PUTERI-PUTERI TIKL time tuh... n hargai la ape yg korang ade kat depan mata...yup..that's why saye still simpan barang2 yg mmg bg saye memory..nih..bile kite ade mase nk igt blk..kite akan ketawa blk..chill...seronok sebenarnye life nih..baru sedar my life is not SUCK!!!  go on.. appreciate ur life :) *

Saturday, 5 December 2009

KETAKUTAAN


huhuhu br pas take my breakfast...
saye dalam ketakutan skrg nih...
T.A.K.U.T ! ! !
ape yg berlaku early murnink tadi...
mmg tak penah saye nak jangke atau mintak pun
tp better saye pikir...tuh la kebenaran yg ko nak sagt tau wany
baru je buat conclusion everymonth antara org dgn kamu
dlm diary saye
untuk bulan Dis saye tak buat lg...menanti dan terus menanti
crying againt...crying infront of my lap top...
marah+sedih+bengang+terpikir...y..y..y.. n y...???
saye jahat..saye buat kamu berasa bersalah...
after having  "a great discussion" with kamu...
saye takut...takut nak buka mate untuk pagi pagi yang akan datang
saye susah nak tidor..too much of thinking!!!
saye tidor dlm keadaan tertanye...
bile buke mata saye takut...
takut nak pandang muka kat cermin...
takut nak menghadapi hari2 seterusnya...
nak lupekan sume nih...kite kena busykan diri
yer..sume keje umah saye da buat...
mop lantai...basuh toilet..sidai n lipat baju...
basuh pinggan...sapu rumah...
kemas bilik...erk~~~
sume da buat...
tak boleh juger!!!
menagish n terus menagish~~~
lemahnye iman saye...
i call en najmi...thax to him...
he said " remember that u've ur fren 2 cheer up when u down. n ur not the one who have 2 fight agains ur feeling. to ALLAH we back!!! ilike
cakap senang je nak hadapi sume nih
tapi hati saye yg suffer!!!
i want to hug my bibik..bik..aku down bik...
mcm ne nak senyum balik...
but saye terpikir..kamu saye lg suffer lebih  dasyat dr saye..
i'm worry about kamu...
help him wany..yup..
tak kesah la besar mane die tipu saye..
sayemasihSAHABATkamu :)
orang akan doakan kamu..orang janji...
mungkin pas nih kite akan jauh...
mungkin itu lebih baik untuk kamu..
walaupun org sayang nak tinggalkan bende nih
SEDIA UNTUK TERKECEWA LAGI!!!



*wat happend next...???mmg takut..tapi DIA kan ade wany...plzz wany..kutip la mane2 saki baki kekuatan yg ade buka mata untuk esok..buitl back ur life..buka hati untuk rela lepaskan sumenyer pergi*

Related Posts with Thumbnails