LuLLiL f.r.i.e.n.d

Monday, 19 July 2010

bRiNG YouR hEaRt HoMe ~~~

"tanya sama pokok...apa sebab goyang...nanti jawab pokok...angin yang goncang
tanya sama angin... apa sebab goncang...nanti jawab angin... tanyalah awan...
nanti awan kata... aku kandung air...sampai tempat sejuk... aku pun cair...
lihat dalam air...nampak bayang-bayang... campak satu batu...bayang pun hilang...."

[sile bayangkan aku nyanyi..serius sgt sedap suare aku..jika mau...bile bertemu dgn saye,,sile la mintak saye..nyanyikan...]

kita tak pernah nak duga...apa yang akan berlaku akan datang...
make it simple... rumah en rashid akan jadi sunyi lepas ni...
mula-mula abang hanif pergi Gemenceh... [belajar la kat sane...]
then..tak smpai 2 bulan mcm tuh...ayung plak kena transfer pergi sabah [disebalik kejadiaan... rezeki ayung kawen kan...]
sekarang plak...the end month ni...  angah saye plak kena transfer pergi ipoh

4 bilik yang ade kat rumah ni... tinggal 2 bilik aje yg berpenghuni...
meja makan bulat yg ade 6 kerusi + 2 extra chair...tinggal 4 orang je yg akan duduk... tak perlu nak berebut lg kan...
mesin basuh pun..blh la beroperasi dua kali sehari aje...
dah tak de perhimpunan rasmi kat hall da...
dah tak de xtvt merungut,,,membebel kat dapur da... 
dan...da tak de gelak ketawa melampau...
S.U.N.Y.I kan rumah itu...
sungguh...aku tak suke kesunyian...aku benci pada kehilangan...
ayung kata " untuk masa depan masing-masing wany...pergi je..."
ayung kata lg "ini ke balasan untuk mak abah yg penat besarkan kita...smpai skrg..semua kena tinggalkan rumah...ini ke balasan yang mak abah kena terima"

no la...mmg la sesedey...tapi kena hadapi jugakan... bukan nye tak blh jumpe lg pas ni...jarang jumpe je...
mcm yg selalu aku kata... "apa guna teknologi kan..." kire okie dokie la... dapat web camp,,, video call.. every weekend... maka... pas ni lg kerap la ma nak call angah n ayung... [mcm baby yg nak selalu perhatian...] hik..hik..hik.. aku kat bangi pun...ma keep texting aje... [tak acii....]

just kesian lg kat adik...cian die tgl sesorang dgn ma abah n opah kat umah tuh... hurm...nampak gaye nye... aku kena la selalu blk umah...thax to GOD..coz..senin tak de class...so blh la blk lame2 sikit dkt umah... hanya merancang...ALLAH juga yg menentukan...


 hurm... mgkin kite jumpe bk time raye nnty kan...[nnty kite pakai bju raye sesame lg...]
biar jauh...jagn lupa saling mendoakan kesejahteraan keluarga kita...
maka oll da readers...hargai la keluarga anda sume...jgn gaduh-gaduh melampau...gaduh gaduh manja dibenarkan... :) 

okie dokie...mau mandi...n blk ke pangkuan bibik di UKM...minggu yg agak busy...
INDUKSI bermula...seminggu tuh... tutorial pun dah melambung...
JANGAN TANGGUH KERJA yerk!!

3 comments:

B.E.R.Y.S said...

huaarrgghh! rase sedih and sayu plak baca entry nie..mahu balik rumah sekarang!! huk3~

widda_me said...

widda dulu nangis terukkkkkkkk gila waktu kakak wida kawin....nangis yang takleh pujuk la.....

mizzbutterfly said...

kannsedey kan.. tp nk wat mcm ner...trime aje la..

Related Posts with Thumbnails