LuLLiL f.r.i.e.n.d

Sunday 21 March 2010

just MARRIED :)

LuLLiL...
Alhamdulillah...semalam 20th march 2010...
ayung saye selamat menjadi PN NORHAFIZA isteri sah kepada SYED HAIRUDDIN...
i dunt now wat the besh word should i say..??
sedih?gumbire? mgkin la...
tg je la pic nic... HAVE FUN :)
bilik pengantin..too simple.. suppose ade rame2 kecil kaler merah..tp tak tergantung lg..
cadar beli kat langkawi yer...

red n white...

keadaan bunga telur
kena ke ade bunge telur nih..?? mcm tak payah pun tak pe kan...??
nnty org buang jugak bunge die..pas makan telur die..
angah cakap " that's y..beli yg murah je..."
murah pun...RM 0.75 sebatang...
nak gune..beratus-ratus...

bf dr MRSM GEMENCEH... [my brother la]
poyo pasang lampu untuk pelamin...

penunjuk arah

kids yang menceriakan keadaan..menghuru-harakan keadaan...
penat mau layan...


sesi bunge rampai...
kredit to cik joha [my neighbour]
aku terpaksa menchuri bunge kertas jiran umah aku untuk wat mende nih..
matiiiilaaa...
at last cik joha..g beli bunge kekwa kat kedai india..

bekas pengantin...MAK SU & PAK SU
teringin lag la tuh nak naek pelamin...

ALY & MYRUL...


kumpulan marhaban TAMAN BERSATU..
sgt sedap doa mereka..
suasana menjadi sayu apabile mereka ini menyanyikan
LAGU NAZAM PENGANTIN
bait-bait lagu tu
"selamt pengantin baru jelitawan..jadi isteri yg baek..melayan suami..disamping jagn lupe ibu dan ayah..pesanan ibu jgn sekali di lupe,,,," [too taciinn...saye nagesh jue]

lihat ibu saye bertudung biru...nagish...teresak-esak..
"ma..mcm ne ani nak kawen nih ma..tak sanggup nk tengok ma nagish mcm nih..ma juge pesan kat ani jgn nagish..nanti mak nak nagish juge.."
haty seorg ibu yang mahu melepaskan anaknye pada org yg akan ambil alih tanggungjawab...
huh...bile perempuan da kawen..ikut ckp suami dah jd main pirority... [saye masih belum sanggup]

ayung...malam berinai...
tema : songket
dan kami juge "berSONGKETan"

dari kiri :angah.ya.kak ayun.ayung.cik faridah.zakiah;wany
[selamat songket ku itu masih "muat-muat" di badan ku]

sempat celebrated bufday ANGAH saye yang ke 26
so sweets... her boyfie delivered ice-cream bluberry cake kat my house..
dr JB kot cake tuh..n tige kuntum rose merah...
[romantik habis la...jeleshhhh]

make up session.. b4 g masjid untuk di"akad nikah" kan..
thax to LAN..make up man ayung...heh

aksi dalam kereta..
againt credit to EN johar... naek kite die la..
7 kereta gerak g masjid...
suasana pagi yang harmoni dan sedikit kesayuan di haty ini...


suasana MASJID KG KENANGA..
menjadi saksi kepada pembinaan"MASJID BARU"
i'm crying againt..bukan aku sahaja..
angah..mak ayung..ayung..n my mak..
sampai masjid je mak da nagish..
credit to TOK IMAM..sius penuh protokol die jaye kan majlis..
kesian pengantin lelaki yang kena byk sgt soalan..
so MAN out there.. plz..be ready with the simple question..
ayat 3 QUL..rukun solat..rukun kawen...
papahal..mulekan dengan menyebut
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
aku tak sangke..abah sendiri yang menikahkan ayung..sungguh...
bile aku nampak abah gengam tangan DIN..aku terus berlari diri tepi abah.
tak percaya...
"SYER HAIRUDDIN SYED HARUN..aku nikahkan dikau dengan "anak ku" NORHAFIZA BT MOHAMED RASHID dengan mas kawin RM 300 tunai"
"aku terima nikahnya NORHAFIZA BT MOHAMED RASHID dengan mas kawen RM 300 tunai"
just..sekali lafaz je..i repeat..SEKALI LAFAZ je..
ayung sah jadi isteri orang...
angah bisik kat telinga aku "da lepas tangungjawab abah kat ayung"
tidak...aku pandang muke abah...aku tau abah sebak sangat..kasihnya abah..
aku tau abah simpan rase sedih tuh..
"YA ALLAH panjangkan umur ABAHku...sempatkan la abah ku untuk nikahkan aku juge"
teringgat kat EN NAJMI..die mau kawen 4 dlm mase yg serentak...mcm mane tuh???

serahkan mas kawen

antara kawan2 ku yang hadir.. bella n HAFIZ..
"awak..awak sgt tinggi la awak..."
sejarah lame terimbau kembali...antara aku n HAFIZ..
kalau la aku n HAFIZ....
pandang ke depan saje..
ramai lag kawan yg dtg..YAH..syuaiba..ariff..alan..mun..ariff kecik..ku fahimi..hus..
thax for coming..gembire...
n yup..KAMU saye menyepikan diri..kad da bg..[kire speacial la kan]
hanye janji sahaja...

pic sepanjang majlis perkahwinan tak sempat nk amik..coz kena tolong ma n abah...
sgt penat..berlari-lari..arrangekan program..
niat haty nk karaoke..pun tak sempat...
curi-curi mase nak pergi solat..
puas haty..alhamdulillah...ramai sgt yg datang...
seronok..dpt buat family gathering sekali,,,


penutp majlis...sesi buka hadiah..
rezeki ayung...ramai yg bg hadiah..thax..
periuk nasi je da 5...cadar pun 5..
aku dgn muke yg tak malu "ayung...ani nak periuk nasi tuh..nak bwk blk UKM"
heheheh... i got it..thax ayung....

*bile kite nk kawen...persiapakn diri fizikal & mental.. apabila kite da sah berkahwin..remember..kite bukan kawen dgn pasangan kite shj..kiter berkahwin dgn family pasangan kite sekali..cube terima baek & buruk nya... cube untuk paham keadaan diri pasangan masing-masing.. lelaki oh lelaki.. be consider...izinkan isteri kamu untuk jalankan tanggungjawab isteri kamu kepada keluarganya juga*

5 comments:

Nadia Zakaria said...

tacink yer wani~
pfuihh! sob sob!
wawa pon jadik sebak aww.
biler turn wani?
ha ha. nnt jgn lupa ajak taw :)

PUJA said...

congratz to kakak wany...da jadi wife org da...wany biler lg???hahhaa
wany gle ke ape en. najmi 2 nk kawen 4 serentak???

. . . h u s n a . . . said...

ouch ... sorry xdpt dtg ea .... kem slm kat ayung ko ...

mizzbutterfly said...

wawa: hehehe sebak..akan tibe masa ko rase jugak...

puja: ntah..kite tunggu n lihat je la mcm ne en najmi nk kawen nnti

husna: heheheh tak pe..aku kawen naanty ko mesti dtg..

UNAI said...

SELAMAT PENGANTIN BARU! SEMOGA BAHAGIA KE AKHIRAT..HEHE.. DAH FOLO BLOG NIE..HOPE AWAK FOLO BLIK BLOG SAYA..EHEM2.. ;-)

Related Posts with Thumbnails