LuLLiL f.r.i.e.n.d

Friday 24 February 2012

Six years ago ... TIKL DIHATI KU...

ini kisah benar...
24022006... six years ago :(
di bumi bertuah TIKL... tepat 12 am 
budak budak Rafflesia tak tito lagi..suma pakat nak wish n nyanyi nyanyi "HAPPY BIRTHDAY to JIHA"
budak budak Rafflesia semuanya MPP... Ha??? tak tau MPP itu ape...
Majlis Pemimpin Pelajar... sama pangkat dengan pengawas sekolah... 
suppose at 11.45 pm dah ada annoucement  "kepada semua warga putri SILA LIGHT OFF sekarang"
kebetulan minggu itu turn budak budak Rafflesia yang pegang healer untuk bg annoucement...
budak budak Rafflesia itu tetap Manusia...serius...sumanya otak otak sengal... :)
lepas dah nyanyi nyanyi...jadilah sangat bising...bising teramat...Mungkin...
kemudian ada satu suara pelajar biasa dari pondok bawah jerit.... "Rafflesia da LIGHT OFF La!!!"
MALU!!! TERKEJUT!!! 
just imagine..korang jadi MPP... "PEMIMPIN"  yang biasanya akan 'tegur' kawan kawan lain... dan malam itu kawan kawan bukan MPP yang 'tegur' atas kesalahan kecil korang...
dan..habis...Mama Linda... warden naek bilik Rafflesia "Wany awak pergi panggil budak Jasmine turun skrg"
budak budak Jasmine pun MPP jugak :)
kena lecturer free malam itu till 2 pm... dan aku sangat tahu...kawan kawan yg bukan MPP bersorak gumbirekan tengok MPP kena 'fire' malam tu... Terima Kaseh :)
Esok pagi bangun..tebal muka nak menghadap kawan kawan bukan MPP...rase mereka semua menjelir lidah tepat!!! Serve Ur Right :( :( :(
dan kesian dekat bufday Girl Nur Nazihah Abd Manan :(

aku tak MENYESAL!!! aku sayang kenangan kena 'fire' dengan Mama Linda malam tu... 
sampai aku cakap dekat Mama Linda "cikgu...marah saya sorang je la..tak payah marah kawan saya yg lain..pleasse cikgu" sebab ape??? sebab aku Vice Captain sekolah...
aku tak mau anak buah aku malu kena marah...
once aku dapat jawatan Vice Captain sekolah...mind aku terus set...ape yg kesalahan budak putri hadapi aku kena tanggungjawab... dan aku PASTI putri TIKL tak tau pun benda ni kan...kan...kan... :)
PAST IS PAST kan.. :)

dan siapa sangka kenangan kena 'fire' dengan Mama Linda menjadi kenangan yang aku kira sangat berharga dalam hidup aku... kenangan yang buat aku RINDU teramat dekat Dia...
Dia yang dah tinggalkan aku dan kawan kawan TIKL selama lamanya.... Ya...selama lama nya...


"Jiha kiter rindu Jiha"
Selamat Hari Lahir Jiha...
moga Jiha tenang Di Sana... moga Jiha ditempatkan dengan orang beriman...
Terima Kasih Tuhan...kerna KAU bagi peluang untuk aku dan arwah Jiha menjadi kawan...
she is Jiha :) chantikk orang nya....
Rindu pada budak budak Rafflesia ... Terima Kaseh kerana sudi hulur tangan untuk kurangkan beban Vice Captain korang ni...

lumrah hidup...Manusia ni selalu kena uji..kena ajar..bagi dia rasa kehilangan.. untuk selamanya...
baru tahu 'rasa' menghargai itu apa...
hargailah manusia yang  ada rasa RINDU pada anda :)
tak mustahil esok atau lusa manusia yang RINDU anda itu akan berhenti RINDU pada anda..bilamana MAHA PENCIPTA menjemput  manusia itu kembali pada-NYA
 

3 comments:

I said...

yeahhhh tu dia vc kita. kak wani. hahaha. sedekah kan alfatihah untuk arwah jiha. sedih baca entry ni.. :'(

Fafa Adnan said...

tenang la disana kak jiha. Al-Fatihah.

Sakina Kushairi said...

teringat last moment chat dgn jiha thru ym, 2pm smp 4.30m. rupa nye tu yg last.
rest in peace :)

Related Posts with Thumbnails