LuLLiL f.r.i.e.n.d

Saturday 11 June 2011

BARU ...

well mungkin...satu dunia tau....yang AKU TENGAH BERPRAKTIKAL....
haiiilaaaa....ko tak hot wany...tak payah nak canang satu dunia sangat....
lagipun...bukan kau sorang je yg tgh praktical.... chhillll la.... :)

olrite...olrite..make it short...
aku tengah praktical dekat satu audit firm area BATU CAVES...
saje je aku caps lock kan BATU CAVES...sbb nak bagi korang igt...
aku kena letak bawah ACCAUNTING DEPARTMENT...
aku jumpa orang-orang BARU...seperti...
kak nozi...sv aku... die gelak kuat...seronok aku dengar...dia marah pun kuat...seram aku dengar...
abang aizat,abang nuar,abang mior senior accountant  yang jaga aku... kenapa semua lelaki....???? haiilaaa....
abang audry... handsome gillaakkk bhai....handsome dari SETH TAN korang tuh....tapi dah kawen... meja die bertentangan degn meja aku... "ya ALLAH peliharalah penglihatan hamba MU ini..."
asyraf practical mate merangkap partner aku untuk buat kerja kerja akaun....seorang mamat yang penuh rase rendah diri....suara perlahan...suke berdehem...ehermmmm...buat aku hilang sabar....
mira and linda...practical mate untuk temankan aku lunch... 
aunty muni n aunty rani....tea lady...every 10.30 am and 3.00 pm..."adek. "adek..mau minum ape????"      "adek ..ini hari ada OT kah...mau makan ape????"
en salam... head department aku...umur 29 tahun tapi dah ade CA (Chartered Acc) ... maen ckp lepas je...
 baru semalam dia beramah mesra dengan aku.... dia tingalkan pesan untuk aku... "awak wany..jangan bagi malu...senior UKM yg ada dekat sini..." then aku reply "jgn ckap EN SALAM ex UKM..." 
TIDAK....die mmg ex UKM...semua pasal lecturer aku dia tau...  haissshhhhh.....
kak su n kak ina...tanpa dorang sunyi sepi la department tuh...

aku juga lalui persekitaran BARU...
alhamdulillah...bangunan audt firm tempat aku practical chantique luar dan dalam... selesa!!!
ada table and laptop sendirik.... [eh...pinjam je untuk 6 bulan...] 
ada fail yang menimbum nimbun...
ada gula-gula free dekat receptsionist...
ada pelbagai bank statement...cheque butt... yang kena aku tahu term-term yang digunakan....
ada radio kechikkkk....time kerja blh dengar radio...tapi dorang pasang HOT FM....lebih hangat dari biasa...
hari-hari dengar lagu yang sama...SERIUS!!! lagu Ku Menunggu by Rossa...ada la 5 ke 6 kali dorang putar dalam sehari..tuh tak kire lagi lagu Nur Kasih...lagu...Tanpa Mu... lagu Pulanglah by Awi Rafael... lagu JB yang baru tuh....lagu Salma yg menang mentor tuh... 
ouh dan juga lagu Percaya Padaku by Ungu.... dah lama kot lagu nih release...dari last year aku dah dengar...
awat baru sekarang nak hitz dekat radio.... ???? well...boleh tak kita dengar radio ERA plak...??? segar sikit!
dan ada macam...macam lagi... setakat nih...aku senang lagi...esok lusa tak siapa yang tahu...

cukup la rumusan untuk 8 hari aku berpractical... 
dalam 8 hari tuh...mcm-mcm dah jadi..
dah kena kerja luar...kena pergi satu production house yang mmg glamer dekat Malaysia ni...
bile nak balik dah sesat... syukur jalan kat KL ni penuh signboard!!! 
dah kena deal dgn client....hailaa....senyum je mampu aku bagi...skill communication aku...hampeh....!!!
dah kena OT....nice one!!!!  pukul 8.00 am....dah sampai ...balik ke Rawang 8.00 pm  :)
kan azam aku tahun nih nak kumpul duet....so buat la OT... 
dan aku dah kena saman parking dari MPS....RM 60....Ade sape sape nk tolong bayar kan...
elaun lambat lagi nak dpt nih...hailaaaa.....

ada lebih kurang 5 bulan setengah je lagi untuk aku habiskan praktikal...
hope...tak de rase cuak...hope aku jagn nk presure sangat..."practikal je pown...."
hope aku tak kena marah... hope orang-orang keliling aku senang degn aku...
hope aku dapat belajar macam-macam dari audit firm tuh...
aku tahu banyak benda lagi yang aku kena gali untuk jadikan aku seorang AKAUNTAN yang sukses!!!!
moga dipermudahkan segala urusan....amin.... :)

access card!!! kira mcm nyawa  aku la ...tak bawak...suma benda tak blh buat....
as korang tahu...aku menetap di Rawang...and seperkara lagi korang kena tahu...Rawang Gila!!! Gila dengan jammed :) dalam kereta tengah  tunggu Jammed :)

nota akauntan :
orang putus chenta....orang nak lupakan kesedihan,,,orang yang nk membusykan diri...blh la apply kerja akauntan nih!!!

nota result :
aku tak dapat nak tngok lagi result aku...alamak ai...bendahari buat pasal.... tapi thax dekat abang Pusat Teknologi Maklumat....sebab sudi bagi tahu result saya berapa....hehehehe :)

nota KL GANGSTER :
weeeehuuuuu...sat g nak pergi tengok KL GANGSTER...dengan adek aden n kakak :)




12 comments:

HaMiZah said...

oh kiranya ko buat keja akaun je eh? kenal nina x? dia kata dia praktikal skali ngan ko.

Anonymous said...

selamat berpractical dear! (:

Sakina Kushairi said...

selamat menempuhi jammed and take care! ^^

Noraini Salleh said...

skrg u wanita bekerjaya kan?? lalala~

I said...

selamat berpraktikal ye..

jezze said...

hahaha...seronok kan KEJE!!..
itu laa dunia keje~~~~keje xkan abis!!nice entry....

suka part nie :
orang putus chenta....orang nak lupakan kesedihan,,,orang yang nk membusykan diri...blh la apply kerja akauntan nih!!!

LeMaNtO said...

ahaha..kenangan pektikel plg indah adalah bila staf banje mkn..al maklom lah..kite kn student ag. hehe

hanie bonie said...

oh abg audry!!!!!!!!!!!hahahaha

isandraviolet said...

wah, dah praktikal.. seronok giler.. huda still merangkak2 lagi, maklumla time spm memain, tue yg kne mule dr diploma.. ape2 pun, best of luck.. buat kerja betul2.. semoga sukses dlm hidup.. insyaallah..

pzafza said...

wani intern dekat solihinn??cool~~~:)
good luck!dpt elaun nt belanja k.hihihi

Anonymous said...

meh aku ajr ko skill communication =p

Nas said...

hye assalamualaikum... saya blogger gak ttp ex blogger da ttp bakal praktikal kat salihin consulting ni bulan Ogos.... seyes thx sbb ade terbaca blog kamu review pasal my practical place sbb blur2 nk pilih tempat praktikal kat mana... btw nk tanye sikit boleh x.... sekali intake praktikal time batch awal berapa ramai? berapa elaunnya sebulan? itujelah yg mampu saya tanye buat masa ni.. thx :)

Related Posts with Thumbnails